Az ukrán Smart
Szöveges ítélet
Nagymamámtól örököltem, egy gyalázatos, pénznyelô Alfa 33-ról váltottam rá át, kezdetben némi averziókkal. Ijesztgettek is sokat, hogy nincs alkatrész, ha meg van, akkor igen drágán és szar. Ehhez képest pl. Újpesten van egy moszkvicsbolt, ahol a ritkább ex-szovjet márkákhoz, így ZAZ-hoz is minden kapható, meg persze bontók is vannak a világon... szóval: nevetséges alkatrészárak jellemzik.
A gyáriak szerintem egy-az-egyben a háromajtós kocka mitsubishi coltról nyúlták az ötletet, a zaporozsec-hagyományok jegyében. (M966=NSU) Munkáimból adódóan (földmérô) jártam vele könny? terepre, bírta. Voltunk vele sok helyen, például négyen,télen a Szent-Anna tónál. Simán fölment a tóhoz húsz centis hóban, a príma erdélyi úton. Ellopni soha nem akarták, pedig volt, hogy éjszakára a zárban felejtettem a kulcsát a lakótelepen. Rendôrök általában megszánják, ha valami gáz van. Mondjuk arra kurvára vigyázni kell, hogy ne csattanjunk vele, de hát nem egy hummer. Legdurvább jelenség, hogy néha felforr a h?tôfolyadék, ám direktre kötve a ventillátort, a hiba jó eséllyel orvosolható. Üzembiztos példányt már 60-70 rugóért találhatni, és a kötelezôje sem vészes. Nem véletlen, hogy a hazai, kb. 3500 darabos állomány nagy része vidéken szolgál. (2007 április:már csak kb 1500-2000 lehet belôlük) Az sem utolsó dolog, hogy a hátsó ülést lehajtva pl. belefér egy talicska is. Strapakocsinak, illetve pesti utakra teljesen jó, afféle mini-wartburg.
Lényeg: mint minden keleti típusnál, apróbb hibák rendszeresnek mondhatók, de kis odafigyeléssel szinte mindenhová el lehet vele jutni.
2007 április: Azóta letudott egy teljes lakásfelújítást, melynek csúcspontjaként 600kg téglával + két személlyel megpakolva cammogott fel vidáman a Börzsönybe. Mondjuk ez azért eléggé próbára tette a futóm?ve meg a h?tést.
Hibalista
- generátor, önindító, f?téscsap, f?tésradiátor, hátsó dob, j.e.lengéscsillapító, vízpumpa2x, fôfékhenger, AC - de hát 120000km-tôl indultunk.
Ide hordtam szervizbe
Veres Jani-Dunakeszi, illetve magad uram...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Alfa 33 1.3S | Következő autója? | Wartburg 353 WDL |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
