Már szeretlek, Balambér!
Szöveges ítélet
Ezt az autót nem tudom elnyűni. Egyszer merült le az aksija, mert bakapcsolva felejtettem a tompítottat amíg bevásároltam, de a betolás után semmi baj. Ez az az autó, amibe pizsamában be merek ülni, és tudom, Zürichig elmehetek vele, nem fog cserben hagyni.
A kényelem az más. Hozzá kellett szokni, hogy sem a térdemet, sem a könyökömet nincs minek nekitámasztani. Azt is meg kellett szoknom az Opel után, hogy egy pesti csúcsforgalomban, induláskor nem fogok gyorsabban gyorsulni, mint az előttem lévő busz. Meg ahhoz is, hogy a sztrádán egy kanyarban 140-ről vissza kell venni 120-ra.
De, hálás járgány. Olaj, ablakmosó, és megy. Fapadosnak fapados, de ezért az árért mit vár az ember? Légkondi nincs benne, nyáron a csülök megpuhul benne (sok hagymával).
Korábbi bejegyzésem:
Egy Opel Omega 1.8 kombit rúgott ki alólam az autófelügyelet. Csak a Szuzuki Vitai cserélte be 0% induló tőkével. Kaptam egy 4 éves Wagon R+t 6ezer km-rel, olcsón 120 részletre. Amikor a kényelmes Opel fotel után beleültem a Suzukiba és elkezdtem vezetni, majdnem elsírtam magam. Hát, egy Mitsubishi meg egy Opel után ez jutott nekem közel az L-hez? És, ilyen pici? A kormányt úgy kellett fognom, mint a lovaskocsi gyeplőjét. A lábam és a kezem nem volt hova tenni. Városi gyorsulása kisebb volt, mint a hajdani Skoda 120-omé. Szóval, az első kilométer után vissza akartam vinni. De a szerelő megnyugtatott, az első olajcserénél, amit azonnal megcsináltattam, hogy ezzel az autóval semmi bajom sem lesz. És így is volt. Ez az autó hűségesen szolgál. A sebessége sztrádán 130-140-nél kiváló, nem dörög-zörög, és gyorsulni is lehet vele. Budapest-Nagybátony max 50 perc. De a csomagtér az katasztrodális. Egy nagybevásárlás után én alig férek be a kocsiba. (Csak lehajtott ülésekkel.) Az úttartása kiváló, de 140-nél a kanyarban kicsúszik, ott bizony le kell menni 120-ra. A fogyasztása nem valami hű de. Télen helyi járatban 7 liter, nyáron 6 alatt van. De 130-nál 7,5-8 liter. Ja, bírja a terepet is. Amilyen fapados az úton, olyan kényelmes szántón.
No ja, meg pattog a hátsó része. Idénként az az ember érzése, hogy mindjárt leválik a kocsiról.
Szóval, egy rossz szót sem szólhatok a kocsi műszaki állapotára. Aki tényleg csak bele akar ülni, és nem azt figyelni, mikor, melyik alkatrésze miatt kell szerelőhöz vinni, annak megteszi. Most lesz a 15 ezres szervize, de olajon kívül más nem kell bele.
Hibalista
- Központi zár.
Ide hordtam szervizbe
Balázs Gábor Kisterenye: profi, becsületes
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 6032 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Omega 2,8 kombi | Következő autója? | Suzuki Ignis vagy Mitsubishi (pénztől függ) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
