Szecska
Szöveges ítélet
Multév öszén, friss jogsival a kezembe, a lehető legolcsobb kisautót kerestem a rutin megszerzése végett. Keresgéltem neten, ujságba, ismerősőknél, sehol nem találtam a pénztárcámnak és igényeimnek megfelelő autót. Apám ekkor jött az ötlettel, hogy megszerzi nekem az Ő általa már 10 évet nyüstölt, majd nővéremnek lepasszolt ukrán csodát. El is intézte nővéremmel, hogy adja nekem karácsonyra. Tudni kell, hogy a tesóm a két év alatt a tankoláson kívűl semmit nem csinált a kocsival. Csodálkoztam is, hogy nem ált be a motor. Kö kemémy TÍZ EZER forintért megkaptam tőle, tele tankal!!:D
Fel is hívta a figyelmemet, hogy szerelésre szorul, mert beállt a váltó és a féket is "elhagyta" valahol. Jaa a kézifékről nem is beszélve. Megvettem az autót és már toltam is be a szervízbe, hogy menetkészre csinálják. Cirka 67eFT-ért el is tudtam indultam vele.. végre.
Kuplungtárcsa és fékmunkahenger csere után csak rám vártak az utak. Ekkor ért az első meglepetés, hogy a sebességek valahogy nem a hylükön voltak. Minden egyes sebességnek saját/változatos helye volt. Négyes helyett kettes, majd visza három helyett egyes.. valahogy sosem találtam a megfelelő pontot. Idővel sikerült is megtanulni a koordinációs pontokat, igy a váltással már nem volt gond.
Az első pár hónapba nem is volt komoylabb bajom a verdával. Aztán egyszer csak elérte a kritikus pontot, amitől kezdve sorba jöttek ki a gondok. Nem indul, elszáll az alapjárat, füstől, sokat zabál, minden ami egy orosz autóra jellemző.
Egyszer csúnyán kicseszett velem és lerobbantam Martonvásárba, ahonnan csak a vontatás maradt Bp.-ig. Mindez egy ku*va kalapács miatt (gyujtáselosztó).
A havi egy alapjárati szelepmágnest már meg sem emlitem. Nem tudom, hogy ez konstrukciós hiba, de valahogy mindig meghalnak.
Egyszer menetközbe kiszakadt az ülés a hátam mögül, de ez már meg se említem a millió hiba és hiűányosság mellett.
Mindezek mellett szerettem a kis szarost. Az egy év alatt bőven volt időm szépítgetni, ami elég gusztusosra sikeredett, de mégis csak egy TAVRIA...
Hibalista
- Inkább azt tudnám leirni róla, hogy még mi nem.
- Kormyánymű, fékmunkahenger, kuplungtárcsa, első felfüggesztés, karburátor (tömödés, kopás), alapjárati szelepmágnes (havi egy)
- elosztó(kalapács), feszültségszabályzó, biztosítótábla leégés, központizár-riasztó ("gyár" bekapcsol magától, nem zár le, magától lezár) ülés (tőből kitört) taposólemez (már nincs)
Ide hordtam szervizbe
Szerencsére megismerkedtem egy korrekt szerelővel, aki csak ezzel a tipussal foglalkozik. Kizárólag hozzá járok. Gyors, prezíz és olcsó.. nagyon olcsó!
Senkinek nem ajánlom a hagyományos autószervizeket.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 94000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Golf vagy Skoda Felicia |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
