Szürke eminenciás a mindennapokra
Szöveges ítélet
Új autó jó autó. Ez motivált, mikor megvettem. Nem bántam meg. Az 1,3 VVT motor pörgős és igényli is a pörgetést a kis nyomaték miatt, jól húz, nagyobb autók elé (ha kell) be tud gyorsulni a következő lámpáig. A belső tér kialakítása ízlés dolga, nekem a könnyű tisztán tarthatóság miatt bejött a sok műanyag. A nap sem fakította, olyan, mint mikor kihoztam a szalonból. Nagy hidegben valami berezonál a műszerfalban 2000-2200 fordulat között, de csak hidegben (mármint amíg az utastér is hideg) és csak ebben a fordulatszám tartományban - ez valami hőtágulási dolog lehet. A fogyasztása jónak mondható a teljesítményéhez (én 7 litert mértem, ha nagyon hajtottam, ha nem) de ez nem igaz az első 2-3 ezer kilóméteren, mert ekkor benyelte a 9-et is. A motorteret 3 év alatt csak akkor láttam, ha ablakmosót töltöttem a tartályba. Az utastérben elfért a mosógépem, később a mosogatógépem, a 72 cm-es tv dobozában, de a vasalódeszkát nyitott csomagtér ajtóval vittem haza és ha a hátsó üléseket nem hajtjuk előre, a csomagtér viccesen kicsi - a régi Kadettem után meg pláne. A fékek zseniálisak, első használatnál szerencsére be voltam kötve, különben megfejelem a kormányt és azóta is lenyűgöz. 3 év és több mint 40.000 km után kezd az első féktárcsám berágódni, pereme van és cincog is, ha gyengéden nyomom a féket, gyanítom a 45.000 km-es szervíz cserével orvosolja majd. A hátsó fékdobot viszonylag hamar kikezdte kívülről a rozsda, de ott van anyag bőven és sima festéssel orvosolható. Még nem volt 3 hónapos, amikor satufékkel padkára kényszerítettek (2 kerék aszfalton, 2 a sárban) és a kocsi megállt, az ABS-hez adott menetstabilizátor egyenesben tartotta az autót, pedig felkészültem a pörgésre. A váltója nem egy világszám, de megbízhatóan működik (nem volt vele soha semmi bajom, de aztán kipróbáltam az asszony Ford Ka-ját és az a váltó tényleg szuper váltó). A dobozszerű felépítmény autópályán nagy szélben hajlamos a billegésre, de a kanyarstabilitásával nincs baj. A kuplung-gáz játékot meg kell szokni, a kuplung nagyon rövid (legalábbis az enyém) a gáz pedig azonnal reagál, nem tudom, hogy ez minden Wagon R-nél így van-e vagy csak a VVT-nél, de tanulni kellett. A feleségem friss jogsival szinte el sem tudott indulni vele - tegyem gyorsan hozzá, hogy a szalonból indulva nekem is csak harmadikra sikerült 12 éves jogsival, tehát nem a rutintalanság volt az oka. Összességében kellemes emlékeim maradnak róla, mert maradok a Suzukinál és most lecserélem egy Swiftre (imádom a formáját, a többit megírom egy év használat után). Aki hitelkonstrukcióban veszi az azért gondolkodjon el azon, hogy az értéktartása sokkal rosszabb mint az Ignisé és igazából csak egy másik Suzukira történő cserével "szabadul" meg tőle - már ha egyáltalán akar. Az előítéletet nem törölheik ki a suzukisok a többiekből, de ilyen felszereltséggel és ár/érték aránnyal, ilyen megbízható autókat szerintem nem gyárt más.
Hibalista
- Suzuki. Semmi nem romlott el rajta. Volt egy defektem, facsavart szedtem fel valahol. Visszahívás keretében lengéscsillapítókat cseréltek rajta, mert más éghajlatra valókat szereltek bele eredetileg, én semmi különbséget nem éreztem a csere után.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Ankers Békéscsaba, itt vettem ide hordtam kötelező szervízre. Kicsit drága, de gyors és benn lehetsz közben.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kadett 1.3 | Következő autója? | Suzuki Swift GLX Mystic 1,3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
