Dobozos lendület
Szöveges ítélet
Régebben, mielőtt még nem ilyen autónk volt és csak "kívülről" láttam ilyet, kissé furcsállottam az alakját.
Most, hogy a sajátom ez az autó, örömmel vettem, hogy nagyon jól kialakították (pakolási és vezetési helyzet szempontjából), rendkívül könnyű a beszállás és nagyon jó a magas üléspozíció.
Az autó méreteihez képest nagyon jól megy, nagyon jól ki lehet benne használni a sok pakolórekeszt és az erre kialakított helyeket.
Az 1.3-as motor jól húz (szerintem nem hangos, nekem kifejezetten tetszik a Suzukis duruzsoló hang!) a sebváltó nagyon könnyen megy a kívánt fokozatba (ellentétben az Ignis-szel), igaz, hogy a hátramenet kapcsolása néha akadozó.
Külön jó dolognak tartom a magasra helyezett hátsó lámpákat (kevésbé sérülékeny, Ignisnél szintén!).
A magas üléshelyzet miatt a vezető kikerül a baleseti zónából és jól belátja az utat. (Először kissé szokatlan volt, de ma már éppen ezért tartom sokkal biztonságosabbnak a Wagon R+t).
Az ülések kemények, de nem kényelmetlenek viszont az oldaltartásuk lehetne jobb is.
Hátránya valóban a szélérzékenység, de ilyesmi más autóknál is tapasztalható. Hátránya még az is, hogy a fejünk felett elhelyezkedő közlekedési lámpát nem lehet jól látni, ha túl közel állunk meg a lámpasor előtt. (A magas ülőhelyzet miatt, de ennyi legyen az összes probléma vele!)
Ezenkívül a rugózása valóban nagyon kemény, sajnos az úthibákat megérezni (pl. rossz úton és földúton), ennek ellenére elviselhető. Sajnos a futómű gyenge pontja a Wagon R+-nak.
Viszont jó úton semmi probléma sincs a futóművel, ott kiválóan megy.
Japánban ezt a kategóriát nevezik kei kategóriának, pontosan az előbb említett helykihasználás és a könnyű parkolhatóság miatt.
Sokan nem szeretik a dobozformát, de állítom, hogy pont ez az előnye az autónak.
Alapjában véve nagyon elégedett vagyok az autóval, a régi Suzuki Swift-nél nagyságrendekkel jobb, fogyasztásban viszont a Swift volt a jobb! Sajnos azonban ezt a típust már nem gyártják, de ez nem probléma, mert szerintem ebben a kategóriában ez egy jó autó.
Zárszóként pedig még egy: A Suzuki is japán!
(Még akkor is, ha sokan a hazai gyártás miatt összekeverik valami mással!)
Hibalista
- légkondicionáló kompresszor - kicserélték
- ízzócsere
-
-
Ide hordtam szervizbe
Magán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 40100 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17700 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki Swift 1.0 GL | Következő autója? | Suzuki SX4, Honda Jazz 1.4 (2008), Toyota Auris esetleg Mazda 2 vagy 3 (közül vmelyik) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
