Imádnivaló minidoboz
Szöveges ítélet
Ez már az utolsó kiadású, megújított változat az Ignis motorjával. A motor remek ötlet volt, de a külső-belső finomítások is jót tettek neki. Az orr határozottabb megjelenést kapott, szép az Ignisb?l vett kormány és jó, hogy a műszerfal középfeketére változott (nem tükröződik). Hihetetlenül jól kilátni belőle, az ülések magasan vannak, a hátsó már szinte páholy:)! Apró mérete ellenére 4 felnőtt nyugodtan elfér benne, persze a csomagtér alaphelyzetben nem túl nagy, de a hátsó üléseket a padlóba csukva már meglepő dolgokat is elnyel (TV, kisebb hűtő, szekrény, monitorok, stb.). A rugózás feszes, magyar utakon nem túl nagy élmény, de Ausztriában már csodás... A hátsó rész kissé hintázik kereszthibákon. A borulásra (emberi határok között) esély sincs. A Kléber gumival száraz úton még nincs gond, nade esőben és főleg hóban már nagyon gyenge.
A vezetése egyszerűen ÖRÖM!
Remek a vezetői pozíció, a kocsi elejétől 1,5 méterre már látni az utat, magasan ülök benne (és még emelhet? az ülés), a kormány jó (bár az állítás nem volna rossz). Kicsit kevés a szervó rajta, ugyanakkor magas sebességnél meg kissé elkönnyül. A pedáloknál is van hely, bakancsban sem akad össze a láb, a fék túl magasan van. Az ülések több dimenzióval jobbak a Swiftnél, kellemesen kemények (azért nem VW), a hátsó támla jól döntött (nem derékszögben ül az ember), magas az első háttámla, még a fejtámla is jócskán kihúzható. Sajnos az oldaltartás elég kevés, pedig jól jönne, mert igencsak kanyarodik az autó.
A motor BRUTÁL!!! A 93 lóerő igencsak viszi a kocsit, hiába magas és relatíve szögletes. Picit nehezen indul, de 2000 fölött feléled, kb. 3200-nál váltanak a szelepek, és katapult:)! Ha ügyes az ember, száraz úton simán elkapar induláskor :D! Emellett még a hangja is szép, finoman forgatva csendes, felpörgetve meg egyszer?en sportos, például 4700 környékén, 3-asban fantasztikusan szól, és még ez nem is a vége! Az 5-ös kicsit hosszabb, de 120 felett már semmi nem számít, lehet taposni neki, 160-nál még kellő tartalék van (még nem próbáltuk, de tapasztalatok szerint kb. 180-nál van a vége). A motorzaj először folyamatosan erősödik (3000-nél a legcsúnyább), majd a szelepváltás után elhalkul. A fogyasztása nyilván nem Swift, de 8-nál többet nem tudott megenni, és ez nem a 160-as autópályánál volt (akkor 7,2-t evett)!
Mivel igen rövid, ezért szinte bárhol leparkolhatok vele, fordulóköre szinte nincs is, remek a kilátás mindenfelé, hála a betolható hátsó fejtámláknak.
A felszereltsége nem rossz, minden szükséges megvan: 2 légzsák (talán lehetne oldalsó is), ABS (jól működik), EBD, szervó, elektromos első ablakok, légkondi (ez amúgy extra), központi zár, tetősín, 5 fejtámla és automata öv, osztott hátsó ülés.
Megfelelően modern autó, mégsincs semmi túlbonyolítva rajta, részint emiatt is extrém megbízható, olcsó fenntartású, és nagyon szerethet? autó. Csak bele kell ülni és menni vele, meg tankolni :)! Ha kell kisfurgon (Wagon), ha kell mini buszlimuzin, ha kell sportkocsi :)))!
Hátrányként az elég gyenge akkut említeném, ami ugyan nem okoz gondot, de az élettartama biztosan nem lesz hosszú. Ezen felül még a légkondi kicsit sokat terhel le a motor erejéből, de cserébe hűt is. Amúgy erős gyorsításnál magától lekapcsol, ezt érezni is.
2006.10.28.
Most már 22500 körül jár az óra, és egyre jobb az egész :-). Ez az autó egyszerűen olyan szinten kiszolgál mindenhol és mindenkor, hogy azt csak kevesen tudják. A téli közlekedést Semperit téli gumival tettük biztonságossá, azóta nincs gond a hóval és hasonlókkal. A mai napig hihetetlen, hogy mennyire kicsi kivülről, egyszerűen olyan apró helyekre be lehet parkolni vele, hogy utána csak néz az ember, hogy befért. Nincs mese, őt csak imádni lehet.
Hibalista
- Egy Suzukiban??? Na jó, majd 6 számjegynél...
- Persze a kopó alkatrészek ezen is elkopnak!
-
- DÖBBENET!!! Kiégett az egyik fényszóróizzó kb. 20 ezer környékén, micsoda katasztrófa :-))). Azt hiszem a 307-ben hetente kell cserélni...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Top Autó
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki Plusz - kiválóan és korrektül dolgoznak. egy apróbb ütközés miatt volt bent a kocsi. ajtócsere volt, SEMMI nyoma nem maradt a dolognak, az összes ajtózsanért csöpögésig fújták szilikonnal, azóta kiválóan nyílik mindegyik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | a következő Wagon |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
