A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (2000-2007)

Wagon R+ 1,3 GLX 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A kis nagyterű örökmozgó

Szöveges ítélet

2 évesen, újszerű állapotban vettem. Akkoriban beleültem a legtöbb riválisba a Corollától a Tháliáig de csak ebben éreztem otthonosan magam - valljuk be a többiben el sem fértem kompromisszumok nélkül.
Élmény volt, hogy nemcsak a lábam nem lógott a nyakamba, de a nyakamat sem hajtogatom ösztönösen lefelé út közben, mert az ülés legalsó állásában szemközéppontom a szélvédőközép magasságába esik!!! Ez hosszú úton mindig komoly hátfájásoktól ment meg!
Azonban nem csak nekem, hanem a szállítani való dolgoknak is MEGLEPŐEN nagy a tér. A síkba hajtható osztott üléssor és a nagy belmagasság csodákra képes, a kollégák mindig engem keresnek valami nagyot kell hazavinni. A legnagyobbak:
- 7 beltéri ajtó! Tokkal persze...
- Komplett 10 részes IKEA konyhabútor + komód + előszobapolc + cipőspolc + szobai szőnyeg.

A fogyasztás 5l körüli, elfogadható. Olaszországban (2500km-re számítva) beérte 4-el, fel is merült bennem hogy talán jobb arra a benzin???

Amit nem értek, hogy miért kapott ilyen kis kerekeket? Nálam az Audi 175/65-ös gumijai (felnivel) nagy javulást hoztak úgy menetkomfortban mint stabilitásban. A baj az, hogy ha véletlenül sokan ülünk be akkor bukkanóban hátul beleüt a karosszériába. Ezen nagyban segített egy garnitúra rugóba tűzhető gumibak (árra nem emlékszem, százas nagyságrend).
Az új autóknál sajnos elterjedt széles A oszlop itt is jelen van, nagyon figyelni kell rá.
Bosszant a mai divat szerinti fix 5 állású fűtőkapcsoló. Milyen jó is volt, amikor fokozatmentesen ÉN dönthettem el hogy lábra, fejre, ablakra mennyi levegőt szeretnék. Vagy akár mindenhová EGYSZERRE!
Ide tartozik, hogy az ablak rendkívül hajlamos párásodásra!
Hidegben akár 2000 fölé is emelheti az alapjáratot. A nagyobb gond az, hogy ezután csak álló helyzetben áll vissza 750-re. Ha egész úton nem állok meg (ami ugye előfordul) akkor nem áll be az alapjárat, hanem 1500-ön ordít (és fogyaszt fölöslegesen) 30 km után is üresben gurulás közben.
Valahogy a gázpedál áttételezését is sikerült NAGYON elszúrni (marketing), mert igazából nagyon nehezen adagolható (főleg elindulásnál). Nyilván józan ésszel felfoghatatlan, hogy a fél gáz mért az első 3 mm-re esik...
Erre egyértelmű megoldást egy új gázpedál jelentett, amelyet egy Typ81 Audiéból készítettem, azóta tökéletesen adagolható és jóval kényelmesebb.

Még egy apróság, hogy enyhén alulkormányzott. Tudom, a bénáknak ez kell...

Ezek a számomra negatív tulajdonságok azonban véleményem szerint sajnos szinte az összes újautót sújtják (éljenek a 80-as évek csodás gépei!!!) egyszóval nem éreztem volna fairnek hogy ezek miatt lerontsam az értékelést. Véleményem szerint a "vagyonőr" a kicsik között a legjobb választás minden tekintetben.

Akkor most még néhány pozitívum:
- A világ legjobb első lámpája, síküveges.
- Otthon is könnyen szervizelhető, megbízható motor. CSAVAROS szelepemelőkkel!!!
- Erős és jól adagolható fék.
- A 3,5 méteres hossz és a karosszéria szélén lévő kerekek nem kicsit könnyítik meg a parkolást.

Kényelemre azért adtam maximális pontot, mert ugyan nem egy nyugágy, de kifejezetten hosszú úton sem volt vele semmi gondom: nem fájt sem a nyakam, sem a derekam, sem a fenekem. Szerintem olyan német kisautós: kemény, de azt valahogy észrevétlenül.

A legnagyobb előnye azonban hogy megy. Mindig, minden körülmények között. Csak el kell fordítani a kulcsot!
Eddig még soha nem fordult elő velem, hogy egy autót úgy vigyek műszakira hogy _semmit_ nem kell hozzányúlni. Erre az első két vizsgán CSAK vizsgadíjat kellett fizetni, ami a magyar vizsgarendszert ismerve számomra hihetetlen!

Mivel autóim közül ő a legfiatalabb, állandóan gondolkodom rajta hogy el kellene adni, de valahogy nem visz rá a lélek. Túl hűségesen szolgál :-)

Frissítés: 8 éves, 150ekm:
---------------------------
Természetesen még mindig nem történt a legapróbb meghibásodás sem. Az előírt dolgokat kell rajta cserélni. A télen befagyott az ajtózár, kiolvadás után láncspray-vel kezeltem.
A gyári akkumulátor (Delphi) is elhalálozott, nem róhatjuk fel neki. Nagyjából az elvárható élettartam 2-3x-osát hozta, pedig az asszony párszor felejtette félig nyitva az ajtót ezzel csontra merítve...

Hogy legyen valami negatívum is: az Opel-alkatrész kormány számomra szokatlanul gyenge minőség: már most meglátszik rajta a használat, a kürtgomboknál pedig picit át is szakadt. Biztosan ezért cserélték le az újabb modelleknél. A BMW kormánya bezzeg 3x ennyi, 450ekm után is hibátlan... Ja, hogy nem egy kategória?? :-)

Aktuális kérdés a benzinárak miatt: az etanollal is jól elboldogul, ámbár tisztán tankolva kissé problémás a hidegindítás. Ezt egy egyszerű hőmérséklet-szenzor beavatkozással fogom korrigálni.

Tehát még mindig szeretjük, ebben a közepes autó kategóriában határozottan nem vennék mást. Legfeljebb most ugyanezt kipróbálnám az ezres motorral. Az 1.3 szerintem fölösleges nagy. Egyébként sem vagyok oda a négyhengeresekért: erősnek gyenge (ahhoz soros hat henger kell!), gyengének erős (ahhoz meg kettő) - de a váltót és az egész körítést meghagynám! Persze talán nem véletlen, hogy annak idején lebeszéltek róla, ezt már nemigen tudom meg.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Legtöbbször saját magam.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 16900
Megbízhatóság (10) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Audi Coupe GT Következő autója? BMW E34 td, 3 éve párhuzamosan
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (322 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)