Az IGNIS lelkű!
Szöveges ítélet
Előre jelezném, hogy az autó nem az enyém, hanem a bátyámé. Mivel nekünk is WagonR+-unk van, így úgy gondoltam egy kis összehasonlítást írok. (A miénket lásd "Suzuki a mi autónk!!!" címmel a népítéletben.). Természetesen nem 5-6 millió Ft-os autókhoz kell hasonlítani, hanem a saját kategóriájához. Az autót 2004.09.15-én helyezték forgalomba, bátyám 2. tulajdonosa az autónak, 2008. júliusa óta gazdája. Új korában 2.7 millió Ft-ba került. Testvérem 1milla 60e Ft-ért vette!!! És az autó még nincs 4 éves. GS felszereltségű, az az szinte full extra. 2 légzsák, ABS, EBD, szervo, légkondi, immobiliser, el. ablakok, tükrök, alufelnik, spoiler, ködlámpák, 4db téligumi, Clarion CD-s hifi, ami sokkal szebben szól, mint a mi 2002-es verziónkéba. 5 fejtámla, Távnyitós kp.zár(belülről zárható funkcióval), 120e Ft-os riasztóval(belsőtér érzékelővel) és váltózárral. Sajnos már kétszer feltörték az előző gazdájánál. Krómhűtőrácsos, ami kiemeli az autót. Színe acélkékmetál. Ez már 5 személyes. És a lényeget kihagytam: Ignis motoros. 93 lovas VVT-I technológia. Az autó legjobb része. Erről egy kicsit később. Érdekesség: A kulcson a gombot 1x megnyomva az irányjelzők szép villanásával nyílik a vezetőoldali ajtó, duplán nyomva az összes. Ilyenkor a beltéri világítások felgyulladnak mindaddig, amíg a kulcsot el nem fordítjuk az indítóegységben. Zárásnál érdemes duplán megnyomni a gombot, ilyenkor ugyanis az ablakok betörése esetén sem húzhatóak fel a gombok, így nem nyílnak ki az ajtók. Nagy melegben akár résnyire is úgy hagyhatjuk az ablakot, hogy ne fülledjen be az autó, ugyanis semmilyen rúddal, pálcikával nem húzhatóak fel a gombok. A belseje kategóriájához képest igen tágas. Belül nagyobb, mint kívül, csalókás. Winkler úr azt írta, hogy az új Splash mindenben tágasabb, mint az elődje a WagonR+. Itt két dolog lehetséges. Winkler úr sosem ült még Splashben, vagy WagonR-ben...de lehet egyikben sem...A Splash egy kisautó a Wagonhoz képest. A belanyagok minősége kategóriájának megfelelő, sőt jó pár társát (maiakat is)(a miénket is) megveri. A középkonzol ezüstben díszeleg, a műszerlapok pedig csontfehérek, amik feldobják az autó belterét. Az üléshuzatok egyediek, több árnyalatúak. A műszerfal anyaga fekete(szebb, komolyabb hatású), míg a miénk világosszürke. Érdekes, hogy míg nappal fehérek a műszerlapok, éjszakai fényben a háttér pedig fekete. Kellemes narancssárga megvilágítású számokkal. A mutató is narancsban pompázik, aurája sávja is megvilágítást kap. Az ülések kényelmesek, a vezetési helyzet tökéletes, a kilátás a magas (kissé terepjárós) felépítmény miatt nagyon jó. Jól belátható az út, könnyebb a beszállás és a biztonságérzet is másabb. Jó lenne, ha méghátrébb lehetne tolni a vezetői ülést. Nyúlánkabbak értékelnék. A hátsó ülések ledöntve nem fekszenek teljesen síkban, mint a mi Wagonunkban, kár érte. Ledöntött ülésekkel 1250 literes a raktér, ami egészen jól hangzik ebben a kategóriában. A csomagtartó alaphelyzetben viszont szűkös, itt elkéne az Ignis + hosszúsága. A kesztyűtartó kicsi, viszont van elég pakolóhely. Motor: Azonnal beindul, sokkal hamarabb, mint a miénk. Kulturáltságban sokkal finomabb, mint a mi 16 szelepesünk. Magassan veri. Szépen, csendesen duruzsol a motor. A váltó reccsenésmentesen, könnyen kapcsolható. Érdekes módon ez is sokkal finomabb, mint a mi Wagonunk, de a kilóméter állás a két autóban szinte azonos. Akár már 50km/h-nál 5.-be kapcsolhatunk, bírni fogja. A kuplung kényelmes. 120-130-ig bármelyik sebességtartományban csendes és kulturált a motor. Jól ugrik az autó, visszakapcsolva nem okoz túl nagy gondot neki az előzések. Nem is értem, hogy az Ignis gyártásának befejeztével miért nem építik be ezt a motort más modellekbe. Az új Swiftben, Splashben sem VVT-I technológia dohog, hanem egy "hagyományosabb". A fékek nagyon jól fognak. Jobban mint a miénk. Ennek okakánt az ABS-t és az EBD-t jelölném meg. Magas felépítése miatt az autó szélérzékeny, nagyobb emelkedőket ő sem szereti. Bátyám eddig 175-tel ment vele (óra szerint), de még ment volna. Hátránya az autónak a rugózás. Sajnos ezt elcseszték nála. Jó úton semmi gond, kanyarvételi képessége megfelelő. De amint sz*r útra érünk... Fogyasztásról még nagyon nem tudok nyilatkozni. Jelenleg egy kicsit sokat eszik még, de ezt a vezetési stílusnak tulajdonítom még, át kell szokni erre az autóra. Normál használatban, normál váltásokkal és sebességgel, légkondi használattal akár a 6-6.5 liter is elérhető(mint a miénkben). Összegzés: Ennyi pénzért, ilyen felszereltségű és ennyi éves autót jelenleg most semmelyik gyártó nem kínál használtan. Az árát maximálisan megérte. Még szinte új korában is. (Mi 2002-ben "csak" egy GLX verziót kaptunk ennyi pénzért.) Megbízhatósága legendás(japán). Hibáival együtt lehet élni. 2-3 milliós árkategóráájú ez az autó, nem kell tőle elvárni H-Astra és Mazda 6 jellegű tulajdonságokat. Én bátran merem ajánlani. Sokan összekeverik ezt az autót(és a mai Suzukikat is) a régi Swifttel. Gondolok itt a biztonságra(is). Ez az autó MÁS! Sokkal biztonságosabb. Nem gondoltam volna, hogy egy WagonR+ meglepetéseket tud még okozni, pláne úgy, hogy nekünk is ilyen van. Közel sem olyan rossz autó ez, mint sokan gondolják.
Hibalista
- Az égegyvilágon semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 83000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Tipo(fostalicska). A Wagon egy luxusautó hozzá képest. | Következő autója? | Ki tudja még. Talán SX4. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
