Agresszív doboz
Szöveges ítélet
Először is nem igazán értem a japán alkotókat. Elméletben ezt egy kis családi, városi autónak tervezték nyugodt sofőröknek, és külsőre is ezt sugalja. Viszont vannak benne olyan tulajdonságok amik a vérbeli sportosabb japán autókra emlékeztet, és örömteli száguldásokal ajándékozhat meg minket, viszont ha túl sokat szedjük elő a vad énjét 1-2 alkatrésze nagyon hamar megérzi, gondolom azokat nem éppen erre tervezték, hiába képes az autó rá.
Szóval a kedvenc dolgom, és amit mindig hiányolok más autókból(természetesen most nem a sport kocsikra gondolok), az a motor karaktere. Imádom, 4.000 fölött gyönyörű a hangja, és hihetetlen hogy hogy húz, 6.000-6.500 fordulat számig folyamatosan egyre több és több lóerő jönn elő, amit nem tudok elhinni hogy csak 75 lenne.
A gumi 2.-ikban is kipörög egy picit, illetve ha jól játszok a gázzal és a kuplungal akár 30 méteren keresztűl is tudok úgy menni hogy közben füstöl a gumi. Az autót nagyon érezni, persze az is benne van hogy nagyon kitanultam a határait és abszolút ki tudok hozni belőle a maximumot amire képes, természetesen nem országúton, de városban, 50-70-el kanyaroknál gyönyörű hogy hogy ki tudom tolni a farát, csak a kormány segitségével, kéziféket már nem is használok, vagy ha úgy akarom, és van hely, olyan szépen tud sodródni oldalra mintha erre tervezték volna, ezzel az első kerekes autóval élvezhetően lehet driftelni, persze csak élvezhetően. Sok helyről hallottam már hogy ez egy borulékony autó, ez nem igaz, higyétek el, ha borulékony lenne én már biztosan felborultam volna vele.
Az autót hihetetlen jó kapcsolatot tart a sofőrrel, nagyon jól látni ki belőle, és nagyon érezni hogy ép mennyit, merre fog csuszni, és felfoghatatlanul pici helyekre lehet vele parkolni, mert mindent látunk, és nagyon rövid.
Természetesen rossz pontot is kell adnom, először, ami szerintem teljesen hülyeség mivel ezt az autó egy pillanatra sem erre tervezték az az, hogy a fékjei nagyon hamar felmelegszenek, nagyon, nagyon, nagyon hamar. A másik dolog hogy nem anyira kényelmes, hosszú távon komolyan megfájdul a hátam, és váltoja nagyon kemény, recseg, és nem mindig akarja bevenni a fokozatot, ez utóbbit ki lehet tanulni és elkerülni ezt a problémát.
Rossz pontot arra is kell adnom amire én oda vagyok, hiszen ezt az autót nem nekem szánták a tervezői, agresszív a motorja és a gázreakció.
És az utolsó dolog az hogy sajnos a féktáv igen hosszú.
Nagyon nagy előnye hogy rendkívül olcsók az alkatrészek hozzá.
Egyébként azokat a mutatványokat amiket az elején leírtam országúti, autopálya tempóban halálos lenne ezzel az autóval még megpróbálnom is, autopályán is szlalomoztam már vele, de nagyon óvatosan kell, érezni hogy ott az óvatos a határa.
Hibalista
- -Kopó alkatrészekből eddig kétszer kuplung(Ez a fiatal korom és a viszkető talpamnak köszönhető), 1-szer lengőkarok, és persze fékbetétek meg az ilyen általános dolgok, szűrők stb. - -féltengely csukló 2-szer törött el(ez is az én hibám, ugyanazért a láb probléma miatt:). - -Önindító, nem döglött be, de valami rossz helyre került belül és emiatt nagyon sok áramot szívott le, eredményként hogy néha be kellett tolni, szerencsére mivel férfi vagyok és az autó 950 kg.nem volt igazán nagy gond. - -Mostanábban néha elkezd remegni, alig megy, aztán robban 1-et 2-et és megindúl, még nem vittem szervizhez, gondolom a gyujtással lehet gond)
Ide hordtam szervizbe
-Az elején a Budaörsi úton vittük egy márkaszerviznél ami azóta megszünt. Nem voltak túl jók és nagyon drágán dolgoztak, viszont nagyon gyorsan.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
-Végül az utcánkba lévő szerelőhöz kezdtük vinni aki megint nem a legjobban, egész lassan, viszont rendkívül olcsón javít.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vezettem már Opel astrákat, corsát, asconát, 89-es BMW 320 aztszem, Renault twingót, Kia picantót | Következő autója? | mx-5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
