A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (2000-2007)

Wagon R+ 1,3 GC - 16V 76 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

A legkisebb nagyautó - a legnagyobb kisautó

Szöveges ítélet

A cím magyarázata. Belülr?l nagy autókat megszégyenít? a tágassága, kívülr?l pedig kicsi. Erre mondják, tércsoda. Pl. Skoda Octaviát vezettem, hátul utasként is ültem, a wagon tágasabbnak t?nik.

Szeretnék néhány téveszmét azonnal eloszlatni. Ez egy ezer kilós, megfelel?en merev, és nem régi swift vékonyságú lemezb?l készült karosszéria, biztonsági merevítésekkel ellátott, nem "papírsárkány"... valamint nem borulékony!! Ez a "borulékony" téveszme nem tudom honnan származik. Mivel magasan ülünk benne, talán ez okozza, hogy kanyarban jobban érzékeljük a centrifugális er?t. Erre még visszatérek...

A magas karosszéria miatt, viharos oldalszél esetén 100 fölé nem ajánlatos gyorsítani, mert akkor már valóban er?s korrigálásra szorul a kormány. Kamion és busz keltette légörvény is lökhet az autón, fel kell készülni rá. Mindezek a megállapítások viszont többé-kevésbé minden autóra vonatkoznak.

Valaki írta, ez az autó belülr?l szeretteti meg magát... nagyon igaz. Amíg bele nem ülünk ebbe a mindössze 3,5 m "hosszú" autóba, el se lehet képzelni milyen tágas. A be- és kiszállás különösen kényelmes. Sokkal nagyobb autókból kikászálódni kell, ebb?l egyáltalán. Az üléshelyzet hosszú úton sem különösebben fárasztó. Eleinte volt olyan érzésem, hogy a magas széken ülés következtében a gázpedál nyomásakor bicskázásra kényszerüli a lábfej, ez hosszú úton kényelmetlen, de már észre sem veszem, hozzászoktam...

Menettulajdonságok. 130-ig jól gyorsul, azután már nem. Hegymenetben nem esik vissza a fordulat, hosszú emelked?kön illik azért ötödikb?l visszakapcsolni egyet, ne er?ltessük az 1.3-as mocit... és akkor 90-100-al fel a csúcsra! Megy a kocka, mint a golyó!

A kanyarvétel nem rosszabb egyéb márkákkal összehasonlítva, bár, a magas üléspozícióból fakadóan kialakulhat némi bizonytalanságérzet. Így voltam én is eleinte, most már akár sarkon is fordulok fékezés nélkül. A sarkokra kitolt kerekek, a feszesre hangolt rugók, a merev hátsó tengely és a peres gumik megakadályozzák a borulást. Kanyarban a karosszéria nem billeg, nem bólogat. Azt viszont el tudom képzelni, hogy egy túlságosan gyorsan bevett kanyarban er?sen ráfékezni nem egészséges, f?leg, ha az aszfalt a kanyarban ráadásul hullámos, egyenetlen. Ilyenkor a hátsó merev tengely miatt a pukli az egész autó hátulját arrébb dobhatja 1-2 centit, ha az terheletlen és hátul éppen nem ülnek utasok. (Az enyémben nincs ABS és féker?elosztó mint az újabbakban.) A gumi márkája is befolyásolhatja a menettulajdonságot, enyémet Kléberrel szerelték. A Kléber tudtommal er?s közepesa mez?nyben, de van jobb. Összehasonlítási alapom nincs, csak feltételezem a jobb tapadást és úttartást a márkásabb gumiktól, pl. a Michelint?l.

A "borulékonyság" témakörben még csak annyit... Egy autó extrém kanyarvétel esetén el?ször megcsúszik, kisodródik stb., és csak jóval nagyobb kibillent? er? hatására borul. A WR átment a rénszarvas teszten! Kocsisorban haladva nem egyszer tapasztaltam, hogy az elöttem lev?k mind fékeznek egy adott kanyar elött, én meg u.ott fékezés nélkül szépen ráteszem az orrát a kanyarívre és simán beveszem. Az ülések oldatartása lehetne jobb!

Fogyasztás (évszaktól és terhelést?l függ?en, legjobbtól legrosszabbig). Város: 6,5-8,5 liter. O.út: 5,5-6,0. (Kíméletes üzemmód, 95-100-110-zel, esetenként el?zéskor 120-130-al, klíma nélkül.) Az nincs, nekem elegend? az "ablakklíma". 95-ös benzin az el?írt, 98-ast nem érdemes tankolni, mert úgy vettem észre, hogy akkor rosszabbul megy. A június óta vezetett fogyi táblázat szerint, novemberig bezárólag 3200 km-re 5,95 l/100 az átlagfogyim. (Lent, a kép mellett a grafikon.)

Autópályán eddig nem mentem, nem is akarok. Nem sietek sehova és nem fizetek külön azért az "élvezetért", hogy fél órával korábban érjek "a"-ból "b"-be.

A rossz utak egyenetlenségeit, hullámait, keresztbordáit, kátyúit nem vasalja ki, de nem is hullik ki a protkó. Átlagos, közepes.

A dobozkarosszéria elég merev, nekem eddig nyikorgás, nyiszorgás sehonnan nem jelentkezett. Ha nagyon hullámos az út, a hátsó traktusból halkan hallom a rugók halk huhogását.

Nagyon csípem a bumfordi semmilyen formáját és értékelem amit nyújtani tud. Két légzsák, kormányszervo. Egyéb extra benne pedig csak jómagam.

Érdekes, hogy széls?séges a megítélése, van akinek nagyon, vagy nagyon nem tetszik. Utóbbiak azok, akik csak kívülr?l ítélik meg, nem ültek még benne. Jellemz?, hogy egy évre a vétel után, a testvérem ugyanilyet vett.

Amivel nagyon meg vagyok elégedve, az els?sorban a fogyasztás és a helykínálat. Gyakorlatilag nyáron 5,3-5,5 o.úti, ill. városban 6,5-tel beéri. Igaz, sokat járok egyedül, max. kettesben. Teljes terhelés megdobja fél literrel a fogyit, klíma pedig további fél-1 litert jelenthet. Akinek a 76 lóer?s sokat fogyaszt, vigye szervizbe, mert ott valami nem stimmel. Az enyém a vvt-s, 92 lóer?s wagonok megjelenése elötti utolsó 76-os széria, ekkorra már a gyártási és egyéb tapasztalatok b?ven megvoltak. Nem tudom, hogy magyarázat-e ez a kedvez? fogyasztásra, hogy ekkorra már jól "bel?tték" a komputert stb. Az is igaz, hogy 130 fölé már nem igazán szeret gyorsulni. Ötödikben talán nem is lehet teljes leszabályozásig nyomni, negyedikben pedig ilyenkor már nagyon hangos. Dübörögjön a gazdaság, de ne az autóm, én kímélem, úgyhogy 130 fölé soha nem mentem, nem akarom megtudni, hol a vége...

Ami jobb lehetne, az pedig a hangszigetelés (motor, futóm?). 100-110-el, ablak lehúzva, plusz rádió, már sok.

Kisautó kategóriában az egyik legjobb választásnak tartom. Els?sorban városi és országúti, helyközi használatra, vagy második autónak. Kis módosítással, 5-10 cm hossz- és 1-2 cm-es szélességnöveléssel, valamint a swift II. 1.3-as motorjával igazi egyter? családi autóvá válhatott volna. Hírek szerint 2007-t?l jön az új wagonR.

Autóm viccesen: Suzuki WagonR+ 1.3 GC 76 PS SilverLine Classic Style Elite Prestige GT. :)))

Hibalista

- Lecseréltem az ablaktörl? lapátokat, mert a gyári csikorgott az üvegen és idegesített a hangja. Az új VALEO jó, bár induláslor nyikkan egyet.

Ide hordtam szervizbe

Szerel?nél még nem jártunk... kopp-kopp

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 5000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Kis polák,S120, 1,1-es trabik (2) Következő autója? Suzuki vagy v.milyen japán
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (322 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)