Próbáld ki!
Szöveges ítélet
Amikor jó az autó,akkor meg vagyok elégedve vele,keveset fogyaszt,átlag 6L/100km,erős motorja van,akár a 160-at is el lehet érni vele,persze kis lejtő és semmi szél,persze erős idegek kellenek hozzá,mert nagyon veszélyes és különös élmény. Az autót négyszemélyesnek még nem igazán tudtam használni,maximum ketten férünk el benne kényelmesen. Terepen eszméletlen jó az autó,könnyedén vesz minden akadályt,durva élményeim vannak,szinte hihetetlenek. Amit még pozitív tulajdonságnak megemlítenék,irtózatosan jó fűtés van benne,negatív tulajdonságnak pedig azt hogy nyáron is. Abszolut pozitiv tulajdonsága az hogy még sohasem hagyott az ut mellett.
Hibalista
- Mikor megvettem ezt az autót,azt hittem hogy olcsó lesz fenntartani mivelhogy keleti autó és persze kis köbcentis(1,1). Tévedtem,mindjárt az első hónap után elkezdte enni az olajat,kb 1L/100km-en. A motort felújítottuk teljesen,hengerfúrás +főtengely csapágyak, kb 65000Ft. Egy -két hétre rá megrepedt a hengerfely,bontottat kellett venni kb 15000ft. Nem sokra rá kilyukadt a fűtőradiátor ekkor már vettem egy komplett autót alkatrésznek 15000ft-ért és abbol raktam át. Fél év után tönkre ment a kuplung, kuplungszett 15000ft. Fél év alatt négy feszszabályzót cseréltem,kb 2500ft,nem birták sokáig,ki kellett fogni a jót,csakúgy mint a tűszelepekkel,kb 500ft, ötből egy jó,bár a tűszelepekkel megúntam a vesződést,vettem új porlasztót kb 20000ft. A télre kilyukadt a hűtőradiátor,persze volt bontott alkatrész. A talpasokat kb 2500/db, félévente cserélnem kellett,mire rájöttem hogy a bolti új is be van rohadva,alánéztem a porvédőnek és vastagon állt a rozsda a csapon. Kikerestük hogy az opel corsa talpas teljesen ugyanaz,igy azt vettem, kb 4000ft/db,csupán a lengőkaron és a stabilizátor rúdon kellett a 2db 10-es furatot 12-re felfúrni. Mindezek mellett voltak még apró hibák,majdnem mindíg,talán még sosem volt teljesen jó,de azokat inkább már nem sorolom,ezt át kell élni :)) Ja,a kuplungot mégegyszer cserélnem kellett nem bírta. Használatközben azt kell hogy mondjam hogy egy élmény vezetni,semmihez sem lehet hasonlítani,egyedi. A motorja meglepően erős a kevés köbcentihez képest,túl sok is a gyenge féknek,kettő hirtelen fékezés egymás után és máris felkeményedik a fékpedál és alig akar fogni.Szeretek erdőbe járni és rájöttem,ez az autó terepre való,előnye hogy magas,rövid és könnyü,nehéz vele elakadni. Lágy rugózásával akár száguldozni is lehet vele földúton,könnyű irányítani és nem érezni a rossz utat. Alapjában véve meg lennék vele elégedve ha normális minőségü alkatrészeket kapnék hozzá,amik kicsit tovább bírták volna. Egyébként 180000ft-ért vettem és legalább 150000ft már ráköltöttem,drága hobbi.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szereltem,autószerelő vagyok.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 95000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Ford Fiesta |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
