Népi demokratikus igényesség
Szöveges ítélet
Kell egy jó szerelő sok bontott alkatrésszel, lengyel lengéscsillapítók, az új ukrán kuplungtárcsa, és 8-10 éves korában minden gumicsövet ki kell cserélni újra. Vegyél led-es izzókat, és forrasszad be a nyákpanelba, mert különben hamar megüt a guta az érintkezési hibák miatt.
Furcsa lehet, hogy jó véleménnyel vagyok róla, pedig ennyi minden elromlott. Amíg a Bertinushoz jártam szervízbe én is utáltam a gépet, mint sokan mások, akik ide írtak. Később, miután megtaláltam a kedvező szereltetési lehetőséget és olcsó alkatrészforrást, minden fontos régi alkatrészt újabbra cseréltettem, ha láttam a bontóban jó donort. A kormánygéphez viszont nem szabad a kopogás miatt hozzányúlni, ha a vizsgán egyébként megfelelt. El kell fogadni a dolgot. Félévente át kell nézetni az egész autót, de legalább aknából a futóművet.
A kormánygép kopogására tetszőleges összeget el lehet költeni, akkor sem lesz jó, viszont azonnal megszűnt, amikor magas gumikat tettem fel a gyári /-es gumik helyett. Ilyenkor a gyorsulás és a végsebesség nagyon lecsökken, a 140-be is nehéz belehajszolni (pedig az óra is csal), viszont a kátyúkon úgy úszik át, mint egy légpárnás.
A karosszéria valóban csavarodik, és 11-12 éves korában ez már hallatszott is, meg kell szokni.
Nekem mindig egy pöccre indult, csak a szívatót kell megtanulni. Létezik automata szívatós Lada karburátor is, ezt össze lehet kombinálni a Tavria fúvókáival, állítólag jó, én nem próbáltam.
Keveset fogyasztott, az eredeti gumikkal nagyon jól gyorsul, és gyorsan is megy. 160-ig mér az óra, nekem az alatt volt még egy jó másfél centivel, ezt persze csak egyszer mertem megpróbálni. Ilyenkor hirtelen megszűnt az új kormánygép gyári kopogása, és nagyon könnyűvé válik a kormányzás. Félelmetes volt, néha ma is álmodom, ha este bekajálok. Max. 90-nel közlekedve viszont szuper a gép.
Az 5. fokozat a negyedik mellett van, ez hamar megszokható, viszont visszaszokni kicsit nehéz az európai elrendezésre. Már 3-szor majdnem beraktam hátramentbe a Fordot 100-nál.
Az autó az utolsó három évében tényleg fillérekért üzemelt, és még ment volna, de az asszony olyan régen szekált már, hogy vegyünk újabb autót... most bezzeg siratja, mert azzal nem volt gond, ha kicsit szűkebben vett egy kanyart, csak fújtam rá egy kis festéket, és kész. Most igazából már nem vezet rosszul, ezért az új kocsit sem féltem tőle, de ezt nem mondom meg neki.
Hibalista
- Én olyan emberektől vettem át, akiket ismerek, és ezért biztos voltam a kilóméteróra állásában. Az előző tulajnak 9 hónapos korában a bal ajtó leszakadt, mert a zsanér eltört, de aztán ezt hegesztéssel javították. Sajnos több karbantartást elmulasztottak rajta, vagy a Bertinusnál csináltattak meg, ezeket helyre kellett hozatni. Nálam az alábbi hibák jöttek elő:
- - mind a 4 lengéscsillapító (ma már tudom, lengyelt kell venni)
- - két toronycsapágy
- - 3 kuplung (Ukránt kell venni, az utolsó 32000 km-t azzal mentem, OK volt. Színesek a rugók, fehér a ferrodol, Zoli tudja.)
- - hátsó ablaktörlő motor (500-ért vettem bontottat)
- - belső kárpit (szép üléseket és teljes bontott belső kárpitot vettem olcsón)
- - vízpumpa
- - bordásszíj 15000-enként
- - ékszíj 15000-enként
- - összes vízcső (Zoli pikk-pakk lecserélte, a termosztátot is)
- - kormánygép többször (fogadd el hogy kopog, vagy vegyél magasabb gumikat, akkor nem rezonál be 110-nél.)
- - bal oldali ajtózár
- - mostanában az ablak többször kijött a sínből, 3 perc alatt visszatettem, de mindig összekentem vele magam
- - megjelent két lyuk a két doblemezen, ezt már nem javíttattam meg
- - hátsó ablakmosó (ez soha nem lett teljesen jó)
- - fűtés szabályozás (ezt más is írta, egy bowdenen múlik, de igazán csak hosszú úton zavaró, hogy a fűtésnek két állapota van - dögmeleg és hibernáció. Szakaszosan kapcsolgatva nem olyan rossz. Sajnos az átkapcsoló az utas oldalon van a műszerfal alatt, amihez kényelmetlen menet közben áthajolni, szóval ezt a bowdent most már megcsináltatnám.
- - fékbetétek, féktárcsák, fékszerkezet
- - 5000-enként cseréltem benne olcsó olajat (1500Ft / 5L) és olajszűrőt
- - első szélvédő (én hibám volt)
- - Rengeteg elektromos hiba. Pálcika biztosítékok, kilógó kábelek, ahogy más is írta. Meg kell szokni. Csak porcelán biztosítékot vegyél, az egy kicsit segít, a műanyag biztosíték néha befolyik az érintkező alá, és úgy szűnik meg az érintkezés, hogy nem is veszed észre, hogy melyik biztosítéknál. Ilyenkorr pl.: felforr a hűtővíz. Mindez egyetlen hitvány (ráadásul olasz, nem is ukrán) biztosíték miatt. Aki hosszútávon meg akarja tartani, az próbáljon meg átállni késes biztosítékokra, de legalább cserálje le porcelánra.
- - bal féltengely (egy másik bontottra cseréltük a gumiharang sérülése miatt, az én hibám volt)
- - gömbcsuklók a kormányösszekötőben
-
Ide hordtam szervizbe
Bertinus Kft. Hála istennek már megszűnt. Ne tudd meg!
Egy példa találomra: Kértem szelepállítást, és hogy nézzék meg a vezérműszíjat is, kifizettem. Ha legalább leszedték volna azt a burkolatot, ami alatt a vezérmű szíj van, akkor látták volna, hogy a vízpumpa úgy folyik, hogy már vízköves a blokk, és hogy a vezérműszíj úgy elöregedett, hogy a repedések mentén le lehet csipegetni a bordákat. Máshol a szerelő azonnal cserélte, utána megmutatta konkrétan a csipegetést, vagyis nem kamuzott.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Zoli, igen jó, mindig van bontott alkatrésze, a fontosakból új is. Gyors, ügyes, rugalmas, kedvező áron javít, szerintem csukott szemmel is. Van nála kerékcentírozó feltét is, amivel mindenhol tudnak centírozni.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120L | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
