Elnyűhetetlen magyar-japó
Szöveges ítélet
I. fejezet:
Kedves mindenki akinek Suzuki jelre pisilős fiúcska matrica van a kocsiján és az út szélén áll és az autómentőre vár! :-D
Ez az a kocsi ami nem hagy cserben, amibe bepakoltam több mint 300 üveg Sopronit, amibe csak tankolnom kellett és ment amíg benzin volt benne. Ha nincsenek luxus igényeid, viszont sok pénzed sem szervízre, akkor nagyon ajánlom a Wagon R-t. Én 140.000 km-t haladtam vele télen nyáron, hóban, sárban, melegben (itt csak a klíma hiányzott), földes úton, autópályán. Lassan 9 éves és a futóműre össz. 6000 Ft-ot költöttem. A motornak meg kell adni ami jár és akkor hibátlan. Fogyasztása 6.0 és 7.0 liter között.
Hozzáteszem én 2010 óta nyáron felesben etanollal használom, télen 1/3-ban. Semmi átalakítás! Nem vettem észre különbséget, talán 0.5 l több a fogyasztás 100 km-en. Annyi, hogy a motorkontroll lámpa nyáron világít, mert a lambda szonda szegénynek érzékeli a keveréket az etanol miatt. Ettől semmi baja nem lesz. Ha tiszta benzint tankoltam, pár km után elaludt.
Én nagyon szeretem, mert jól variálható és 4 személynek kényelmes, valamint ha egyedül mész irdatlanul megpakolható, mert a hátsó ülések síkban dönthetőek. Jó a kilátás belőle, bár az első oszlop kicsit vastag így ott van holttér. Könnyű parkolni (elektromos szervokormány széria) mert a tengelyektől kicsi a túlnyúlás előre és hátra is.
A futóműve tartós és feszes, de rossz burkolaton hangos. A belső motorzaj is kicsit sok. Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, mert egy olcsón fenntartható, tartós és praktikus, valamint fürge városi kisautó. Ár érték aránya szerintem a kategóriája legjobbjai között van, ha nem a legjobb.
Ja! A karosszérián nincs egy rozsdafolt sem, pedig nincs polírozgatva. 12 év átrozsdásodás elleni garanciát adtak rá :-).
II. fejezet
2013. február 20.-án 8 nap múlva 10 éves lesz a JAPÓ. 170.000 km-t gyúrtam bele. Most kemény 18.000 Ft-ért kicseréltem műszakira a még gyári féktárcsákat, és új betéteket kapott.
Borzasztó, hogy mennyi gond van vele :-D! 10 év alatt ennyit költöttem rá:
17 olajcsere szűrővel 17x kb.6000 Ft = 102.000 Ft
8 légszűrő (minden második alkalommal)= 12.000 Ft
1 hátsó kerékcsapágy = 6.000 Ft
Hátsó fékdob szabályzás 2x1000 Ft = 2.000 Ft
Első féktárcsa szabályzás 2x1000 Ft = 2.000 Ft
Két új féktárcsa+betét = 18.000 Ft
Néhány ablaktörlő lapát kb. = 15.000 Ft
--------------------------------------------------
Összesen = 157.000 Ft 10 év alatt
Hibalista
- 3 év garancia alatt két hátsó lengéscsillapító (gyári hibás volt állítólag) - jobb hátsó kerékcsapágy kb. 80.000 km után----én cseréltem kb 6000 Ft volt - kötelező cserék: - vezérmű szíj és feszítő 75.000-nél - - gyertyák 45.000 km- ként - - olaj olajszűrő, légszűrő 15.000km-ként - Ezeket is én csináltam, mert nagyon könnyen szerelhető. Anyagköltség alacsony. - - - Újabb 2év telt el probléma mentesen. Már 170.000 km van a dobozban így az első féktárcsákat kicseréltem és új betéteket kapott. tárcsák+betét kemény 18.000 Ft-ba fájt. :-) nevetséges. -
Ide hordtam szervizbe
Saját magam!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiesta 1.8 D | Következő autója? | civic 1,7 diesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
