A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (2000-2007)

Wagon R+ 1,3 GS AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádlak WagonR!

Szöveges ítélet

Második Wagonom. Az elsőt 2003-ban vettem. Pontosan 2 évig használtam. 25000 km-rel adtam el. Két problémám volt vele: a hátsó ajtón két gombostűfejnyi rozsda folt - ígéret szerint garanciában az egész ajtót cserélik (nem vártam meg) -, a magnós rádió az első nyáron, ha nagyon felmelegedett a belső tér elhallgatott, míg a klíma helyre nem állította a normál hőmérségletet. 2005 nyarán élve a csábító lehetőséggel lecseréltem egy GS-re. Nagyon szerettem a régit is, de ez még jobb. Nem csak azért, mert ugyanazért a pénzért egy FULL felszerelt példányhoz jutottam, hanem azért mert a 76 LE-s motor után a 93 LE-s egy álom. A régivel is ment, de nyáron a légkondi alaposan megfogta. Az Ignis motorral alig érezhet? a teljesítmény csökkenés. Az igazat megvallva, most úgy vagyok vele, hogy ha a hírek igazak 2-3 év múlva jön az ÚJ WagonR, addig "kihúzom" ezzel. Ismételhetném a többieket a tágasságról, a magasságról, a kényelemről, de minek. Akinek bejött az úgy is vett, vesz, aki meg nem azt úgy sem lehet meggyőzni. Nekem bejött, a családomnak is. Édesapám a fájós derekával ebben az autóban úgy utazott mellettem 1000 km-t, hogy a végén sem fáradt el. Imádok vele parkolni, mindig jót nevetek rajta, ha egy nagyobb batár 5 perc küszködés után ott hagy egy kicsit szűkösebb parkolóhelyet, én meg simán begördülök. Jót tett az útfekvésének, hogy a korábbi GLX-esem Kleber gumijait a GS-en Bridgeston gumik váltották. Szóval nem egy feltűnő autó, de nagyon jó.
Öt hónappal később:
Még mindig a gumik. Bridgestone gumik nagyon jók. Még a téli útviszonyok között is nagyon megállják a helyüket. A Kléberről ezt nem mondhattam el. Persze maga az autó is nagyon "csúszásbiztos". A legjegesebb útviszonyok között is nagyon vezetőbarát. Az ABS hangja nem a legkellemesebb (erre átvételkor figyelmeztettek is), de nagyon hatékony. Öt hónapja csak benzin és ablakmosó-folyadék gondom volt. Most volt mínusz 20, de mindig elsőre indult, pedig egy elég vékony falú garázsban áll. Közben volt egy-két hosszabb utam is, s akkor sem okozott csalódást, az új motor nagyon megy.
Szégyellem, de azért megnéztem magamnak az új GrandVitarát.
2006. 02. 22. A múlt hét végén a fiaim kitalálták, hogy nézzük meg az új Merci A osztályt. Hát elmentünk. Mikor kijöttem, azt mondtam magamban, hogy mégis inkább csak WagonR. Lehet, hogy puhábbak és drágábbak az anyagok, lehet hogy Mercédesz, meg 5 milla, de a 168 centimet cipős kanállal kellett belehúznom. Mikor újra beültem a Suzukiba, hirtelen nem tudtam mit kezdeni a rengeteg térrel. Ha már ott voltunk, akkor gondoltam próbáljuk ki a B osztályt is. Állítólag ez nagyobb, de én beszálláskor bevertem a lábam, aztán meg a fejem. Szóval 7 millióért azért talán mégsem. Érdekes sem igazán kövér, sem túl magas nem vagyok, de valahogy a kisautókkal mindig így járok, amióta WagonR-em van. Lehet, hogy elkényeztettek?
2006. 04. 28.
Túl a 10000. km-en. Fogyasztása meglepett. Az előző 1,3-as Wagon-om 20 E km után kezdett csak 6 L alatt fogyasztani. Ez most 9 hónap és 10 E km megtétele után 150 km-en 8,5 L benzint evett meg. (nem reklám, de LukOil kúton tankolok). Amúgy nem kímélem. Néha belefér némi élményautózás is. Ja, és nem hosszú távon evett ennyit. Egyszerre 10-20 km-t teszek meg egyhuzamban vele. Mégiscsak jó valamire a változó szelepvezérlés (VVT).
Ugyanakkor azonban megszólalt a szellőztető motorja. A csapágy egy kis kenőanyagot kíván. Erről már mintha hallottam vagy olvastam volna másoktól is. Nekem egy kis WD-40 bepermetezése megoldotta??? a problémát. Ha mégsem, akkor az éves szervizen majd megoldják.
2006. július 28.
Túl vagyunk az első fizetős szervizen. Költség: 15996 HuF. Kibírható. Ezért járt egy emelés, egy alánézés, motorolaj és olajszűrő csere, kerekek légnyomásmérése, beállítása, kerékcsapágy rángatása, kérdés, hogy van-e valamilyen problémám vele, ja, és sűrített levegővel kifújták a levegőszűrő betétet.
Fogyasztás: meglepő 5, 5 és fél liter. Most kánikulában légkondival se megy 6, 6 és fél felé.
Amúgy minden jó. Mondhatni "tökéletes". Megy és megy.
Mostanában egyre több hír az új WagonR+-ról. Mindenféle képek is megjelennek róla. Igazán kíváncsi lennék már, hogy is fog megközelítőleg kinézni. Azért remélem, hogy nem a japán verziót hozzák át egy az egyben, mert az külsőre "hát...".
2006.07.14. Túl vagyunk egy 1600 km-es túrán. Odakint 29-30 fok. Bent kellemes 20-22. Fogyasztás így sem ment 6,5 felé. Amúgy minden gond és probléma nélkül hegyre fel, völgybe le. 2 felnőtt, 2 gyerek + 1 hetes teljes ellátmány. Az egyetlen gond, hogy minden este bogártetemek tömkelegét kellett letakarítanom a szélvédőről.
Tegnap a Baumaxban vettem egy 90x180-as kerítésrácsot. Beraktam, s ketten nyugodtan hazaautókáztunk. "Kisautó".
2006. augusztus 26.
A szomszédaimnak VW Polo-juk van. (Mind a 2-nek.) Mikor vették, szóba került a Suzuki is. Aztán mégsem. Eléggé leszólták. Azóta egyiknél már teljes motorgenerál volt, a másik pedig a fogyasztásra panaszkodik.
Kíváncsi voltam mit mondanak a "kollégák" a Népítéleten a Polo-ról. Hááát, elég húzós. Rengeteg a hibára panaszkodó értékelés. Összehasonlítottam a WagonR-es értékelésekkel. Érdekes módon, még a legrosszabb véleményt írók is elismerik, hogy hiba alig vagy semmi. Na, most ezek után adódik a kérdés: VW-t veszek és szervizbe járok vagy Suzukit és közlekedek?
Jó-jó! Igen, elfogult vagyok! De legalább van mire!!!
A kocsi (csak úgy mellékesen) megy. Semmi rendkívüli. Benzin bele, és MEGY! Ez a hatodik autóm, de még eggyel sem mentem egy év alatt több, mint 17 E km-t.
Egyszerűen bárhova el merek indulni vele. Szlovákia? Magas-Tátra? Egy nap? Nem gond!!! Oda-vissza kicsit több, mint 500 km. És nem fáradtunk el. Sem én, sem a család. Végre megmutathattam nekik, hogy milyenek az "IGAZI" hegyek.
2006.11.16.
Túl a 20 ezredik kilométeren. Minek utána az előző Wagon-t 25 km-rel adtam el, kicsi "félelemmel" vártam, hogy ezzel lesz-e valami, mert az előzővel nem volt semmi gondom. A félelmemet táplálta, hogy ennek az "Ignis" motorral szerelt szériának ez első darabjait mind visszahívták első lengéscsillapító cserére. A nehezebb motort nem bírta a régi csillapító, amit kicseréltek a dízel változatok csillapítóira. Erre a vásárláskor rá is kérdeztem. Mondták, hogy ebben már gyárilag ilyen van. Érezni is, hogy keményebb az eleje.
Sokan dicsérik benne az új kormányt. Nekem jobban tetszett a régi. Szerintem jobb volt a fogása is. Ezzel főleg eleinte gyakran megesett, hogy véletlenül rátenyereltem a dudára.
Szóval túl vagyunk 20 ezren. És semmi gond. KOPP,KOPP,KOPP. Azért lekopogtam, remélem nem is lesz.
Az előzőben volt festéssel gondom (lásd. feljebb), így itt erre nagyon odafigyeltem, amúgy is jön a tél. Szerencsére semmi.
Ja, és még mindig IMÁDOM!
2006. 12. 22.
Túl a 23000. km-en. Mostanában volt egy nagyobb út. Szeged oda-vissza. Nem fáradtam el, pedig közben még letudtam egy államvizsgát is. Hajnal 2-kor indultam. Kb. 300 km oda, s ugyanennyi vissza. Gondoltam 5 óra alatt nyugodtan ott vagyok a 47-en. Háromkor 100 km-el a hátam mögött megijedtem, mert mit fogok hajnal 5-kor Szegeden csinálni, mikor 9-kor kezdődik a vizsgám. Így aztán útba ejtettem 3 benzinkutat, de így is 6-ra ott voltam. Hazafelé fél 12-kor indultam és negyed 5-kor már Nyíregyen voltam. Igaz visszafelé csak egyszer álltam meg.
Tegnap reggelre leeresztett a jobb hátsó gumi. Először bízisten azt hittem, hogy valamelyik tanítványom szórakozott, de sajna ma reggelre kiderült, hogy defekt. Javítás 5 percbe és egy ezresembe került. A srác, aki csinálta nagyon profi volt és mellé még udvarias is. Jó lenne ezt máshol is látni.
2007. 01. 02.
December 29-én állok ki a garázsból és ahogy zárom be az ajtót látom, hogy a betonon - ahol a kocsi eleje szokott lenni - kis folt van. Belenyúlok, olaj. Alánézek a kocsi alá, hát az olajszűrőn olajcsepp van. Olajszint nézés. Még rendben van. Délután két óra van. Kaptam magam bevittem a nyíregyházi Speciál márkakereskedés szervizébe. Nagyon rendesek voltak, mert bár csak ügyelet volt két szerelővel, de szinte azonnal sorra kerültem. Megemelték, megnézték, tanakodtak. Végül én mondtam, hogy legyen egy full olajcsere, sőt csináljuk meg a következő kötelező szervizt, hiszen úgy is már 12 E km szaladt bele az előző óta. Korrektül meg is csinálták, 12 E Ft-ot fizettem érte. Úgyhogy 9-re emeltem a szerviz értékelését. Azóta eltelt négy nap és nincs olaj. A szervizben azt mondták, hogy valószínűleg az olajszűrő repedt el, de ilyennel ők még nem találkoztak.
2007. július 30. Még nincs 2 éves, de már túl a 34 ezredik kilométeren. Most viszem zöldkártyára és futómű szervizre. Továbbra sincs semmi gondom vele. Túl vagyunk egy 1500 km-es túrán. Ausztria, Szlovákia.
Azt hiszem rájöttem, miért olyan jók az osztrák utak. 1. Sokkal apróbb szemű kavicsból csinálják a burkolást, így nem folyik közé a víz, s nem fagyasztja szét a jég. 2. Nem engedik a kamionokat a kisebb utakra. Fantasztikus volt menni az asztal simaságú utakon, a hegyi szerpentineken. Max hármasba kellett visszaváltanom.
2007. augusztus 2. Túl a két szervizen. Futómű beállítás: kicsit jobbra húzott, de talán két év után nem is baj. Nyíregyháza Jó-Ga szerviz. Tökéletes munka. 6000 Ft. Zöldkártya: Speciál Suzuki Nyíregyháza, Tiszavasvári út. Precíz, pontos, korrekt, gyors. 7280 Ft. Mellékelem a zöldkártya hátuljának a képét.
Ami nem tetszett: Bár nem akarom lecserélni a "gépet", de rákérdeztem van-e valami jó ajánlat és kértem, ha lesz valami kapjak róla mail-t. Válaszul kaptam egy névjegy-kártyát, hogy érdeklődjek én. Hát ezért vettem ugyanettől a cégtől, de Kisvárdán. Onnan még most is megkerestek egy jó SX4-es ajánlattal.
2007. augusztus 24. Nyár és fullasztó meleg van. Nagyon jó, hogy van légkondi a Wagon-ban. 35000 km. Túl a második születésnapon. Soha rosszabb autóm ne legyen!
2007. december 24. Túl vagyunk a 40 ezredik kilométeren és az aktuális kötelező szervizen. Motor és sebváltómű olaj cserélése, levegőszűrő csere = 24 E HUF + első fékbetét csere = 14 E HUF azaz összesen 38 E HUF. Ja, ebben benne volt a jobb első kiégett helyzetjelző izzó cserélése is valamint a hűtőfolyadék utánpótlása. Ismerős szerelő csinálta, nagyon korrekten.
A fűtés irányító gombja nem működött. Azt magamnak csináltam. Most jöttem rá, hogy a kesztyűtartó két kis gomb kihúzásával kivehető. Onnan jól hozzáfértem. Kiegyengettem a bovdent és megzsíroztam. Most már tökéletesen működik. A hátsó ajtó gázcsillapítói a téli hideget rosszul bírják. Mínuszokban többször is meg kell tartani, hogy fent maradjon az ajtó.
Az akkumulátorral télen vigyázni kell. Ismerősöm Wagonja pár percig állt csak világítással és már nem tudta beindítani. Az enyémről indítottuk el.
2008. 07. 23. Már korábban is akartam írni, de csak most jutottam idáig. Idén is túl vagyunk egy 1500 km-es nyaraláson. A kocsi nagyszerűen teljesített, kivéve, hogy a hátsó ajtó emelő megadta magát. Ömlött belőle az olaj. Hétfőn 3/4 óra alatt kicserélték a Speciál Suzukiban Nyíregyházán és egy fillérembe sem került. Mivel a kocsi még nincs 3 éves, garanciában megcsinálták. Köszönöm!!!
Alig telt el egy hét a nyaralás után egy gyerek a kerékpár kormányával végig karcolta (elég mélyen) a jobb oldali ajtókat. Mivel a Speciál-ban nincs festő műhely, így - s mert a kárfelvételt is intézték - a Carmo-hoz vittem. Egy hétre kaptam időpontot, 3 nap alatt lett kész. Hááááááááááát, láttam már szebb munkát is. De valójában az bosszantott fel, hogy a kár felvételétől eltelt 10 napban az OTP Garancia Carmo-ban lábat lógató "dolgozói" addig sem jutottak el, hogy a számítógépes rendszerbe bevigyék a kár adatait. Majdnem rájuk borítottam az asztalt. 105 ezer forintot zsebből kellett kifizetnem, s azzal "biztattak", hogy majd 3-4 hét múlva elbírálják.
Aznap, mikor a szervizből elhoztam a Wagont átlépte az 50000 kilométert. Augusztus 1-én lesz 3 éves.
2008.09.26. A totalcar.hu-n megjelent egy hír az új WagonR-ről. Innen üzenem a Suzuki Co. vezetőinek, hogy ÉN vevő vagyok rá, s szerintem nem vagyok egyedül. Lehet indítani a gyártást Esztergomban is.:-) Mellékelek egy képet is.
Ja, és még egy üzenet, de ez már az OTP Garanciának. Lassan két hónapja hitelezek nekik, mert nem hajlandóak kifizetni az elismert káromat.:-(
2008.10.12. Az OTP Garancia rendezte végre a káromat. Köszönöm!
Ja, a Wagon-nal pedig semmi gond nincs.
2008.10.27. 55090 km. Ma vittem a hatvanezres szervizre. 13650 Ft. a Speciál Suzukinál Nyíregyházán, olajkedvezménnyel. Gyorsan, korrekten készen volt. Közben szétnéztünk a kisebbik fiammal az udvaron. Nem volt időnk mindent megnézni, mire már készen is volt a Wagon. Az első két gumit cserélem, mert a jobb oldalin szálszakadást találtak szervizelés közben. Reméltem, hogy csak jövőre, műszaki előtt kell cserélni, mert a mintázatban még benne van 10-15 EKm. De jön a tél, még ha reméljük nem is lesz nagyon hideg, akkor is jobb lesz a friss gumikkal. A két gumi szereléssel 38 EFt. Mert ragaszkodtam az eredeti Bridgestone-hoz. A Marso-nál nem volt, rendelni kellett. Más semmi. Megy és megy zokszó nélkül.:-)
2009. 07. 15. 70000 ezer km. Két napja jöttünk haza Horvátországból. 1700 km szinte egyhuzamban, végig autópályán. Nem fáradtam el vezetésközben. Ebben sokat segített a klíma is.:-) Fogyasztása átlag 7 liter volt - klímával.
Sajnos idén is megtörték szegényt! A bal első sárvédőt és a lökhárítót érte támadás. A tulaj elismerte, de sajnos nem volt rendben a biztosítása. Így casco-ra csináltattam meg. Alig egy héttel a baleset után már rendben is volt. A biztosítók meg oldják meg egymás közt. A teljes javítási költség 171 ezer Ft volt. Két hét múlva megy műszakira. Remélem, hogy a kötelezőkön kívül nem kell majd semmire költenem.
Szóval megint csak ismételhetem magam: csak megy és megy! :-)
2009. november 16. Nyáron átlépte a 4 életévét és vele a kötelező első műszaki vizsgát, amit összekötöttem a 75 ezres szervizzel és a zöldkártyával. Elsőre simán átment. 25 ezer Ft-omba került.
Novemberben egy nagyobb fékezésnél azt tapasztaltam, hogy a kocsi balra húz, ezért 16-án bevittem a szervizbe. Mentek vele egy kört, megemelték, majd fékpadra tették. Bőven az eltérés határán belül volt. A fékbetétek is még kb. 50%-osak. Ja, és mindezért egy fillért sem kértek.
Megnyugodtam.
Ablaktörlő-lapát csere: 3100 Ft. Fagyálló az ablakmosóba. Gumikat tavaly cseréltem elől. Remélem idén is nyugodt telem lesz.
2011. március 3. Rohannak a kocsiba a kilométerek. Már túl a 99000-en. Két hete a szélvédő kapott egy nagyobb követ. Jó nagy horpadást ütött rajta, majd pár nap alatt két irányba is tovább szaladt. Szerencsére jobb oldalt, így nem esik a látómezőbe. Ötezerért megállították és megragasztották. Kíváncsi leszek, hogy a nyári műszaki vizsga előtt ki kell-e cseréltetnem a szélvédőt.
2010. október 3. Munkahelyet váltottam, s ez azzal járt, hogy sokkal többet autózok. Megy. Reggel indul, este leáll.
2012. július 29.
A korábbi repedés miatt megvolt a szélvédő csere. Túl van egy nagyobb (7 nap/4000 km-es) nyugat-európai kiránduláson. A kilométer óra állása 139 ezer felett van. Téli és nyári gumicserén is átesett. A sok rossz út miatt kicseréltettem a két első toronycsapágyat. Földúton járva rászaladtam egy betondarabra. Elrepedt a kipufogócsonk. Cserélték. Megy...

Hibalista

- A szellőztető ventilátor csapágya hangoskodik. Szervizben csak a műszerfal teljes szétszedését tudták javasolni. A WD-40 megtette a hatását (elmúlt). A fűtés irányító kapcsoló huzalja megszorult és begyűrődött. Egyengetés és egy kis zsír megoldotta. Jobb első helyzetjelző kiégett. Hidegben a hátsó ajtó gázcsillapítója nehezen tartja meg az ajtót, közel 3 évesen tönkre is ment.

Ide hordtam szervizbe

Carmo Suzuki Nyíregyháza. Elfogult vagyok, mert már korábban is voltak negatív tapasztalataim. Udvariasak, de az elvégzett munka bizony nem kevés kívánnivalót hagy maga után. Miért érzem mindig úgy, hogy ha ott járok, hogy át akarnak verni??? Újabb szerviztapasztalataim: Sajnos újra kasznit kellett javíttatni. A munka korrekt. Jobb minőségű, mint az előző volt. Még az utólagosan felragasztott (nem gyári) koptató csíkot is pótolták. Persze, majd ebben is az idő dönt. Utólagos rétegmérésen alig különbözött az eredetitől. Most nem éreztem az átverésre való hajlamot. A biztosítást is korrekten intézték.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Speciál Suzuki Nyíregyháza. Miután a közel 3 éves kocsin is garanciában cserélték a hátsó ajtó emelőket a pontozást a maximumra emeltem. *-os 10-es. 2009. november 16. Fékproblémáimat ingyen, és gyorsan rendezték.*****

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 77000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? WagonR+ GLX AC Következő autója? Keresek valamilyen kis egyterüt... legalább olyan megbízhatót, mint a WagonR... Jó lenne a New Wagon
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (322 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)