Torkos törpe
Szöveges ítélet
Alapjában véve nincs vele különösebb gond, a lábtér lehetne nagyobb hátul, a fejtér viszont nekem(199 cm) is sok, bőven elférek, viszont mögöttem szinte senki a lábtér hiánya miatt. A magas építésből adódó üléspozíció viszont kényelmes, nem le kell ülni, hanem be. Az automata nagyon jó, bár kicsit lassú a reakcóideje és városban nyugodt ritmusban is elfogyaszt 10 litert, ami eléggé sok egy ekkora autótól. Viszont a dugókban kényelmes, h nem kell váltogatni, és parkolni is könnyű. Az előzés 100 körül már meggondolandó, de addig elég jól megy. Ha padlózzuk, akkor leforog a motor 7000-ig is, majd csak utána vált, de húzni csak 5600-ig húz, a maradék kb 1000 ford tök felesleges. Megbizhatósága példás, a legnagyobb hidegben is kinn áll, de így sem fordult még elő egyszer sem, hogy ne indult volna pöccre. Jó gép kezdő vezetőknek is, mert kezes és megbocsátó a futómű, a kormányzás is korrekt, de nem érdemes vele gyorsan menni a fogyasztás miatt:). Csak ajánlani tudom.
Nos, az eltelt bő tízezer km alatt lényegében nem változott a véleményem, még mindig sokat fogyaszt és menni sem akar jobban. Tavasszal kap egy direktszűrőt és a féket is szeretném kicsit erősíteni, mert nem elég erős szerintem, de lagalább jól adagolható.
Kb. egy éve volt műszakin. A helyzetjelző izzója égett ki és a kézifék is be volt ragdva kissé. Viszont jobb hátul erősen kluttyogó hangot adott a futómű, ha valami útegyenletlenségen mentem keresztül. Műszakikor ezt nem oldották meg, pedig szóltunk, valamint a fék nyikorgott, ha folyamatos sebességgel mentem, ha fékeztem, akkor abbahagyta. Tíz km után már különböző szólamon "dalolt". Ezt ideiglenesen oldották meg azzal, hogy egy spec. folyadékkal kitisztították. Néhány nap múlva csak véletlenül megnéztem a zárt autó csomagtartóját és meglepetésemre kinyílt. Valami eltört benne, ezt a szervizben 10 perc alatt egy másik wagon zárjából buherálták össze 2000Ft-ért. A fék ismét nyikorgott és a hátulja is "zajongott". A szervizben most megoldották a dolgokat. A futóművet szétszedték, a rugók pedig kaptak egy-egy műanyag burkolatot, ezzel megszűnt a problémája. A gond az volt, hogy a rugó hátul mindig odaverődött valamihez, az kluttyogott. Állítólag típushiba. A fékkel ugyanazt tették, mint korábban, ismét kitisztították, viszont most meg is szűnt a nyikorgás. Ez kb. 10000 km-el korábban volt, azóta nem volt különösebb kínja. Kopp-kopp-kopp.
Hibalista
- Fék, futómű, a csomagtartó zárja
Ide hordtam szervizbe
Carmo Suzuki
Jól és viszonylag olcsón dolgoznak, időre végeznek a munkával, borravalót nem fogadnak el, azt egy perselybe kell dobni és felajánlják. Jó gondolat. A fent említett problémákat viszont csak másodjára oldották meg.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Mitsubishi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
