A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Tavria » Zaz 1102 Kat (1987-1998)

Zaz 1102 Kat 1102N 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tánya

Szöveges ítélet

Tizenkét évesen vettem, kemény 120000huf-ért, két év műszakival, friss zöldkártyával, 65000km volt benne, az eredeti gumikkal, az első sárvédőket már lecserélték rajta(enyhén elütött a színe). Az első gondok pont a gumik miatt voltak, mert már a koruk miatt a széjjelmállás határán álltak: csere. Ezzel nem is volt gond, a gumis felszerelte, majd közölte,hogy ezt a felnit nem tudja centírozni, nincs ehhez megfelelő szerszáma( gyakorlatilag a felninek nincs közepe, csak pereme van, meg a három csavarnak egy-egy átfúrt lemezdarab ráhegesztve). Bejártam egész Debrecent, mire találtam egy gumist, aki tengelyen kicentírozta. Vásárlás után még a két első ülést cseréltem ki(mind a kettő ki volt már ülve) két Ford sport ülésre. Nekem kényelmes volt,(176 centis vagyok) a két gyerek is elfért benne hátul, a feleségemnek sem volt panasza a komfortra.Ezután zokszó nélkül ment két évet, egy generátor meg egy kipufogó cserén kívül más nyűgje nem volt.Közbejött a zöldkártya, itt megint voltak gondok, mert elég nehéz volt olyan mestert találni, akinek megvoltak a kocsi adatai a számítógépben..Amikor végre elvállalták, minden gond nélkül teljesítette az értékeket(a szervízesek nem kis meglepetésére). Nem evett sokat, nyáron beérte 6,5 literrel, télen kellett neki majdnem 8 is. Az olajat a főtengelyszimmeringnél csöpögtette egy kicsit, enni nem ette. A műszaki vizsgára felkészítésnél jöttek az alkatrészbeszerzési gondok(szerintem egy régi Rolls-hoz könnyebben ment volna) végül is a fékeket kellett cserélni, meg a két első talpast, és az összes gumiharangot és az első csapágyakat.Ezután simán kapta meg a két évet. A belsejében nem zörgött semmi(nem úgy mint a mai kocsiknál), télen fűtött mint a bolond(szabályozni nem lehetett, mert a szabályzó a motorháztetőt nyitotta) és -20C-ban is beindult. A motor minden gond nélkül mozgatta a kis kasztnit, egyedül a váltót kellett megszokni a furcsa sebességelhelyezés miatt(az ötödik a negyedik MELLETT).Aztán amikor megszoktam, akkor meg a céges furgont akartam mindíg négyes után rükvercbe tenni:-)). A megbízhatóságáról annyit, hogy minden gond nélkül járta meg a horvát tengerpartot, csak tankolni álltunk meg, 1000km egyhuzamban. A négy év alatt amit eltöltöttünk egymással, egyszer hagyott cserben, igaz ez a húzása a bontóba is vitte. Sajnos a legnagyobb gondoskodás mellett is a rozsda megállíthatatlanul zabálta a kasztnit és az alját, és a napi használat sem tett jót neki. Szinte mindenütt rohadt és a közelgő műszaki vizsga miatt elkezdtem kasztnist keresgélni. Természetesen nem akarta senki sem vállalni a javítást, a végén a gondomat maga Tánya oldotta meg, egy szép napon munkából hazafelé menet minden előzetes jel nélkül beállt a vízpumpa csapágy. Mivel a vízpumpát is a vezérmű ékszij hajtotta( miért nem lehetett ezt egy külön ékszíjra tenni), ez a megszorult tengelyről leugrott, elment a vezérlés és a motor szépen meghajtogatta a szelepeket és eltört egy dugó is. Ezt és a többi költséget amit rá kellett volna szánni, már nem érte meg a kocsira költeni, bevontattuk a bontóba. Bevallom, megkönnyeztem.
Mindent összeadva, egy olcsón fenntartható, megbízható kocsi lenne, ha lehetne hozzá megfelelő minőségű alkatrészt kapni és kifog az ember egy rendesen összerakott, karbantartott példányt, és utána mi is rászánjuk az időt. Sajnos a gyári cuccok minősége is katasztrofális, akárcsak az utángyártotté, de legalább olcsó, viszont nehezen beszerezhető. A szerelését senki sem vállalja, tehát kell hozzá némi autószerelői véna. Ha elkezd rohadni, akkor megette a fene, menthetetlen. Nálam a vásárlás előtt cserélt két első sárvédő egy év múlva már rozsdásodott, pedig dobvédő is volt rajta..

Hibalista

- hátsó ajtózár(ez többször is), szilentek, fék, kipufogó. generátor. hűtő, csapágyak.Végül is a kopó alkatrészek.

Ide hordtam szervizbe

leginkább saját magam, más nemigen vállalta

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? R5 Következő autója? Ford Fusion
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Tavria Zaz 1102 Kat 1987

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)