Lalyos, a Sárga Veszedelem :-)
Szöveges ítélet
Életem edddigi legjobb kocsija. Amit eddig vezettem: Trabant Skoda, Barkas. A Trabiról kiderült nem vehet tovább részt a forgalomban, tehát kocsit kell venni!
Rengeteget megyek az autóval, tehát olyan autót kell választani, ami:
a.) Keveset fogyaszt
b.) Olcsó a fenntartása
c.) A lehet? legkevesebbet kell szervízbe hordani
d.) Legyen benne klíma
e.) Jó legyen az ár/érték aránya
f.) 2 millió körüli legyen az ára
De mindenekel?tt azt kellett eldönteni, hogy használt vagy új autó legyen-e???
Ez a kérdés hamar megoldódott, a legf?bb érv az volt, hogy egy 5 éves autót megvásárolva, s azt 4 évig használva, lesz - használt kocsi esetében - egy kilenc éves kocsim, míg újat véve egy 4 évest adok el....
Mivel a Skoda Fabia-vonal nagyon hamar lezárult, szóba jöhettek még a távol keleti autók... A Hyundai Accent 1500-ös dízel motorral sokáig elgondolkodtatott, de aztán szélnek eresztettem a tervet, mert ráakdtam egy topicra itt az Index/Totalcar-on...
Ez volt a WagonR+ Fan Club topicja ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9020478 )
Megragadott, hogy a már tulajdonosok mennyire segít?készek, s miután végigolvastam az addigi hozzászólásokat, elhatároztam: Kipróbálásra kerül a Wagon is!
Tudom, hogy sokan lenézik a márkát, én viszont rühelltem már az állandó szereltetést - ezért választottam Suzukit. Wagont meg a tágasság miatt....
A fenti szempontokon túl nagyon súlyosan esett a latba a kocsi tágassága. Komolyan elképeszt?, hogy mennyi hely van benne!
Végülis egy Cool változat lett megvéve.
Ez még a 76 lóer?s motorral szerelt változat ABS nélkül, viszont alapból két légzsákkal.
Az els? benyomások: nem hallottam a motort... S mivel nem szervós kocsikat hajtottam, okozott egy-két meglepetést a "kenyérgázas" kormánykezeléshez való szokás... :-)
Ami leny?göz?: Igazi városi "nyomuló" a kocsi! Kellemes meglepetéseket okozhat a kigyorsítás egy-egy közlekedési lámpánál!! :-)))))))))
Még a keresgélés id?szakában megnéztem Karotta Mester értékelését, én nem érzem dinamikátlannak a kocsit. Biztos van olyan autó aminek 120-nál odalépve megugrik, de az nem ekkora motorral van szerelve....
Szerintem a Suzukinál kihoztak mindent ebb?l a 16 szelepes motorból, majd egy évvel kés?bb megfejelték a VVT-s 93 lóer?s motorral.
A topicon alaposan kitárgyalásra kerültek a típushibák, lássuk melyek ezek!:
- A leggyakrabban emlegetett hiba: A hátsó rugótag "kopogása" egy tányérben. Ezt a legtöbbször úgy orvosolják a márkatársak, hogy egy slag darabot húznak a rugóra. Egyébként rendszeres téma a topicon a titokzatos nyekkenések, reccsenések, zörgések és zajok témaköre. Egy ideig paráztam miattuk, mert hiszen én a Trabant "dorombolásához" voltam hozzászokva, s mi van, ha már nekem is vannak ilyen zörgéseim???? Találkozón szoktuk konzíliumot tartani e kérdés felett, eddig negatív eredménnyel.
- A gyári ablaktörl? alibi, vagyis célszer? lecserélni. Szintén a topicon kialakult vélemény szerint a Bosch Twin 50/45 változat válik be legjobban. Vannak más megoldások is, az azonban egyértelm?: Az eredeti lapátoknak mennie kell!
- Szintén hibaként róják fel a vájtfül?ek a gyári hangrendszert. (hangszórók) Nekem megfelelt, gondom nem volt vele, s nekem jól szól.
- Sérülékeny a fényezés.
Azt is le kell szögezni, hogy ez kis családok autója (2 f? feln?tt + 2 kis gyermek.) Az els? ülésen utazok a Bussiness Class-on utaznak, a hátul ül?k viszont "sportosnak" érzik a rugózást....
Ami meg egyértelm?en, vitán felül a Suzuki mellett teszi le a garast: Másfél év alatt sehol nem csöpögött, nem robbant le. Minden m?ködik, s jó azzal a tudattal beülni reggel, hogy akárhova is megyek nem robbanok le sehol.
Nem bántam meg!
Az előző ítélet óta megtett kilométerek 75 ezerre nőttek.
Továbbra is elégedett vagyok a járművel, a kettes szinkrongyűrűm szart csak be és a 75 ezres szervízen valószínűleg cserélik a fékbetétjeimet.
Ennyi! Továbbra is csak megy és megy... Fürgén, üzembiztosan.
A kereskedés "megkísértett" egy SX4-el, egyelőre megtartjuk Lalyost...
:-)
Hibalista
- - Gumidefekt :-))) 600 Ft.... Az eddig eltelt id?szakban ez volt vele a legnagyobb gond. (volt egy kormánym?állítás is a legutóbbi kötelez? szervíz alkalmával. Én voltam a naív azt hittem a beállítás örökérvény?, a már emlegetett/említésre kerül? topicon azt a tanácsot kaptam: egy-egy téli szezon után jó megnézetni a kormánym?vet...)
- A legfrisebb hiba: Kavicsfelver?dés okozta kagylós törés... (Maga a szélvéd? 1,5 m2, minden rissz-rossz kavics megtalálja...
- 2006 novemberében a kettes szinkrongyűrű adta meg magát...
Ide hordtam szervizbe
Szakszervíz - Barta Autóház- Mosonmagyaróvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 601 | Következő autója? | SX4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=ocfrinqqgg&fastid=egmxhxafaouzbflkgvniggjpntkw&nc=0)