A megbízható társ
Szöveges ítélet
Semmi gondom nem volt eddíg az autóval, leszámítva a szétégett világításkapcsolót, ami egyértelműen az Opel rokonsággal hozható összefüggésbe. Eddig 137e km-t tettem a gépbe, a kötelező szervízeken kívül SEMMI bajom nem volt vele. Kíváncsi lennék más márkák mutatóira is :-)). A magas építés miatt a futómű nem túl stabil sajnos, az első pár ezer kilóméteren rendesen szoknunk kellett egymást. Ami érdekes, hogy a menetteljesítménye nagymértékben függ a benzin minőségétől. Hiába 95 oktán, kutanként változó, de inkább 98-assal járatom. A csomagtartó (üléseket lehajtva) tágas, iszonyatosan meg lehet pakolni. A motor pörgös, de mondjuk ha haladni akarok, kell is pörgetni. Szerintem egy igénytelen, nagyon megbízható kisautó, mint a japánok általában. Akinek szimpatikus az autó külseje, csak ajánlani tudom, nem fog csalódni. Egyébként meg semmi különös. Csak megy, zokszó nélkül. Számíthatok rá. Isten őrizzen a német autóktól!!!
---------
2009. márc. 7.
Eltelt több, mint 2 év, jelenleg 6,5 éves. A kisautó változatlanul csak megy, jelenleg 248.000 km van az órájában. Lengéscsillapító csere volt 200e-nél, benzinszivattyú felmondta a szolgálatot 220e-nél, de nagyon jóindulatú volt, az udvarban állt meg végleg. Az autó nincs ellustítva, váltások 4 és 5000 között; így lehet vele haladni. Sajnos, amit tapasztaltam az utakon, lenézik erőteljesen a Suzimat. Van, hogy csak azért előznek meg, nehogymár egy ilyen menjen előttük, utána persze vissza kell előznőm őket. Nem viccből megyek annyival, amennyivel, hanem mert sietek.
Alapvetően meg vagyok vele elégedve, de a család miatt jó lenne egy tágasabb. Igazi mindenes, munkásautó is egyben, és amikor a család be szeretne ülni, gondot okoz az autó szinte teljes kipakolása. A hátsó ülések alaphelyzetbe állítása miatt a csomagtartó mérete igen csekély.
Másoktól hallottam, Suzukiknál 30.000 km-nél féltengelycsere, nem tudom, nálam semmi gond a féltengelyekkel, alapvetően szinte semmivel. Ja, de a világításkapcsolóm megint szétégett. OPEL!!!! :((( sosem lesz német autóm. Nem tudom, ez szériahiba, vagy csak nálam? Egyelőre marad, de szeretnék váltani, elsősorban a Hondákat nézegetem.
----------
2009. júl. 19.
A kisautó még mindig csak mgey, és megy. Viszont elkezdte csipegetni az olajat, ez kicsit aggaszt, lassan jön egy kicsi felújítás. Az olajfogy. még nem vészes, de azért aggaszt egy kicsit. A menetteljesítménye ugyanolyan, még így 270e km körül is, ha kell, meg tud indulni "rendesen" a kis doboz. Egyre szűkebb, picike, amint tudok, veszek egy nagyobbat. A családban fog maradni, nem adom el, kell második gépnek.
Még mindig csak azt tudom mondani, hogy nagyon megbízható, jó kis autó, méltánytalanul sajnálják le a Suzikat. Sokat mentünk már együtt... Fura látni a papírkát, amit a szerelőm adott, következő vezérműszíjcsere 350.000 km-nél.
Japán autó a lesz a következő, és csak azt kívánom magamnak, ne legyen vele több bajom, mint ezzel volt.
Hibalista
- világításkapcsoló. 2X ---> OPEL!!!!!!!!!!!!
- benzinszivattyú
- lengéscsillapítók 200e-nél
-
-
-
Ide hordtam szervizbe
Jansik, Kmét
Csősz Károly, Fülöpháza, megbízható, korrekt, gyors, rugalmas
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 270000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | csakis JAPÁN |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
