Zsírkutya dízelállat
Szöveges ítélet
Az előző autóm is WagonR+ volt (1.3 GLX aut.), így a kasztnival kapcsolatban különösebb meglepetés nem ért. Illetve mégis: szerintem nagyobb lett a csomagtere (noha mindenki állította, hogy nem), mert az előzőbe a babakocsi csak cipőkanállal fért be, ebbe viszont simán. Továbbá az előző autón teljesen hátra kellett tolnom az ülést a kényelmes vezetéshez, ennél meg valahogy középtájt van a megfelelő pozíció, így mögöttem is kényelmesebben lehet ülni. További pozitív változás, hogy immár 5 személyes az autó, illetve a hátsó üléstámla 1/3 - 2/3 arányban dönthető, ami jobb variálási lehetőséget kínál.
Ez a dízel viszont egy vadállat. Számok alapján gyengébb, mint az előző (50 kW vs. 56 kW), de érzetre sokkal erősebb - valószínűleg a nagyobb nyomaték miatt. Imádom, hogy olyan kis erős, nem igazán kell visszaváltani, ha erőre van szükség. Igaz, hogy tartós haladás esetén 1500 alatt nem nagyon szeret pörögni, ezért ezt nem is erőltetem, valamint 2500 felett sem túl szép már a hangja (elkelne bele egy hatodik fokozat, mert 120-nál 3000-et pörög, ami már sok neki). Aki tehát hosszú túrákat tervez, ne ilyen kocsit vegyen (vagy mégis, ha elég a 100-as tempó). Általában 2000 környékén járatom, nagyon szépen elduruzsol. Ami érdekes, hogy gyakorlatilag a körülményektől függetlenül mindig kerek 5 litert eszik (4.9 és 5.2 között mértem eddig a fogyasztást). Állhattam órákig a dugóban, mehettem autópályán, lehetett -20 fok vagy +40 klímával, érdemben nem befolyásolta a fogyasztást.
Olvastam valahol egy véleményt, hogy milyen hülyeség ilyen kicsi dízelmotort gyártani. Szerintem viszont nem az, mert így még a biztosítás is kedvező (1500-tól van váltás). A gyár szerint 250e futott kilométerig nem kell a motorhoz nyúlni: úgy legyen, annyit én kb. 10 év alatt teszek bele, addig meg valószínűleg úgyis veszek másikat. Tehát ajánlom mindenkinek.
Update 2010.07.12: időközben a csúcsfogyasztás felkúszott 5,7-re - ez akkor volt, amikor gyakorlatilag kizárólag dugóban közlekedtem, nem volt 5 km-nél hosszabb normál tempóban megtett szakasz a 600 km-es tankolási periódusban. A negatív rekord továbbra is 4,9.
Hibalista
- Eddig semmi sem romlott el. - - Update 2010.07.12: kb. 1 éve az egyik izzítógyertyát cserélni kellett. 8 ezer plusz munkadíj volt az ára.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Top Óbuda (csak a kötelező 15000-es szerviz)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Suzuki Solymár (izzítógyertya cseréje, kötelező szervizek)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | WagonR+ GLX automata | Következő autója? | Tudom én? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
