A KIS DRÁGA...pedig nem is kicsi és nem is drága
Szöveges ítélet
Mindenek el?tt leszögezend?, hogy el?tte skodáim voltak, utoljára egy 120-as. Barátaim ilyen-olyan f?leg német autóival volt csak tapasztalatom, összességében elmondható hát, hogy nekem megváltás kellett, hogy legyen életem els? ali használt "japán" autója.
Az is volt, de ne vágjunk nagyon elébe...
Egy skodás életében az összes jó, ami megtörténik az, hogy nem történik semmi - minden fikázás ellenére alátámaszthatom, hogy megbízható autó volt. Ez volt az egyetlen a tulajdonságai közül, amit szerettem volna tovább élvezni - a többit nem...
Mivel volt az akcióra kétmillió forintunk, könny?nek látszott a választás. Öreg autót nem akartam, mert olyan már volt, alig használt autóból meg nem sok jöhetett szóba. Ez egyébként szerintem a szuzukisok 90 százalékának márkaválsztását is példázza. A WR-be úgyszolván véletlenül botlottam, néztem-láttam azel?tt is az utakon, de amíg be nem szédültem a közeli kereskedésbe egy hétvégi séta során, addig nem vágytam rá. Elég az hozzá, hogy elég volt benne csücsülni 10 percet a szalonban, s már csak a próbaútra vártam.
Hihetetlenül tágas, küls? méreteit meghazudtoló csomagtartóval megáldott jószág, jó kilátás minden felé...és az asszonynak is tetszik. SEMMI KOMBIMÁMOR, na dehát ennyiért?...és az igényeim sem voltak nagyok ezen a téren. Kés?bb persze megdöbbentem, hogy lehajtott ülésekkel miket vittem vele: komplett nagy fotel, 6 db. ebédl?-szék (nem szétszerelve), íróasztal egyben (persze nem koloniál), hogy csak párat mondjak...
Szóval ezek után jött a próbaút...TIPIKUS VÁROSI jószág. A 76 LE ellenére minden sebességfokozatban ugyanannyit forgott mint emlékeim szerint az 52 lóer?s skoda, igaz ez kb. 5200-as fordulatig JÓL HÚZATHATÓ. Hamar fogynak a sebességek, pörg?s motor, nagyon jó gázreakciók, ha nem engedem 3000 alá, akkor nagyon meggy?z? tud lenni. Viszont ötösben 120-nál már 4000 felett járt, ami számára nem meger?ltet?, de a "hallgatósága" számára már kezd az lenni. A HANGSZIGETELÉS egyenl? a 0.0-val, aminek tükrében elmondható, hogy a szerkezet nem is olyan hangos, csak az ÁTLAGHOZ képest zajosabb. Ami meglep? volt, az a viszonylag er?s futóm?zaj, bár többen is állítják, hogy a KLÉBER ABRONCSOK cseréjével ez sokat tud javulni.
Ha már futóm?...meglehet?sen feszes, rázósnak nem mondanám, egy-egy rosszabb szakaszon a futóm? hangja többet ront a komfortérzeten, mint a rázás maga. Én szeretem a feszes rugózást, aminek kanyarban van komoly el?nye, ez az autó a magas súlypont ellenére is igazolja ezt a tételt. NEM IGAZ, hogy jobban d?l, mint a többi átlagos gép, csak mivel jó húsz-huszonöt centivel magasabban van az utas fels?teste ugyanaz a d?lés nagyobbnak hat: NEM KELL ETT?L TARTANI. Ami határt szab a száguldozásnak, az a sodródási hajlam, nekem mindíg az eleje indul el kifelé, a feneke csak elpattog, ha rossz alatta az út... mindíg rossz.
Pár éves együttlétünk alatt jól kiismertem a modern autógyártás színét-fonákját. Amit a letisztult gyártástechnológia és a számítógépes tervezés miatt olcsóvá lehetett tenni, az jó is: merev a kasztni, kit?n? a motor, jók a fékek...még az ülések is kényelmesek, de ez már lehet, hogy a jóindulaton múlott, MERT AMI A SZÍNFALAK MÖGÖTT VAN, ÉS AMIB?L AZOK A BIZONYOS SZÍNFALAK VANNAK???!!!?? Hát kérem, az újkori vegyipari forradalom teljes palettája benne van az autóban, túl az 50ezren már a hangja is kezd megjönni, f?leg az ajtók burkolatainak. Persze itt megint utalnék az autó árára, meg a többi hasonlóan árazott autóra.
MÁS KÜLÖNÖSET , MEGLEP?T ÉS MULATSÁGOSAT NEM TUDOK MONDANI, ami szerintem az autó erényeit tükrözi.
Az ereényei pedig a megbízhatóság, a kis méreteib?l adódó városi verhetetlenség, a kit?n? motorból és a jó futóm?b?l adódó remek vezethet?ség, és a buszos beltéri fíling összes el?nye a tágasságtól a jó kilátásig.
Hátránya, hogy határozottan négyszemélyes autó, de az enyém még legalább a forgalmija szerint is az...Az IGAZI ötszemélyes autó számomra egy barátom citroen-berlingojánál kezd?dött egyébként is...mi két kis gyerekkel használjuk, úgyhogy tökéletes. További hátrány az els? ülések gyenge oldaltartása, de ez csak kanyarbanszáguldozva zavaró, tehát nekem az szokott lenni:))
Ha valamit szállítani kell, családi viszonylatban több is mint elég...PERSZE ha valami csak a tet?csomagtartón férne el, akkor aztán lehetne nyújtózkodni, de ilyen még a praxisában nem volt.
Azok után is, hogy kapcsolatunk a szigorú ésszer?ség jegyében fogant hamar megszerettem, és máig nincs "cserekényszerem", ami azt is jelentheti , hogy kihalásra ítélt emberfajta vagyok, aki gátat vet modern világunk életben maradásának egyetlen záloga, a permanens fogyasztás elé...de azt is, hogy jó az autó, legalábbis nekem, egy volt skodásnak.
Hibalista
- Bal oldali motor-váltó-tartóbak csere 40000km-nél, gariban.
- A tartóbak hibája kopogó, nyöszörg? hangot okozott, mást nem.
- Mára - 50000km - valszeg szelephézag állításra szorul, mert szépen kerepel, különösen az egyik szelep lóg ki a sorból.
- Hosszabb ideje már az egyik els? fék id?nként sípol, enyhe ráfékezésre már elhallgat, majd újra kezdi. Okát majd felderítem, szervízbe uis nem szeretek járni...
- A vétel el?tt átesett egy tárcsa-szabályozáson, azóta ismét jól látható kopás a tárcsákon, úgy látszik ez egy gyenge pont, igaz, hogy 99,999999999999 %-ban városban használom.
- Ja igen...és egyszer kiégett az els? utastér pilács.
Ide hordtam szervizbe
Az egyetlen nálam esedékes kötelez? szervízét is bátorkodtam magam végezni.
Internetes fórumtársak eseteivel összevetve jól tettem....
Félreértések elkerülése végett nem a drága szervízeket rühellem, hanem a ...szóval érted, ugye?
A motortartó bak cserét a Suzuki-Varró csinálta, gyorsan, céltudatos hibakereséssel, rimánkodás nélkül.
Egy szelephézag ellen?rzést is csináltattam náluk, némelyik szelepnél állított is a szaki, de az eredmény nem volt meggy?z?....tudom, tudom én nem vagyok "szakember". Szerintem meg ? nem volt az.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 120 | Következő autója? | EGYTER?T veszek majd, az biztos, de hogy mikor?.... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
