A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Tesla » Model S (2013)

Model S S70 FL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Luxus? Sportautós gyorsulás? Családi autó? Menőség? Minden egyben!

Szöveges ítélet

Próbálok az autón kívül pár Tesla alapvetést is leírni.
Ez egy faceliftes Model S, S70 jelöléssel. A modellfrissített verzió sok ponton fejlődött, kevesebbet fogyaszt, más lett az orra, új ülései lettek, stb... Egy rövid ideig 2016-2017 elejéig volt olyan autó, amit örök ingyen töltéssel adtak el. Ezek a 2017 január előtt RENDELT autók. Ezek a későbbi tulajdonosoknál is mindenhol ingyen tölthetőek. Ezt sokan gigantikus előnynek veszik, de valójában hétköznap az ember nem használja a Superchargert, hanem otthon tölt. Én évente 5-6 külföldi nyaralással kb 60-80 ezer Forintot spórolok meg ezzel, nem releváns.
2016 legvégétől volt már az autóban 8 kamerás Autopilot2 rendszer, ez frissíthető akár FSD-re is. 2017 elejétől került bele az autóban az MCU2 infotainment ami hozta a netflixet, youtubeot, dashcamet és a sentry módot. Az MCU2 1500 dollárért frissíthető később is.
A facelift után az S60-70-75 akku valójában ugyanaz, szoftveresen korlátozva. Hosszú úton az ember sosem tölti tele az akkut a Superchargereken, így a kisebb kapacitás valójában nem hátrány. A faceliftes 60-70 modelleket egyébként a Teslanal lehet frissíteni 75-re.

Az autó egy álom, sok autóm volt már de autó fanatikusként ebbe mindig öröm beülni.
Nincs még 1 olyan autó, ami úgy ad ~400 lóerős teljesítményt, hogy mellé a fenntartása szinte 0. Napelemről töltöm otthon, így számomra üzemanyagköltség nincs.
Nagy élvezet, hogy nincs hideg motor, nyugodtan ki lehet használni az autó erejét az első métertől fogva.
A mobilappos vezérlés, fűtés-hűtés óriási kényelmet ad.
A fűtés/hűtés a legjobb egy elektromos autóban, mindig megfelelő hőmérsékletű autóba lehet beülni, így még télen is lehet egyből pólóban kezdeni az utat.
A méretei hatalmasak, 5 méter hosszú 2 méter széles. A hátsó csomagtér giga méret, az 5 ajtó miatt nagyon jól pakolható és még elöl is van 1 kisebb csomagtér.
Hátul is kényelmesen elfér akár 3 ember és szinte mindegyik Tesla full extrás. Pár extrát lehetett régebben még bele rendelni (napfénytető, alcantara tetőkárpit, légrugó), ma már ezek sincsenek, minden alap.
A zene jól szól, a lámpa jól világít, az azonnal ébredő nyomatékot pedig nem lehet megunni. A nagy középső kijelző nagyon jól átlátható, egyszerre érhető el minden fontosabb funkció, ezek után egy klasszikus autóbelső épp olyan mint egy iPhone után egy nyomógombos telefon.
A hosszú utaknál nagyon kényelmes, hogy szépen megtervezi a Supercharger töltéseket, nem kell filózni, hol fogok tölteni. Mutatja a szabad töltőket is.
Az autóhoz jár spotify előfizetés, online térképfrissítés, internet, stb...


Csend?
Síri csend van az autóban, nagyon nagy élvezet, ahogy a csendes autó kilő és közben is nyugodtan lehet beszélgetni miközben sportautókat lehet állva hagyni.
(Tudjuk, ők 1 seggel mennek 4000 km távot... :D)
130-140 felett van a napfénytető felöl halkan susogó szélzaj. Kerékzaj gyakorlatilag 0.

Hatótáv? Az örök kérdés.
Az akksi nettó kapacitása ~65kwh. A fogyasztás alakulhat 13-30 között bárhol. A hatótáv ennek megfelelő. Nyilván télen pályán 150nel megeszi a 30at, városban meg országúton nyáron elvan 13 fogyasztással is.
Amivel számolni lehet, hogy kb 230-280 km után kell tölteni pályán, kb 20-30 percet, s lehet is tovább menni újabb 200km etapot. Tengerpartig lemenni 3db 20 perces töltés, ami Supercharger hálózatnak köszönhetően tényleg csak 1 másodperc és már megy is. Nincs app, nincs token, csak bedugja az ember és már tölt is.

Családdal utazva ugyanolyan menetidő van, mint egy hagyományos régi típusú autóval.
Viszont otthon nincs 1-2 hetente 5-10 perces tankolás, tehát összességében kevesebb időt tölt az ember tankolással, mint eddig.
A Teslák a töltőhöz érkezve előfűtik az akkut, így azonnal max. sebességgel tud tölteni.

A vételár nem olcsó, de egy autót vételtől eladásig kell nézni.
Vételár - eladási ár + tankolás + szervizek.
Ez alapján egy olcsóbb benzines/hibrid/dízel autó végül drágábbra jön ki, mint ez.

Autopilot?
Városon kívül és jól felfestett városi környezetben nagyon kényelmes és atom stabil. Megy magától, tartja a sávot, látja a táblát, tud sávot váltani, sokkal kényelmesebbé teszi az utazást, lehet a tájat nézni, stb...

Apró feature?
Van benne, temérdek.
Be lehet télen állítani, hogy szarvasok és hószánt rajzoljon Mikulással az autopilot kijelzőn.
Minden adatot elment profilonként, így minden felhasználó kényelmesen személyre szabhatja az autót.
Camp / dog mode. Lehet az autóban aludni, megy a fűtés. Télen is 10% akku egy éjszaka. Vagy épp bent lehet hagyni a kutyát, kifele jelzi, hogy bent kellemes hideg/meleg van.
Vannak rajta játékok, lehet filmet nézni, netezni, PIN kóddal védeni a kesztűytarót/indítás, mérni sok fogyasztási etapot, nincs benne start stop (beülsz, s mehetsz is), sorolhatnám hosszasan.
Mindegyik nélkül lehet élni, de ezen apróságok sokasága is hozzá tesz a Tesla élményhez. Ami minden kis apró hiányával együtt is imádhatóvá teszi az autót.

Nem elfeledve, hogy ha valaki 4 év alatt megy 100.000 km-t, akkor megspórol 5 millió Ft benzint, 1-2 millió szervizelést (Teslat nem kell rendszeres szervizre vinni, nincs olajcsere stb...).
Ha fizetős áramról töltöd otthon, az 6-800 Ft / 100km, napelemről 0 Ft.

Több barátom is már vett Teslat mióta nekem is van és mindegyik imádja, hisz ez a kompromisszummentes de nagyon élvezetes villanyautózás elsődleges márkája.

Hibalista

- Nekem még semmi hibám nem volt az autóval. - - Model S típushibák: - Kilincs motorja tud elromlani, javítási költség 20e Ft - Középső kijelző kifagy, eMMC memóriát kell cserélni. Visszahívás van rá (8>64GB), ingyenes. - Motorban levő tömítés elfárad, 8 évig garisak az autók, csere ingyenes. Gari után vagy USA autón 1M. - Ha valaki állandóan állórajtot vesz, kattogni kezdhet a féltengely. - Facelift verzió első lámpáján a helyzetjelző felső része tud elhalványulni, nem javítható csak cserével, viszont csak díszfényről van szó, nem szükséges cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Teslavarázsló. Nem kell bemutatnom, a legprofibb, legelérhetőbb és teljes körű Tesla szerviz.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Tesla márkaszerviz. Nagyon tele vannak, így nehéz őket elérni. De nagyon profik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Rav4 hibrid Következő autója? Model S Raven performance
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Tesla Model S 2013

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)