Magaslesr?l- n?i szemmel
Szöveges ítélet
Muszáj írnom, hisz egy nálunk kissé gazdagabb országban én (mi) lennék a célcsoport, aki fodrászhoz, bevásárolni, vagy éppen a barátn?khöz jár a családban másodikként tartott városi kisautóval. Persze ha ezt vesszük, akkor én nem a célnak megfelel?en használom, hisz napi 140 km-t ingázom vele, de így legalább joggal állítom, hogy ismerjük egymást (arról nem is beszélve, hogy az el?z? autóm egy 2001-es, szintén sárga Wagon R volt, 90 ezernél váltam meg t?le).
A lényeg: nem erre a célra találták ki, de nem tudok rá igazán rosszat mondani. Kényelmes tempóban haladok vele az úton, nem ver a víz, ha el?zni kell, és még a Mecsekben sem kell a kapszkodósávban várnom, amíg a nagyok elhúznak. Egyszóval ha az ember megtalálja a gázpedált, megy. Ezt a témát tovább felesleges ragozni, mások úgy is megtették már helyettem.
Az utazási komfort viszont ennyire nem rózsás, kiváló útjainkon a hosszanti útbordák könnyen megvezetik a kerekeket, a hátulja pattog mint a nikkelbolha, valamint a viszonylag peres gumikat illetve a felniket kímélend?, kátyús úton nagyon ésszel, szalomozva célszer? csak közlekedni. Ja, a magas építés miatt biza megérzi az oldalszelet is. Lehet, hogy az izmos férfikezeknek fel sem t?nik a folyamatos ellentartás, nekem viszont igen (a viharos szembefújó verziójú szél pedig a következ? tankoláskor okozhat kellemetlen pillanatokat a gyanútlan felhasználóknak…).
Én minden autóban elférek (152 cm, versenysúly 48 kg), úgyhogy inkább nem kezdek el ódákat zengeni a láb- és fejtérr?l, bár azt azért megemlítem, hogy a férjemnek sem szokott meggy?lni a baja vele. Az ülések alapvet?en kényelmesek, de szerpentinen azért kiderül, hogy az oldaltartásuk gyenge (maga az autó viszont meglep?en jól viselkedik kanyarodás közben is).
Egyébként ha hiszitek, ha nem, egy ilyen magamfajta töpszli még nehezebben talál kényelmes üléspozíciót magának, mint egy szekrényalkat. Na ebb?l a szempontból a Wagonnal nincs probléma, mindent elérek, úgy, hogy közben ki is látok, és ez nagy szó.
A bels?höz felhasznált anyagok kisautósak (= olcsó, kemény m?anyag), de tapasztalataim szerint elny?hetetlenek.
Na és a n?i dolgok: formára olyan, mintha egy kisgyerek rajzán egy kissé lekerekítették volna a sarkokat, a tervezés során valószín?leg a szélcsatorna-bérletért sem kellett sokat kiperkálni. Szóval valljuk be ?szintén, láttunk már szebbet is. Wagonerrel parkolni, tolatni viszont nevetségesen egyszer?, a kormány, pedálok, kapcsolók könnyen járnak, a tükrök óriásiak. További pirospont, hogy keveset eszik, és nem igényel sok tör?dést sem, amolyan igazi m?szaki analfabétáknak való szerkezet. Ha az ember lánya felismeri az észveszt?en sárga, tankolásra felhívó villogást, és az olajcserékhez is fejben tudja tartani a 15 ezer egész számú többszöröseit, már nyert ügye van.
Praktikum terén vitathatatlanul nyer? viszont a doboz forma, a beltérben elrejtett számtalan ilyen-olyan tárolórekesz elképeszt?en sok számomra nélkülözhetetlen (de tényleg) biszbaszt tud elnyelni, a fél kézzel lehajtogatható ülésekkel pedig meglep?en nagy tárgyak szállíthatók vele könnyedén. A zörgések elkerülése végett az összes tárolókapacitást célszer? valamilyen anyaggal kibélelni, különben a néha-néha fellép? rejtélyes zizegések forrását órákon át tartó verejtékes munkával lehet csak felderíteni (m?szerfalilag még nem nyikorog a kicsike, de az el?z? példányból kiindulva nem sokat fog váratni magára az sem). A zörejek ellen alternatív megoldás lehet még a volume up gomb szorgos nyomkodása (vigyázat, ez utóbbi megoldás gyári hangszórószett esetén szigorúan ellenjavallt).
Hibalista
- semmi
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barta
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon R+ 1.3 16v | Következő autója? | majd valami egyter?, azokból kilátok :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
