Embernek maradni
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Amit nagyon fontos kiemelni a "szürke" átlagautók előnyei közül, hogy segítenek nekünk embernek maradni. A mai világ sajnos egyre inkább a tárgyi dolgok köré épül: a reklámok, a KERESKEDELMI média és a sok vak (hülye) ember utóbbiak miatti megfelelési kényszere a funkcionalitásról és a minőségről, a mindennapi jó szolgálatról egyre inkább a divatra, a nagyzolásra és a csillivili feltűnésre tereli a hangsúlyt. Holott senki sem azért lesz valaki, mert egy 6000 ccm-es tankban ül (volt "szerencsém" jó pár évig), hanem azért, mert úgy fekszik le aludni minden este, hogy igen, ma is a lényeges, emberi értékeket képviselve, azokra koncentrálva térek nyugovóra.
És ebben segítenek a tucatautók. Csak teszik a dolgukat "szó nélkül" és az ember csak akkor veszi észre, mennyit tettek hozzá az életéhez, mikor megválni készül tőlük. :( :)
Alaptörténet: Olaszországból, egy 83 éves nénitől jött az autó, aki 2,5 évig bevásárolni járt vele, a többi időt garázsban töltötte. Az első lökhárító újra volt fújva, láttuk. Az elektronikus szervízkönyv a Toyotánál vezetve volt, de a garanciálisan cserélhető alkatrészeket (gázpedál-beragadós hiba, féknyikorgás, M/MT váltóvezérlő cseréje - ez nem sokat hangolt a váltó működésén) nem csináltatták meg. Ezeket garanciában cserélték, az óta semmi baj nincs vele.
Leírás:
Elsőként szeretném megemlíteni a sokak által átkozott M/MT váltót, dióhéjban:
- pár hét alatt rá lehet érezni a használatára, úgy kell játszani a gázpedállal menet közben, és egyet sem ránt (csak az abszolút érzéketlenek mondják ezt, akik nem tudják felvenni az autó ritmusát, ami egyáltalán nem igényel sok odafigyelést). Amikor az ember manuálisban megszokott módon váltani szeretne, elveszi egy kicsit a gázt, majd visszaadja, de kevesebbet. Ekkor az autó nem fog rántani, szépen vált. Ez azért is érthető, mert egy manuális alapszerkezetről van szó - nem kell rajtahagyni a gázpedálon a lábat, ennyi. A másik, hogy így nem fog az autó egyből 3-ba, 4-be váltani, mert kap egy kis feedback-et, hogy "mennyélmá' te".
Emelkedőn pedig be kell nyomni a "sport"-gombot (Es). E mellett is játszani kell a gázzal, de teljesen simán viszi - nem vált idegtépően 4-be aztán megérzi, hogy nem megy és vissza 2.
Az 1-ből, állásból indulásnál bosszantó, hogy lassú a gázreakció!!! Ez az egyedüli nagy hibája, ami veszélyes is lehet kereszteződésekben, ha valaki még nem ismeri az autót.
Kézifék: azért emelem ki, mert szidták, hogy használhatatlan, a kioldógombja miatt. Ez egyszerűen ízlés dolga - én észre sem vettem, nekem teljesen jó.
Fogyasztás: - igaz, hogy városban el lehet vele menni 7 liter alatt (6.8), de ez nagyon adrenalin- és tesztoszteron-mentes mód. Országúton így is 6,5 minimum, de inkább 7-7,3, mert 130-nál az 5 rövid fokozat miatt, 4000-es fordulaton zabál. Gazdaságosabb is lehetne, 110-120 az ideális.
Motor, végebesség, gyorsulás: - a 124 LE bőven elég, ha valaki tudja használni ezzel a váltóval. Nem sportkocsi, nem élményautó, node ki vette ezért?! Pont elég dinamikus, ha kell.
200-zal tud menni, de sír szegény. 160-170-et lehet vele tartani, de a szélzaj és a motorhang tudatja: országúton 130-nál többet nem szeret. Innem még szépen (kategóriájának bőven megfelelően) gyorsul 160-ig.
Futómű: nincs panasz, szépen kiegyenesít minden úthibát - azért kerülöm a nagyobbakat. Nem kanyarvadászatra termett, de csak ismételni tudom magam: ez az autó nem is erre való. A kormányzás is "városiasra" hangolt, egyujjas.
Parkolóradar: elöl-hátul, gyári, de kissé hamar jelez. Egyébként jó.
Dizájn: nekem egy barátságos kutya-arcra emlékeztet, ráadásul hűségesen is szolgál. Beillik a tömegbe, nem hivalkodik - ezt szeretem.
Beltér, kényelem: kemény műanyag, de jól össze van rakva, nem recseg-nyikorog.
A bőr kormány lehetne húsosabb - az utolsó szériás corolláé sokkal jobb fogású, szimplán ezért.
A beltér nem komor, még szürke-feketében sem.
Az ülések jók - a vezetőoldali állítható magasságú, az anyós tényleg kissé magasnak érződik. Hátul is van hely, 195 centis ember feje sem súrolja a plafont. Nem terpeszkedős, de 3 ember hosszabb úton (100 km) is elfért, panasz nélkül - persze ideális csak 2-nek. A 2 fokozatban hátradönthető hátsó üléstámlák külön plusz pontot érdemelnek, pihentetőbb helyzetet biztosítanak hosszú útra is.
Az "all-auto" ablakok hiányoznak!
A könyöklő inkább tárolórekesz, mint könyöklő. Az autóban sok kis rekesz van: anyósülés alatt tálca, napszemüvegtartó, ajtózsebek, dupla kesztyűtartó. Praktikusak.
Szeretem a 2 pohártartót, praktikusak, jól tartanak mindent (kis-nagy pohár, fél literes üveg, stb.).
A CD-s rádió szépen, jó minőségben szól, minden MP3-CD-t olvas.
A kétzónás automata klíma jól hűt, 2-3 perc alatt a kívánt szintre.
Semmilyen meghibásodás és probléma nem volt vele. Az 5éves nagyszerviz 46000-be került, semmi hiba. Megbízható, jó autó.
Csak márkaszervizben szervizeltetjük: a pécsi márkaszervizben jobban vigyáznak az autókra, készségesebbek és kedvesebbek, valamint jobban odafigyelnek az autóra, mint a veszprémiben.
Csak a család és a kutya miatt válunk meg tőle, egy kisebb, használt, családi kombira cserélek. Mivel corolla kombi már nincs, az avensis ronda, így a toyota egy ideig sztornó. :S
60.000 km-es nagyszerviz forgalmi vizsgával 56.000 Ft volt, ami baráti. Semmi baja az autónak, csak a külsején látszik kicsit a kor, egyébként pont, mint újkorában.
Eladjuk. :( :) Már megvan az utód. Amire rájöttem, hogy magasabban ülni és kilátni jobb az Aurisból, mint a V50-ből. Vezetni az Aurist rosszabb, nagyon városias. A volvo bunker-szerűbb és jobban parolható, praktikusabb. Az biztos, hogy a nagy üvegfelületek és a jó kilátás, a világos beltér fontos, deríti a hangulatot. Ennyit összegzésképp.
Hibalista
- 2 hónapja az egyik hátsó rendszámtábla-megvilágító lámpa kiégett - - 57.000 km körül a motortérből valami fluktuáló, "surrogó" hang hallatszott - 34.000-ért cserélték a szervízben, majd leírom, ha eszembe jut, pontosan mi volt a baj - - Jön a 60.000-es nagyszerviz, kíváncsi leszek
Ide hordtam szervizbe
NS Autóház Kft., Pécs
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Toyota Veszprém
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 7024 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 525d (2005) | Következő autója? | V50 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
