Sütő
Szöveges ítélet
A legszörnyűbb benne, hogy csak egy béna Suzuki. Eleinte furcsa volt átélni, hogy mennyire lenézik ezeket az autókat a forgalomban. Nem engednek be, akkor is megelőznek, ha én is gyorsan megyek, stb. A Suzukisok viszont összetartanak, és segítjük egymást az ilyen szituációkban. :)
Jó benne, hogy kívülről kicsi, mégis jól elférnek benne az emberek és a csomagok is viszonylag. Jól lehet variálni a csomagtartóját, pl. az ülőlap is süllyed a támla előredöntésével és így rögzül, a raktér teljesen sík lesz.
Szeretem benne a magas vezetési pozíciót, hogy nem a földre kell beülni a járdáról, hanem egy székre. :)
Jó benne, hogy nagyon olcsó fenntartani (a legjobb cascót fizetem rá, ami 8500 Ft) és nem kell félnem, hogy ellopják.
Az enyémben még a 75 lóerős motor van, de már ez is elég jól viszi a könnyű kasztnit. Vicces vele durván menni, könnyen csikorognak a gumik, sodródik, dől - az utasokat meg kitöri a frász - miközben teljesen városi tempóban haladunk.
A váltója nagyon precíz, 50-nél is simán vissza lehet rakni egyesbe. Az egész autó kezelése nagyon közvetlen. Mondjuk egy Renault-ból átülve úgy ugrál, mint egy bakkecske.
Az autópályán könnyen kifogy az erőből. Az ESSO 95-össel 145, Shell 95-össel 155, 95-ös V-Powerrel 160 a végsebessége.
A fogyasztása elég érdekesen alakul, nekem városban kevesebbet eszik (7,5 – 8,5 liter), mint az autópályán (mindig 8 liter felett, igaz, ott folyamatosan padlógázt nyomok).
Hibalista
- 0 km-es korában teljesen rossz volt a fékerő elosztása, a hátsó iszonyatosan könnyen blokkolt. Fékpedállal lehetett kézifékeseket csinálni vele. A szervizben nagyon segítőkészek voltak, állítgatás után újabb próbakör, megint egy kis állítgatás, újabb próbakör, stb. Most teljesen megfelel az ízlésemnek.
-
- Kb. 2000 km után elkezdtek nyöszörögni az első futómű szilentjei, ami eleinte elég ijesztő volt, de mára már észre sem veszem. Ez állítólag ilyen. :)
-
- Szintén pár ezer kilométerrel szétesett a jobb első ülés támlaállító mechanikája. A rúd - amit tekerni kell az állításhoz - mindig kieseik az egyik oldalon, ezért a támla nem dől, csak elcsavarodik. Kb. 10-15 perc alatt be lehet játszani a tengelyt a helyére és ilyenkor lehet állítani a támla dőlésszögét, de az első kanyarban megint szétesik az egész. :(
-
- Folyamatos gondot jelentenek a magyar utak, mert a kis kerék az alacsony gumikkal nagyon sebezhető. Jóformán nincs is kerek felnim, mindegyik tele van különböző méretű huplikkal. Ha már nagyon ereszt, akkor egyben szoktam megjavíttatni mind a négyet.
-
- 60000 km:
- Komolyabb baja még nem volt az autónak, eddig nagyon megbízhatónak tűnik (valószínűleg az is szerepet játszik ebben, hogy végtelenül egyszerű szerkezet).
-
- Eddig csak olajat és szűrőket cseréltek benne. A hátsó fékek elkezdtek szorulni sok fékbetét-portól. Tisztítás után megint jó.
- Az akkumlátor még az eredeti. A gyári-nyári Kleber gumik elkoptak, de jött a tél és raktam rá télit.
-
- Terhelésváltáskor erőssen nyöszög valami a motor környékéről. Talán a motortartó bak? A kipufugó (katalizátor?) berezonál 3ezres fordulat körül.
Ide hordtam szervizbe
A Suzuki Obudánál járt kétszer az autó, ahol olajat és szűrőket cseréltek. Egyszer összezúzták a hátulját, azt is ott javították meg. Pár nap volt az egész és a vétkes kötelezője fizette.
Aztán valami teherautó elmetszette a platójával a bal oldali B oszlopot, miközben parkolt az autó. Persze betétlapot nem hagyot. A kár kb. fél millió volt, 50 ezer önrész. Suzuki Óbuda szépen megcsinálta.
Aztán megint legyalulta az oldalát 1 teherautó. Persze betétlap megint nem volt. Visszapatintottam a tükröt a helyére, most így járok vele. Kicsit horpadt, de használható.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | Ignis Sport |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
