A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Tesla » Model Y (2020)

Model Y LR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

SUV bőrbe bújt családi egyterű

Szöveges ítélet

Igazából csak el akartam olvasni a típusról szóló népítéleteket, de mint kiderült nem volt még egy sem. :) Uh gondoltam akkor írok egyet.

Hol is kezdjem... a Tesla elés sok mindent másként csinál, például már az autó megvétele sem szokványos: vannak szalonok ahol tudsz tesztvezetni, de utána online kell az autót megrendelni, ott tudod kiválasztani a konfigurációt (nem sok mindent lehet amúgy választani), és emailben fogod kapni az értesítéseket hogy az átvétel mikor várható. Nagyon flottul megy minden, és mi speciel tényleg akkor is kaptuk meg az autót (2021 december) amikorra a vásárláskor az online felület ígérte.

MINŐSÉG
Átvétel után első ót a gumishoz vezetett, a gyári nyári kerék baromira rázott már 80-90-nél, vagy a gyárban nem centírozták ki rendesen vagy a Kínából ide hajókázás során laposodott el a kerék, nem tudom, mivel amógy is ment rá a téli szett nem foglalkoztam nagyon vele, különben 10 perc után fordultam volna vissza vele hogy mégis WTF. Emellett előjött egy probléma már pár ezer km után, lassan kanyarodáskor halkan kattogott valami az első futóműben, appon időpontot foglal, bemegy, gariban megcsinál, és még elnézést is kértek, hogy a gyárban valamit nem jól szereltek össze. :)
Ezeket leszámítva az autó nagyon szepen egyben van, nem zörög belül semmilyen kárpit, rések ha nem is tökéletesek de teljesen megfelelőek, minden szépen nyílik/csukódik, stb.

UTAS/CSOMAGTÉR
K sok hely van benne. Magamra (183cm) beállítva az első ülést arasznyi hely van a térdem előtt hátra beülve. Padló teljesen sima uh középre is lehet felnőttet ültetni, bár a vállaknál már intim lesz az élmény. Csomagtér összességében több mint 800 liter, jól pakolható. Mi 4-en tetőbox nélkül el tudunk menni sielni egy hétre. Egy napra menve befér keresztben! hátra a sílécem. 2 méteres IKEA pakkok szintén gond nélkül, persze az már ledöntött ülésekkel.

MENETKOMFORT
Ülések baromi kényelmesek még 1000 km után is, külön piros pont hogy minden beállítást eltárol az autó a vezető profiljához, az ülés mellett a tükrök, kormány helyezete, kormányzás élessége, gázpedál karakterisztikája, autopilot beállításai, stb. Ez pedig hozzá lehet kötni a telódhoz, uh amikor az asszony után beszállok, minden zümmög vissza szépen a helyére. :) Kormányzás már normál állásban is pontos, még sportosabbra is vehető, bér nem tudom kinek kell ez egy családi egyterűben. A sportosságot a futóműben is túlzásba vitték, ez az egyetlen amivel ne vagyok kibékülve, kirázza a fogtömésed már kicsit is rossz úton, cserébe jó úton úgy tart mint egy Porsche, akár 200 felett is (Németországban). Valószínűleg ez is a logika mögötte, mármint hogy az 500 lóerő ellenére se essél le az útról már a szalonból hazafele menet, de én ebben az árkategóriában azért jobbat várnék. Tessék megnézni a BMW.t, azok alatt is sportos futómű van mégsem ég bele az ember agyába a környék összes csatornafedelének a térképe.

TELJESÍTMÉNY
Teljesen feleslegesen baromi erős. A gázreakció viccesen közvetlen annak, aki még nem vezetett elektromos autót, szinte még csak gondolod hogy meg akarod nyomni gázpedált és bele is olvadtál az ülésbe. Család első gyorsítás után kiborul, utána csak chillmód engedélyezett, más csak ha apa egyedül megy valahova. :)
A legjobb hogy sportosan vezetve is elképesztően keveset fogyaszt az autó, mivel ha a nagy gáz után fékezni kell, az energia nagy része visszatáplálódik az akkuba.

FOGYASZTÁS/HATÓTÁV/TÖLTÉS
Eddigi nagyátlag nekem 17kWh/100km, tavasszal/nyáron/ősszel kb 15, télen meg 20, nagyobbrészt autópályázva.
Csak autópályázva változik némileg a kép, télen ilyenkor 21-22 körül alakul külső hőmérséklettől függően, egyébként 18kWh/100km. És ez mindenhol tempólimiten értendő, nem 90-nel egy teherautó szélárnyékában. ;)

A fenti fogyasztási adatokból kiszámolható, hogy normál használatban mindenre elég a hatótáv. Mi rendszeresen megyünk vele 800-1000 kilóméteres túrákat (Svájc-Ausztria-Németország-Csehország), a normál rutin hogy a tele akksi kb 300 km-re elég úgy hogy még marad benne kb 10% biztonsági tartalék, utána 20-25 perc 80%-ra visszatölteni (>150kw-os villámtöltővel), ami aztán elég újabb 250-km-re. Két kisgyerekkel utazva mindig az autó tölt fel hamarabb, mint hogy mi végeztünk volna a mosdóban. ;)

Amúgy sztem legalább 15 percet benzines autóval is eltölt mindenki a benzinkúton utazás közben, mert persze "nekem csak 5 perc tele tankolni", viszont addig amig tankolsz ott kell állni a kocsi mellett, utána lehet csak mosdóba menni, meg beállni a sorba fizetni, előtted ketten kérnek ÁFÁs számlát, stb és máris eltelt az a negyed óra. Ehhez képest elektromos autót először leparkol, kiszáll egyből bedug, csak utána veszed kia a gyereket, kabátot, babakocsit, kisnyuszit, stb; mikor mindenki végzett a mosdóban/shopban ugyanez csak fordított sorrendben, így az autó az első perctől az utolsóig tölt. Max 30 percet veszít az ember egy 1000km-es 10+ órás túra alatt... nekem ennyit megér, hogy az unokám is talán lásson még havat, és nem csak a tévében.

Töltő kérdés sztem teljesen túl van dimenzionálva, autópálya mellett ahol kell már mindenhol van, legalábbis Magyarországról nyugat fele indulva, nem csak Tesla saját hanem más szolgáltatók is (új Teslák gyárilag kompatibilisek az európai CCS2 csatlakozóval). Még soha sem kellet sorban állni sehol sem, mindig van szabad töltő, online lehet názni a foglaltságot ha kell, uh minimális tervezést igényel csak az utazás. Én mindig töltés közben nézem csak ki, hogy kb hol fogunk következőnek megállni, és csak akkor ha nem tetszik valamiért amit az autó magától ajánl.

Hibalista

- Jobb elöl kattogott valami lassan menve kormányt teljesen alászedve, gariban megcsinálták, szerelő szerint a gyárban nem húztak meg valamit rendesen.

Ide hordtam szervizbe

Tesla

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2021
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? 3 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Tesla Model Y 2020

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)