Megbízható városi szürkeség
Szöveges ítélet
Végülis a cél szentesíti az eszközt...Párom kifejezetten szerette, én nem. Okaim:
- nincs vezetési élmény
- hangos, mint állat
- számomra zavaróan fapados volt (zörgések mindenhonnan, ha becsuktam az ajtót, hallottam a becsapódáson is, hogy plékaszni, borzalmas műanyagok, mindenhonnan áradó minőségnélküliség stb)
- veszélyesnek éreztem városon kívül: nincs úttartás, félelmetes motorhang 110 felett
- kisautónak kis fogyasztása van, gondoltam én....hát frászt. 7-7,5 litert megette nagyon óvatos vezetés melett is, autópályán 130-cal benzintemető.
Összegezve: ezt senkinek nem ajánlom 110 km/h felett, életveszélyes. Nem ajánlom szélben sem, 100-zal sem, főleg nem olyan főúton, ahol szemközti sávban elhaladó kamionok szele megcsaphatja. Síkos úton a széllökések életveszélyesek vele városon kívül. A csomagtér katasztrófa.
Hogy mi került újonnan ezen min. 2 millióba, fel nem fogom. 900 e-ért vettük 60e km alatt, de annyit se ért meg,nemhogy figyelembe véve az értékcsökkenését, és az épp pangó autópiacot, ugyanis 1,5 évvel később 5-600e-ért adták-vették ezt a kocsit.
Egyedül a megbízhatósággal voltam elégedett, na de azért az se volt hibátlan, l. hibalista.
Ja és a lényeg: pályán 130-cal mentem, kicsit melegebb volt az aszfalt a kelleténél a téligumihoz, egy előzésnél elég volt egy hirtelen mozdulat (no meg hátul némi túlsúly nagy utazás miatt), és úgy imbolygott az autó, mint csónak a viharos tengeren. Képtelen voltam visszanyerni felette az irányítást, és visszarakni egyenesbe, ezért pár száz méter szenvedés után, borulás helyett fékezést választva, kisodortam a leálló sávra. Sikerült úgy lefékeznem, hogy hátul a csomagok szinte semmit nem mozdultak, a fejem is alig bólintott pár centit, kb. 20 km/h-val ütközött a korlátnak az eleje. Na a karosszéria ettől a komoly behatástól egész bal oldalt úgy megsérült, hogy 400e-be került volna a javítása.
Ez egy papírautó, ennyitől hogy a p.ba gyűrődhetett meg a belső doblemez??
A-oszlopon a horpadásról nem is beszélek...
Alkatrészek olcsók hozzá, de a karoszéria elemek árai horror: motorháztatő, legszarabb is 30e Ft-ról indul, gyári kb. 50e. Brutál, többszöröse pl. a fiat ennek megfelő kategóriájú árainak.
Hibalista
- EGR-szelep (sose sikerült megjavítani), katalizátor (még ment, de 10.000km múlva már cserélni kellett volna), olajszivárgás a szűrőnél.
Ide hordtam szervizbe
Maszek, rokon, mikor hova.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 156 (régi) | Következő autója? | Marea |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
