A száguldó doboz
Szöveges ítélet
Kezdjük azzal, hogy megrögzött suzukis lettem minekután egy trabantból átültem egy gazdaságos (ámbár nem túl biztonságosnak mondható) swiftbe (1000). a fenntartási költségek és a fogyasztás ill. a kötelező biztosítás is mind kedvező volt. Ezek után jött egy újabb Swift, majd jött egy munkásautónak a Wagyonőr. Sajnos az elején csalódtam benne, iszonyú sokat fogyasztott (igaz a menettulajdonságaival a dobozforma és a motor lökettérfogathoz képest nagyonis megvoltam elégedve!) ez 7.5 litert jelentett pályán és városban IS! Ennek orvoslására a szakim a váltó 5. fokozatát kicserélte egy hosszabbra, melynek eredménye -1L / 100km :) A motor annak ellenére hogy nem VVT, nagyon dinamikusan, FICKÓSAN rángatja a dobozkát,lehet okozni meglepetéseket lámpáknál. További rossz tulajdonsága, hogy nagyon csúszós hírtelen fékezéskor. Előnyeihez írnám, hogy az opel futómű annak ellenére hogy elől gyenge (lengőkartrapéz helyett lengő"pálca"?!) nagyon komfortos, nem suzukis. A kerekek nagyon kényesek a padkázásra, a régi autóimmal ilyen problémák nem voltak. Nagyon jól pakolható és variálható, az alkatrész az opel testvériség miatt elég olcsó! Olajat csak 5W40-eset (OMV,Castrol) adok neki és 8000km-ként cserélem. megis hálálja, a szaki szerint nagyon ritka az ilyen csendes motor, még a szelepeket se kellett nagyon állítani (2-t a 16ból). Sajnálom a sok régi 1.3as swiftet, mikor zakatolnak, hisz csak egy szelepállítást kérnének és halkabbak lennének és optimálisabban fogyasztanának... A suzuki kasztniról meg annyit, hogy már 2× kiszáltam belőle és ahhoz képest nem is tört annyira meg, elemcserékkel megoldódott minden. Az egyik esetben egy hármas koccanás történt fáradtság miatt, ekkor úgy 40el csúszhattam egy régi mercibe, aminek eleje hátulja összenyomódott és még az előtte lévőbe is belecsúszott! A második eset a belvárosban történt, ahol egy opelos jött "ezerrel" és szépen kicsorogva elkaptam az oldalát, az opel megpördült és szarráment a jobb hátsó része (igaz járóképes maradt) én meg kirugdostam a rendszámtáblám... szóval elég merev az eleje, annak ellenére hogy "képen van nyomva" :)
Hibalista
- csak a kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Helyi szakszerelő.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift 1.0 és 1.3 | Következő autója? | már van egy sx4 is :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
