A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (2000-2007)

Wagon R+ 1.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagyon-nagy kicsiben!

Szöveges ítélet

Hát kezdjük! Életem harmadik autója. Az első egy négyütemű trabi volt (http://nepitelet.hu/autok/trabant/1.1_1990/kek_villam_112121/) a második egy 4x4-es régi kockapanda (http://nepitelet.hu/autok/fiat/panda_1980/panda_4x4_onmagaert_beszel).
A panda után fő szemponttá lépett elő a megbízhatóság ezért esett a választás a típusra. Valamint nem akartam nagy hodályt (család még nem volt) hanem olyan kicsi kocsit ami azért nem irtózik a földúttól sem, és keveset fogyaszt, igénytelen stb... Az autó nálam továbbra sem élettárs, hanem használati eszköz, nem kap külön szentélyt a házban (nem tudom másra vélni a garázsokat amit az emberek építenek úgy hogy a házuk alapterületének elveszi a harmadát...) meg ilyenek. Arra való hogy elvigyen A-ból B-be.

És erre tökéletesen alkalmas ez a kis jószág.

Nem vagyok oda a lapos buborékkocsikért sem, szeretem ha egy autóval át lehet menni egy féltégla felett úgy hogy nem szorítomm össze a hátsóm hogy te jó ég nem fogja-e súrolni...

Szóval nekem kimondottan bejön hogy ez a típus egy oldalára borított telefonfülke ahogy a kedves barátok nevezték. Ha mondjuk van a családban olyan személy akinek egyébként nehézséget okoz be és kimászni egy olyan autóból aminél szinte a földön kell ülni akkor ez az autó neki való. Igazi öregura járgány és hát ugye nem kell a kalapot sem levenni mert bődületesen magas belül. És tényleg a beltér az autóhoz magához képest hatalmas. Pl egy komplett ágyat, ágykerettel matraccal el tudtunk hozni benne, mert az ember feje fölé be lehet tolni a dolgokat. Volt olyan amikor vettünk bútorokat mosolyogva kérdezték hogy ezzel akarjuk elvinni, és amikor bepakoltuk akkor azért néztek nagyokat (komódok, gáztűzhely, ezeket elnyeli lazán még 2 fővel is). Egyszer belepakoltunk ha jól emlékszem 11 vagy 12 rekesz sört.

És tényleg szinte bárhol el lehet vele slisszolni, be lehet bárhova manőverezni mert egy kis jószág. Ahol ezzel egy ívben fordul az ember ott egy átlagos kocsival játszadozni kell.

Persze a méretéből adódóan van hátrány is, ütközni például senki nem akar semmilyen autóval, de egy olyannal aminek még orra sincs, azzal pláne...

És hát azért mivel egy autó a fizika korlátai miatt nem lehet nagyobb belűről, mint összesen kívülről ezért azért vannak határok. A csomagtartó normál állapotban azért egy erősebb jelkép, egy gyerkőccel az osztottan dönthető ülések miatt még vállalható a járgány, de ahogy megérkezett a hercegnő is és helyet kért a hátsó sorban a bratyó mellett úgy azért rájöttünk itt átléptük a teljesítőképességi határát a kocsinak. Egy hordozó és egy gyerekülés közé már csak max csomag rakható, és az is kevés. És a csomagtartó egy mai babakocsival nagyjából megtelik. És akkor még hova teszed az utazóágyat és a ruhákat... Szóval ez van... Ez az autó pároknak, esetleg egy gyerkőccel rendelkező családoknak opció, de nekik tökéletes.

Pakolhatóság szempontjából van sok kis hasznos terület. A műszerfal alatti nyitott de végig pakolható rekesz szerintem nagyon hasznos, persze mindemelett van rendes csukható dobozka is. Ráadásul a műszerfal teteje sem egy lejtő hanem oda is fel lehet dobálni cuccokat. Ha például tele akocsi de vinni kell egy tortát akkor hasznos tud lenni. Ugyanígy szerencsés szerintem hogy az ülés alá is be lehet dolgokat pakolni kényelmesen (pl laptoptáska)


Ennyit a praktikáról. Jöjjön a megbízhatóság, fenntarthatóság. Mint írtam fiaték kockapandája után ez egy fontos szempont volt, ott megtanultam hogy jó dolog persze hogy egyedi az autód, de ha van az alján egy gumiharang ami ha elszakad akkor azt mondják hogy rendeld meg a komplett kardánrendszert 140ezerért lengyelből vagy marad a kendács akkor azért elkezded becsülni a népautót és azt hogy bárhol van hozzá alkatrész (bontott is ha még a nem túl drága alkatrészeket is jóárasítani akarod) és bármelyik szerelő ismeri a típust. Ráadásul úgy egyébként az nem az a kocsi ami csak úgy el akar romlani, mert nem akar. Ahogy látszik a hibalistán a problémáim mind mind azokhoz az elemekhez köthetőek amik ütődnek vágódnak a hazai utakon. Nem voltak alattomos motorikus meg elektronikus hibák, eltekintve egy váltóbowden szakadástól, de attól még ment, csak nem igazán lehetett váltogatni :)

Szóval ezzel a járművel neki mert indulni az ember a világnak nem volt benne a para hogyha lerohad akkor hogy kerülünk haza.

Fenntarthatóság (leginkább anyagi) oldalról nézve ocsó jószág, nincs nagy teljesítmény így nincs nagy adó (évi 7215.- egy új száz pacis jószágnál ez egyből négyszer ennyi), nem sok a biztosítás (évi 12000 baleseti adóval). Persze ezt már kétévente kell műszakiztatni, de ennél a típusnál az sem egy vagyon még. Nem kell lakatoltatni meg mindenféle dolgokat ideiglenesen összetákolni és áttolni. Rákölt az ember pár ezrest és szépen átmegy ha nem van elhanyagolva. Fogyasztásilag egy kicsit azért terjednek urbanlegendek a 4,5 literről, ezt sajna a vásárláskor elhittem. Pedig nem, a háromhengeres egyliteres is szépen megeszi a maga 6 literjét (hogy pontos legyek 14085-km-ről van adatom és 5,98 liter/100km, szórás 5,4 és 7,6 liter közt (a maximum egy igazi zimankós téli költözés volt)). Így aki veszett egeret akar az vegye a nagyobb motorral, meg a hegyi viszonyokat ha beül vagy három felnőtt akkor már nagyon nem kedveli a három hengerecske, de sík terepre szaladgálni ha már felnőtt az ember akkor bőven elég. Autópályán 110-120 a kellemes menettempó, nem mondom lehet még csikarni kicsit, de az már szerintem a kocsinak sem jó, meg én sem szerettem soha száguldozni abba csak belehalni szokás, én meg inkább nézelődök és élek jó sokáig.

Mit írjak még ami fontos lehet? Az már gondolom látszik hogy ez jó és szerethető kiskocsi, ha a megbízhatóság és az alacsony költségek fontosak és kiskocsihoz képest meglepően nagy beltérrel rendelkező autót keres az ember akkor jó választás, nagyon jó. Mi családilag úgy gondoljuk hogy szeretjük (jó a gyerekek még nem tudnak nyilatkozni, de mindig jókat szunyálnak ha megyünk vele). Csak hát vannak fizikailag méretkorlátai így már megvettük az utódot.

Mivel továbbra sincs felesleges másfél millióm, de ha lenne, akkor is milla alatt vennék autót, a maradékból meg inkább mennék egy párhetes kört a kontinensen ezért egy Dacia Logant újítottunk ismerőstől jó áron, kipróbáljuk a dízel örömeit és ezzel az új géppel majd elérjük azt a vágyott négyésfeles fogyasztást, de ez már egy újabb történet (ha megírom majd jól keresztbehivatkozom...)

Hibalista

- hátsó kerékcsapágyak (7-9e) - bal oldali komplett féltengely csere (67e 2010-ben) - váltóbowden (13e munkadíjjal, bontott alkatrésszel 2010-ben) - gömbcsuklók - elektromos hibája egyszer volt, a fényszórókapcsoló lett zárlatos, 3-4 ezer volt ha jól rémlik az új bele - - és elromlásnak számít-é, hogy hámlik több elemről hámlik a festék?

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 44000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiat Panda 4x4 Következő autója? Logan 1.5 dci
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (322 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)