Fekete eminenciás
Szöveges ítélet
Győri lakhelyem és budapesti munkahelyem okán a céges flotta benzines túlsúlya ellenére dízel autót kaptam. A Focus 1.6 Tdci hosszú szállítási határideje miatt az Auris mellett döntött a beszerzés, amit mindaddig vegyes érzelmekkel kezeltem, amíg bele nem ültem. Az 1.4-es dízel 190 Nm-es nyomatéka minden képzeletet felülmúl, különösen egy betegágyhoz hasonló 1.4-es benzines Focus után. A szeptember közepi átvétel óta több, mint 23000 km-t tettem meg, a kötelező szervizen kívül még gondolni sem kellett javításra. 140-150 km/h-s autópálya menetben 5.7-6 l között alakul a fogyasztás, gyakorlatilag 6 fölé csak jogsibevonással fenyegető használattal lehet a fogyasztást föltornázni.
A kényelemre nem lehet panasz, már amit ebben a kategóriában elvárhat az ember. Költségkímélés okán az alapmodellt használom, hiányát csak a kormányról vezérelhető audionak és a szintén ehhez kapcsolódó hátsó hangszóróknak érzem (az utóbbiak pótlásán dolgozom.)
A modell ismertetőjegyévé vált középkonzol inkább designelem, mintsem hasznos. Az alatta lévő tárolórekesz csak speciális csuklómozgással érhető el. Ugyanilyen bosszantó a rádió krómozott hangerő- és vezérlőgombja, ami idegesítően csúszós.
Szerintem kategóriájában mértékadó, példásan megbízható kis igásló, amely észrevétlenül teszi kellemessé az utazást.
Hibalista
- Még semmi :)
Ide hordtam szervizbe
Toyota Tsusho M5-kötelező szerviz 15000 km-nél
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 23400 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.4 benzin | Következő autója? | majd a cégem eldönti |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
