A családtag
Szöveges ítélet
A kresz-tanfolyam elkezdésekor (tudom-tudom, aki 33 évesen tanul vezetni, sikeres ember nem lehet) kezdtem konkrét autót nézegetni, addig csak a vággyal telített pillantásokig, illetve a Totalcaros tesztek olvasgatásáig jutottam. Valójában nem is akartam én ezt az egészet, boldog voltam a BKV/ vonat kombóval, de egyszer csak született egy gyerekünk, és eme tény, valamint a vidéken lakó nagyszűlők arra sarkalltak, hogy picit átgondoljam a dolgot. És megszületett a DÖNTÉS - autó KELL.
A keresés abból a szempontból könnyű volt, hogy a körülöttem lévők alaposan a fejembe verték: a franciák a gasztronómiához értenek, tankból csak németet, ha autó kell akkor viszont csak japán! Nem akartam elszomorítani a kedves, jószándékú ismerőseimet, így megfogadtam a tanácsot. Az anyagi keretek és a szóba jöhető márkák alaposan leszűkítették a kört, a rostán végül a Mazda3 és a Toyota Auris maradt fenn (kifejezetten ferdehátút kerestem). A döntés nehéz volt a kettő között, végül két apróság segített elbillenteni a mérleg nyelvét: egyrészt nekem nagyon tetszik az Auris formája, másrészt pont találtam egy alig használt (22e km) alap felszereltségű fekete diesel Aurist az egyik márkakereskedőnél. Megnéztem, lefoglalóztam, és szaladtam vissza a kresz tanfolyamra.
Amikor átvettem a kocsit, és beleültem, az első gondolatom az volt: hű de tágas! Nem vagyok egy égimeszelő a magam 175 centijével, de még így is nagyon kényelmesen elfértem. Némi állítgatás után belőttem az ülést, majd gyorsan beültem magam mögé, de hátul is volt hely bőven, mind a lábnak, mind a fejnek. Praktikus és kényelmes.
Akkor indulás haza. A kis 1.4-es diesel tette a dolgát szépen, persze nem egy versenyautó, de nem is az volt a cél. Friss jogsival a vezetési élmény sem volt kiemelt szempont, így nekem teljesen megfelelt a dolog. A motor jól húz, bár a turbólyuk picit zavaró elsőre, de könnyedén meg lehet szokni. Lefullasztani szinte lehetetlen, ksiebb fokozatokban kellően nyomatékos mindenfelé. Országúton picit gondolkodni kell előzéseknél, és visszaváltani, hogy meglegyen az elégséges gyorsulás, de ezen kívül elégedett vagyok a teljesítményével. 3 és fél utassal, csomagokkal autópályán 3200 fordulat körül megy a motor (GPS szerinti) 130-nál. Az egyéb menetzajok ekkor még majdnem hangosabbak mint a motor. A fogyasztása is egész jó, egy átlagos túra, amiben van pesti forgalom, országút és autópálya is, 6,2 liter / 100km körül van, még az én vezetési stílusommal is.
A csomagtér lehetne tágasabb, de egy egy gyerekes család holmija simán elfér benne így is. Nagy holmik szállításához meg ott a dönthető hátsó ülés - igaz, valamiért nincs szintben a csomagtér padlója a lehajtott ülések hátlapjával.
A futómű és kormányozhatóság kellemesen unalmas, a kátyúkat alig érezni (inkább csak hallani), a kanyarokat stabilan veszi, szinte vezeti az embert. A fékek nagyon jól fognak, ABS is remekül teszi a dolgát (ezúton üzenem a padlófékezésre kényszerítő hölgynek, hogy "jobbkézszabály, helló?").
Ami picit zavaró, az a kilátás. Bár alapvetően nagyon jó a vezető elhelyezkedése (viszonylag magas az autó, így nagyon jó a kilátás), de az oszlopok igen vastagok, és nagyok a holtterek. Tolatva parkolás sem egyszerű, alig látni valamit.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele. Jól átgondolt döntés volt, a fő szempontok a kényelem, tágasság, megbízhatóság, takarékosság voltak, és ezeknek maradéktalanul eleget is tesz. Az ülések jól tartanak, több órás autópályázás után sem fáj az ülőmunkától berozsdált derekam. Bőséges a tér elöl / hátul. Az autónak ezidáig ( fél éve használom ) semmi baja nem volt, a mások által leírt problémák (zörgő műszerfal, visító fékek) engem szerencsére elkerültek, szervízbe csak a kötelezőkre viszem. Nem bántam meg egyáltalán. Feleségem is nagyon szereti, a gyerkőc pedig alig várja, hogy mehessünk autókázni. Megbízható kis családtaggá vált :-)
Amit szeretek benne:
- A külcsín, feketében nagyon jól mutat
- Tágas terek, kényelmes ülések
- Takarékos, de húzós kis 1.4-es diesel motor
- Stabil, jól kormányozható
- A váltó nagyon jó, és az emelt pozícióban igen jól kézre áll
- Az Optitron kijelzők :-D
Amit nem annyira:
- 5 sebességes váltó ( a faceliftes modellé már 6 sebességes )
- 5. fokozatban kb. nincs gyorsulása
- A sokat szidott középkonzol bár jól néz ki, de valóban nem praktikus
- A műszerfal / kesztyűtartó műanyaga nagyon kemény, hamar karcolódik
- A kartámasz nem alap tartozék
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Toyota Mayer- Pilisvörösvár
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Toyota Sakura
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Avensis |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
