Még az ellenségemnek sem!
Szöveges ítélet
Újan vásároltam a drágámat. Akkor örültem, hogy ilyen olcsón vettem, egy elny?hetetlen szovjet autót. Elég robusztus kisautónak t?nt, amiben még van anyag. Na az volt is csak gyorsan porladt:)
A magas hasmagasságon kívül, és hogy az ember 2 év után már nem sajnálja mert belátja, hogy semmi értelme, semmi jót nem mondhatok róla. A beltér nem elég praktikus ahoz képest, amilyen lehetne. A csomagtartó elég tágas, ha az üléseket döntögetjük, de sajnos egy id? után ez úgy lestrapálja a belteret. Pl.: leszakadnak a kárpitok, a rögzítés teljesen kikopik stb.
A futóm?r?l nem írnék, azt a többi beszámolóból mindenki megtudhatja.
A korrózióról azonban írnék. Én rögtön elvittem komplett alváz és üregvédelemre, végig ott voltam alapos munkát végeztek. Egy zsiga 20 évig elment volna ezzel a védelemmel. Ez kb 2 év után olyan csúnyán kezdett korhadni. Sajnos a lemezei már anyagukban szennyezettek, bár lehet hogy egy-egy szerencsésebb lemezbeszerzésb?l gyártott darabnál nem így van. Tudom, ez nem egy fórum, de reagálnék néhány ítéletre.
Nem szeretném "fikázni" csupán a tényeket írom le, igaz némi szubjektummal vegyítve. Azt hiszem, kissé túlságosan rózsaszín?re sikerül egy-két beszámoló, szükség van egy-két véleményre, az id?k távlatából is:)
Valóban nem drága az alkatrész, de ha az minden második héten kell, és ezért valóban fel kell keresni a Nyíregyházi piacot, ami csak munkaid?ben van nyitva és teszem azt 40 kilóméterre van... Aztán tegyük fel fagyoskodva, végigjárva, alkudozva 2 óra alatt sikerül beszerezni az nem tölti el elégedettséggel az embert. Pláne ha az újabb két hét múlva ismét tönkremegy.
A másik a futásteljesítmény jelenleg egy Fiat tulajdonosa vagyok amit használtan vásároltam, és azóta kb 90 000km-t mentem vele csak a szokásos otthon végzett olajcserékkel és fékbetét, h?t?folyadék stb. cserékkel. Na igen és mindezt kiszámítható módon, polcról a két utcányira lév? autósboltból.:)
A tavriánál meg sem kísérlem leírni mit és hányszor kellett cserélni. Ha a ráfordított szabadnapok, utánajárás, szerelgetés idejét rezsiórabéresíteném egy falusi szerel? óradíjával az autó árának többszöröse jönne ki. Mindez 65 000 km-re vetítve. Ha egy veteránautóba öltem volna ennyi munkát lenne egy csillogó-villogó sokat ér? autóm. Nem 50 000ft-ért adtam volna el, csak vigyék.
Nem vagyok sznob, de az autó presztizse 0. A metro-nál mindíg körbe volt rakva bevásárlókocsikkal, mert az emberek odalökték, ennek úgysem árt.
Ja és a biztonságérzet. Az nem volt soha. Olyan bizonytalan volt a fék, a kormányzás, kés?bb meg a porladó küszöbök, padlólemezek okozta szilárdságcsökkenés miatt aggódtam. Látványosan csavarodott már a kasztni, amit a szélvéd? körüli gumicsík mozgásából is meg lehetett saccolni.
Összegzésképpen kb 1 millióért volt egy autóm aminek kb. 6 hónapig tudtam csak örülni. Persze egy kevésbbé tehet?s embernek, mint én is, jól jött egy ilyen olcsónak t?n? autó, de nem bánom, hogy már nincsenek ilyenek. kb olyan ez mint a reklámozott gyorshitelek.:) És nem a részletre vásárolt új szuzukikat éltetem, de egy korrekt 2-3-4 éves megkímélt, és ami a legfontosabb bevált kisautót ezerszer többre értékelek.
Azért köszönhetek is neki egysmást. Az autószereléssel kapcsolatos ismereteimet felfrissíthettem, és megtanultam, hogy néha az olcsó a drága.
Hibalista
- 65 000 km alatt szinte minden, ami a blokkon kívül volt
- gyújtás, h?té, kipufogók, gumi, ablaktörl?, ajtózárak, kuplung, stb.
Ide hordtam szervizbe
nem vállalták a környéken
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | lada 1200s | Következő autója? | punto |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.5/10) |
