Kicsinek nagy, nagynak kicsi...
Szöveges ítélet
Jó: Hátul nagy ajtó, az hátsó ülések döntésekor teljesen vízszintes lesz a támla az ül?felület lecsúszik a támla alá, így nagy rakteret kapunk, több a hasznos tér, mint bármely hasonló kategóriás autónál.
Magas embernek kényelmes, nincs a lábam közt a kormánykerék, a fejem hátul sem verem bele a tet?be (Skoda Fabia, Seat Cordoba, Peogeot 206 etc.), jó benne ülni, igaz egyáltalán nem sportos az üléspozíció, s?t ellenkez?leg, viszont többórás utazás után sincs semmi gond.
Elméletben könny? parkolni, mert rövid, de még gyakorolnom kell :)
A fogyasztása meghálálja, ha az ember ésszel hajtja, eddigi tapasztalatom az, hogy tényleg igazak a „legendák” melyek arról mesélnek, hogy majd több ezer esetleg tízezer km-után elkezd csökkenni a fogyasztás.
Rossz: Váltója, valahol azt olvastam, hogy be lehet állítani, hogy jó legyen, de nekem úgy t?nik, hogy a karnál lehet gond, amit sajnos nem lehet állítani.
Választás: A rakodhatóság miatt választottam és a kedvez? ára miatt. (Ignisre nem telt, a Swift meg kicsi volt, a többi márkát megnézve ennek volt a legjobb az ár/teljesítmény (itt nem a lóer?re gondolok) viszonya.
Vásárlás: Meglep?dtem mennyire könny? kedvezményes hitelhez jutni. Az egyik Bp-i kereskedésben akiket megkerestem felvetettem, hogy olvastam a használtautó beszámítás akciójukról:
Én: - Hallottam az interneten hirdetett, hozzon egy régit... akciójukról ám.
Keresked?: - Igen, van ilyen.
Én: - Van egy öreg Hondám, aminek kinyírtam a motorját...
Keresked?: - Az jó, tudunk adni rá kedvezményt.
Én: - Kell az autó vagy elég csak a forgalmi?
Keresked?: - Tudja mit uram, nem kell a forgalmi sem, megkapja a kedvezményt, mert ma jó napom van.
Szerencsére hasonló áron meg tudtam venni Szentesen, ami nekem szinte helyben van nekem.
Érdemes szétnézni a keresked?k közt, mert ugyan akkor, ugyan azt a tipust egy ismer?söm 300eFt-tal többért vette úgy, hogy beszámították az autóját! Ennyit az akciókról, és f?leg a „Most, még többet préselünk ki, roncsautójából” (Skoda) típusúakról, valaki elhiszi, hogy egy lehasznált „roncs” autóért egy autókereskedés többet ad mint amit ér!? Ébreszt?! Ez nem jótékonysági egylet! Aki, meg azt hiszi, nos... :)
Használat: Az élet fintora, hogy miután megvettem már nem kellett 2alkalmat leszámítva semmi olyat szállítanom amit nem tudtam volna megoldani ekkora rakodhatóság nélkül. Els?re ijeszt? volt a magasság, f?leg egy Honda után ami alacsonyabb volt az átlag személykocsiknál, kés?bb megszoktam. Kicsit hangos, kicsit imbolyog, de megbízható, teszi a dolgát. Alacsonyabb sebességnél dinamikusnak mondható, 120-nál már nem nagyon kell el?zgetni, de ez nem sport autó. A szél tényleg lökdösi, de nem jobban mint bármely más autót (ebben a kategóriában).
Promók amik nem igazak:
Mennyire jó a kilátás a magasból. Nem el?ny, mert annyira nem magas, hogy átláss az el?tted haladó felett, viszont annyira igen, hogy az ablakain se láss keresztül, így a reklámozott el?ny igazándiból (feltételezve, hogy nem egyedül haladsz az úton) hátrány.
Mennyi kis tároló rekesz van mindenütt. Biztos jó, csak azt nem tudom mire, még arra sem tudtam rájönni vajon mivel kompatibilis a pohártartó.
Könny? parkolni, mivel rövid. Akkor, ha tökéletesen egyé tudsz válni az autóval (buszvezet? múltúak el?nyben), különben nagyon becsapós a bel?r?l „láthatatlan” orr és a viszonylag magasan kezd?d? hátsó szélvéd?.
A végére egy kis sztori a vélt biztonságról, és az emberek véleményér?l az összes Suzukiról:
Keménylegény (aki az NFSU2-ben is Peogeot 206-al „száguld”): - Most vettem ezt az autót, fasza mi!? (sandán biccenget egy 10éves Renault 19-es felé)
Cimborám: - Aszta, de jó, megy mint az állat mi!?
Keménylegény: - Ja, már megl?ttem, nem bírtam ki, ráadásul ez biztonságos, nem egy papírautó.
Én: - Miért mire gondolsz?
Keménylegény: - Pl. a Suzuki. (és az autóm felé biccent)
Én: - Figyelj már öreg, hány kg-os a te nem papír autód?
Keménylegény: - Haver, az majdnem 900...
Én: - Az ott meg több mint 1tonna, akkor me’ik a papír?
Rosszul esett, hogy pont egy olyan fikázta le az autómat, akinek egy tízéves nem „papír” állat gépe van. Mondjon bárki bármit a biztonságról a papírságról a min?ségr?l, szerintem a biztonságot növelni lehet, de biztonságosat csinálni, soha (sajnos), a Suzukiban is van annyi vas mint a többi autóban.
Konklúzió: Akinek egy jól használható, viszonylag kényelmes autó kell az számba veheti a Wagon R-t is, viszont aki s?r?n szállít nagyobb dolgokat annak melegen tudom ajánlani.
Hibalista
- 1000km-es garanciális szerviz: Átvizsgálták az autót, szelepeket állítottak: 0Ft
- Visszahívás: Gázbovden csere, gyártási hiba miatt: 0Ft
- 1éves garanciális szerviz: Átnézték, megkérdezték vélek-e felfedezni hibát válaszoltak is mindenre:
- Hiba: Hátramenetbe nehezen lehet betenni, duplán kinyomva a kuplungon általában sikerül.
- Megoldás: Ez ilyen, meg kell szokni. (Valahogy ez nem került bele a prospektusba:)
- Hiba: Felfele kapcsoláskor 2-ból 3-ba sokszor megakad és csak többszöri próbálkozás után veszi be a 3-at.
- Megoldás: Kerültünk egy kört az egyik szerel?vel, neki mindég bevette, nekem azóta sem.
- (Eddig azt hittem a tárgyak vannak értünk, nem fordítva. Megpróbálom megtanulni...)
- Hiba: Nehezen csukódnak az ajtók, f?leg a ritkábban használtak.
- Megoldás: A szakik szerint az a gond, hogy túl nagy felülelt? az ajtó és mivel még jól szigetelnek körben a gumik, lényegében a feltorlódott leveg? akadályozza meg az ajtók könny? csukódását. Ebben van valami, mert nyáron letekert ablakkal sokkal könnyebben csukódnak az ajtók, de szerintem a mérnökök tehettek volna az ügy érdekében.
- Ezt a szervizt, mivel nem kellett cserélni semmit, megúsztam 4000Ft-ból.
- 15000km-es garanciális szerviz: Szakosan át lett nézve az autó, szelepek ellen?rzése, olajcsere (Shell), leveg? és olajsz?r? csere, különösebb gondom nem volt, a fenti apróságokon kívül.
- Hiba: A váltó fenti hibái.
- Megoldás: A váltóm?vet megkenték a szerel?k, és megmutatták, hogy hol is hibázhatok váltás közben: meg kell várni míg a váltókar visszatér az alap pozícióba, így nem akad. Nem egy sportváltó.
- Hiba: A kormány nyekergett, ha az átlagosnál jobban nyomtam.
- Megoldás: Meg lett kenve, azóta nem vettem észre.
- A szerviz, mint ígérték (mikor megvettem az autót) 15000Ft-ba került ez nagyon példás szerintem, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy mindenki ígér f?t-fát, de a végén a vásárló koppan.
- Legközelebb 30000km vagy egy év múlva kell vinni az autót.
-
Ide hordtam szervizbe
Szentes, Dunaferr Rt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 1,3S | Következő autója? | Még nem tudom, ha hasonló jó tapasztalataim lesznek továbbra is elég nagy esélye van a Suzi-nak :) |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
