A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Toyota » Auris (2007-2009)

Auris 1.4 VVTi Luna 

Az ítélet értékelése
3,8(8 db)

Elektromágnes - fekete Auris

Szöveges ítélet

Racionális vásárló vagyok, aki a preferenciái alapján kiválasztja a lehetséges termékeket, majd azok megtekintése alapján hozza meg döntését. Nos, a szóba jöhető autókat kipróbáltam, majd döntöttem és az Auris mellett tettem le a voksom. Régóta vágytam már egy Toyotára, és ez jelentősen megkönnyítette a döntést. A Corolla 100e forinttal került többe, de ha az Auris lett volna a drágább, akkor is amellett maradok, mert nekem annyira gyengém az 5 ajtós HB karosszériaforma. A másik ok, hogy a havi/éves km-futásom alapján mindenképp benzinesben gondolkodtam, és azok közül is végül az 1.4 VVTi mellett maradtam. Ez a motor véleményem szerint az Auris-hoz necces, de még elmegy, a Corollához viszont gyenge.
Szóval az Auris… Dögös. Vonza a tekinteteket az utcán. Hihetetlenül nagy a kategóriájában. Nagyon masszív, nagyon erős hatást kelt és ez nem csak benyomás. Meg kell nézni (más is írta már) a töréstesztjét a Youtube-on. Ha hátulról nézve önmagában nem is, de nagyobb parkolóban, több ötajtós között parkolva egyből lejön, hogy mennyire eltérnek az arányai: 1/4-ed üvegfelület, 3/4-ed karosszéria. A többieknél ugyanez 1/3-2/3 arányú. Az orra egyesek szerint tömpe, de ismerőseim szerint – talán a mélyre húzott kötény miatt – inkább némi vadságot, agresszivitást sugároz (de lehet, hogy az én autóm fekete színe is belejátszott ebbe). Általános megítélés azonban, hogy az autó nagyon szép és elegáns, különösen fekete színben. A bazi nagy Toyota-emblémák elöl és hátul kimondottan tetszetősek.
Az útfekvése kiváló, ugyanakkor a futómű hangolása nem túl sportos, az úthibákat szépen elnyeli.
Eszméletlenül tágas az autó, a kategóriájában a legnagyobb térkínálatú szerintem. Talán a magas építés, talán az osztott A-oszlop, vagy az emelt pozíciójú váltó, vagy ezek összhatása teszi - minden esetre olyan, mintha egy egyterűben ülne a sofőr. És jól ül benne, mert nem csak nagyon szépek, hanem kényelmesek az első „fotelek”, amelyek az én átlagos testalkatomnak megfelelő oldal- (és egyéb) tartást biztosítanak. Nagyon szép, és jó minőségű (sokak szerint olcsó műanyag – De mi más lenne? Fém? Fa?) a középső híd, amin a kézifék és a váltó elhelyezkedik, és ami műszerfalként folytatódik. Stabil és szép, minőségi eleme az autónak. Az is tetszik, hogy egyszerű, letisztult a vonalvezetése, az azon elhelyezett tekerőgombok, valamint a hifi is nagyon szépen beleilleszkedik ebbe a stílusba. Összességében nagyon jól összerakott a belső, szép és modern a formaterv, ezután a többi autó konzolja és beltere unalmasnak, puritánnak és divatjamúltnak (+ az eredeti helyen lévő váltó furcsának) tűnik. Minden kezelőszerv kézre áll, minden ott van, ahol lennie kell. Különösebb megszokást nem igényel a hídon elhelyezett váltó sem, néhány 10 km után úgy éreztem, mintha már évek óta együtt falnánk a kilométereket.
A tárolórekeszek száma nekem megfelelő, és kézre álló (még a híd alatti is), frankó a dupla kesztyűtartó, külön öröm, hogy jó nagy zsebekkel vannak ellátva az ajtók is, amelyekben 1 fél literes üdítő mellett rendelkezésre áll az eredeti hely bő 2/3-a. A csomagtartó megfelelő méretű, szépen kárpitozott, ezért kényes, javasolt csomagtér-tálca, vagy egyéb védelem.
Az autó zajszigetelése szintén jó minőségű, az üzemi hőfokú motor hangja nem hallható bent, és semmilyen rezonancia sem érzékelhető még a váltón sem.
A Luna az ár/érték arányt tekintve szerintem a legoptimálisabb felszereltségi szint (az alaphoz képest nagyon sok pluszt nyújt, viszont a felette lévő felszereltségekben árult extrák nélkül „tudok élni”), ebben a csomagban pont azok a dolgok vannak, amelyeket én fontosnak tartottam, pl. a ködlámpa, a 16”-os kerekek, vagy a hifi-hez a 4 db (alap) helyett a 6 hangszórót említhetném. Ez utóbbi félelmetesen szépen szól. Komolyan mondom teljesen új olvasatban jelennek meg a zenék, (akár MP3-ban is) gyönyörűen, akár maximumon is teljesen torzításmentesen szól. Profi munka.

Az 1.4VVTi motorral szerelt Auris menetteljesítményéről később alkotok véleményt, jelenleg bejáratás alatt üzemel a motor, így nincs objektív tapasztalatom. Az átlagfogyasztás a megtett 1700 km-en elég jó - 7,4 l/100 km. A megítéléséhez figyelembe kell venni, hogy a hét 5 napján napi max. 8-10 km-t (többszöri hidegindítással azt is) autózom egy kisvárosban szumma, és hétvégéken 1-2 hosszabb táv (100-200 km) + téli időszak van + nyers (bejáratás alatti) motor. Hosszútávon ~6,5 l/100km az átlag, dinamikus, de azért óvatos (max. 4000-es fordulatszám, és max. 120 km/h.) vezetési stílussal.


…és ami nem tetszik:
1. Nagyon kényes az ajtók zseb- és hangszóró-környéki, illetve a küszöbborítás fekete színű (Luna felszereltség) műanyagozása. Ha egy picit is hozzáér az ember cipője be- vagy kiszálláskor, azonnal meglátszódik a nyoma. Jó hír viszont, hogy könnyen tisztítható a felület.
2. Nem vagyok egy nagydarab fickó, de ha beülök, mindig érzem, hogy egy picit meginog a vezető ülés (mintha csak az egyik oldalon lenne rögzítve a mozgatósínen). Egy ilyen jól, masszívan összerakott autónak ezen a ponton is maximálisat kellene nyújtania, az ülésnek olyannak kellene lennie, mintha lebetonozták volna.
3. Az ajtókon elhelyezett kapcsolók egy kivételével (B.E. ablaké) megvilágítás nélküliek, így sötétben csak megszokás után lehet pontosan használni az ablakok kapcsolóit, a belső zár gombját, valamint az ablakmozgatás tiltógombját.
4. A fékbetétek csikorgása. Gggrrrrrrrrrrr……nagyon idegesítő, bosszantó hiba! Tipikus Auris-betegségnek mondható, hogy a gyárilag szerelt Bosch fékbetétek fékezésnél, alacsony sebességnél nagyon éles hangon csikorognak. Állítólag sem a csere, sem a betétek „leélezése” nem orvosolja a problémát, az avatottak szerint az új gyártású (összetételű) Bosch fékbetétek jelentik majd a megoldást, de egyenlőre Mo-n ilyen még nincs. Többeknek idővel magától elmúlt. Minden esetre nagyon nagy ciki a Toyotának, a Boschnak, és sajnos nekem is minden egyes fékezés…

Hibalista

- Csikorgó első fékbetétek. A fékhatás kifogástalan, de a mellékes hanghatás szörnyű...

Ide hordtam szervizbe

TOYOTA SUPER - BP.
Az autó vásárlása során maximálisan elégedett voltam, a pontozás erre vonatkozik. Sok jót hallottam róluk, ezért oda fogom vinni szervizre is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 1700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 8V 2002. Következő autója? 6-8 évig ez marad
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Toyota Auris 2007 (2007)

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)