Céges lótifuti kocsi
Szöveges ítélet
Ez az autó egy cégé. Én ritkán vezetem, ez az 5000km az elmúlt 10 évben jött össze, amióta a cégnél vagyok.
A kocsi általános felhasználása: 2 fő + roskadásig pakolt csomagtartó, rövid távokon, városban. Néha naponta 3-4 -szer is felpakolás, megy egy kicsit, lepakolás. Erre a célra teljesen megfelel. Ez a kocsi ment már megpaklva meredek hegyi földúton, sárban.
Ez a járgány olyan strapabíró, mint egy harckocsi, főleg ha még azt is számoljuk, hogy egyesek miként bántak vele. Volt olyan kolléga, aki a megrakott kocsival driftelt a salakon. Aztán volt egy másik kolléga is, aki olvasta, hogy ezt a kocsit lehet kuplung használata nélkül váltani. Ki is próbálta, egy Budapesti út során. Bírta Pestig, meg vissza is majdnem, 8 km-rel hazaérés előtt adta meg magát a sebváltó. Komplett sebváltócsere lett a vége, jó vaskos összeget kivasalt a szerelő a cégtől.
Néha a főnök is vezette, ő a kuplungot gyepálta szét, mert szerette 4.-ben is csúsztatni.
Később nekem is lett jogsim (2008), egy darabig én is kínoztam, mert míg nem szoktam meg a megrakott kocsival való közlekedést, sokszor sikerült lefullsztanom. Aztán összebarátkoztam vele.
Azért bátorkodom most leírni a véleményem, mert már régóta van jogsim, több autót is kipróbáltam, így van összehasonlítási alapom.
Ez a kocsi szerintem egy jó kocsi. Ennek a cégnek, ahol dolgozok, 100%-ban megfelel. Nem a legkényelmesebb autó, de nem is zsibbad el benne a láb hosszabb vezetés után sem. Az ülés elég magas, így jól ki lehet látni belőle, éjszaka meg különösen jó, mert nem vakítanak annyira a szembejövők.
A kormány is jó helyen van, pont kézügyben, meg a szervó miatt könnyű forgatni is. Egy hibája van csak, hogy a dudának a nyomógombja rossz helyen van, és ha hirtelen kell forgatni a kormányt, sokszor akaratlanul dudálok is.
A sebváltó remek, úgy bekattan a fokozatba, mint egy billenőkapcsoló.
A kuplungot könnyü benyomni, meg a féket is. Van benne fékrásegítő is, amit rettenetesen útálok. Nehezen szoktam meg, sokszor vérző orral, kék homlokkal értem az út végére :(
Az egyéb extrákra nem vagyok igényes, a fútés fűt, a hűtés hűt, a rádió meg nyekereg valamit... már amikor nyekereg, és nem sistereg, mert errefelé rosszak a vételi viszonyok. Most már inkább sistereg, mint nyekereg, mert letört egy darab az antennájából.
Ezen a télen nagyon hideg volt, annyira, hogy belefagyott az ablakmosófolyadék. Egy fűtött gerázsban aztán felengedett, és nem lett semmi baja sem az ablakmosónak. Kapott fagyállósat, aztán lehetett mosni télen is az ablakokat.
Összességében egy jó autónak tartom, értékelem a strapabíróságát.
Hibalista
- sebváltó - önindító - csomagtérajtó - kuplung
Ide hordtam szervizbe
Helyi kisiparos
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
