A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Wagon R+ (1997-2000)

Wagon R+ 1.2 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

Buzuki Racing

Szöveges ítélet

A motorja kiváló. Erős és pörgős, a 855! kg-os saját tömeg pedig ezzel a teljesítménnyel meglepődéssel töltheti el a piros lámpánál tarkóhájat meresztő nagy és sötét szinű autót vezetőket. Bár ne fogyasztana alattam városban 9 litert. Édesanyám városban is eljár 7 liter környékével. Országúti rekord fogyasztás szabályos 90-es tempó mellett 6,5 l/100 Km. Pozitív még a nagymamák beszállását megkönnyítő extrém magas üléspozíció, és a csomagtartó...
Külön fejezetben kell megemlítenem, hogy ha a hátsó üléseket lehajtjuk, 90 cm! magas síkpadlós raktér áll rendelkezésre, ami elég egy Lehel hűtő állva berakásához, álló kisrobogó-szállításhoz, vagy egy teljes színpadhangosító felszerelés töménytelen fémbőröndjének komplett helyszínre szállításához.
Vezetni nagyon mókás érzés, kellemes, vicces és megy mint a golyó, csak a váltó hosszú karja és pontatlansága lehet zavaró, meg még az oldalszél, amire a nagy homlok miatt érzékenyebb a kocsi. A futomű hangolása szerint makadámborzasztó, szerintem a világ egyik legrázósabb kocsija a kátyúkon, (a hátsó tengely ugyanis merevtengely) de ezen 2 nagymama és egy puttony szilva betárazása segíthet, mert kis súlytöblettel már egész kellemes a rúgózás. Egyébként a kemény hangolás jót tesz a kanyartulajdonságoknak, amiben nem is kell szégyenkeznie a kis dobzinak. A legprofibb drift-autó a világon, a Mátyásföldi reptéren már híre van. ABS-t nagyon hiányolom belőle. Megjártuk vele Velencét, Ukrajnát és mindenhol űrbéli jövevényként nézték széles mosollyal. Mindegy, örök darab, elnyűhetetlen, csúnya és szeretnivaló. Nagyon nagyon.

Hibalista

- A váltó kezdettől fogva szorult, 5-ösből nem lehet 3-asba tenni, csak a 4-esen keresztül, ami autópályán pl. veszélyes lehet nagy fékezésnél, a szervíz azt mondta, ennek így kell működnie... Ne váltsunk 5-ösből 3-asba... Aztán 2 évvel ezután kidobálta 2-esből, mert kiderült, hogy a fél váltó lógott egy csavar kitekeredése miatt. A legújabb nyűgje viszont hogy 1-es, 2-esben sír a fogaskerék, de nagyon. Aztán elmúlik a magasabb fokozatokban. Valószinűleg kezd kikészülni, bár még csak hidegben és hidegen csinálja. Olajat a szervíz töltött bele, legutóbb februárban. A váltó újkorától teljesen olajsaras kívülről, de semelyik szerelő nem volt hajlandó szétszedni, mert hogy az nekem úgyis csillagászati összeg lenne, az alkatrészek miatt. Volt egyébként izzókiégés, és belső óra valamint ajtónyitás-kapcsoló kontakthiba, de ezek (a váltóval együtt) soha nem kényszerítik megállásra az autót, úgyhogy még sosem hagyott ott a kis japó.
- Új bejegyzés: a váltót ismerőssel szétszedtük, elmostuk és a gyárban! túlhúzott kúposfejű csavarok fejeit (2 db) megtaláltuk a váltóban. Ez egy lemezt fog le a váltóházon, ami az egész váltótengelyt és a kúpos-csapágyat a helyén tartja. Csavar túlhúzva a gyárban, feje lepattan és a lemez meg is reped, lemez nem tart, alatta lévő kúpos csapágy kilazul és a váltó két tengelye kiverődik és mozog. Ezért volt a sírás és a 2-esből kidobálás. Azóta kiderítettem hogy ez típushiba, tényleg a gyárban cseszték el és több Wagon R-nél is előfordult. Csapágyak 20000, olaj 12000, lemezke 2100, és ha már szétszedtük, kuplung ferodo-zása 3500 (ez elég sittes lett, de a következő cseréig kibírja). Csillagászati összeg? A szervíz szerint igen. Összeraktuk, és mint a vaj. Lehet 5-ösből akár 2-esbe váltani, finoman működik, a kicsi cipősdoboz meg megy mint a golyó. Lehet hogy felesleges is a S****I szervízbe járni?
- Új bejegyzés: 65e Km környékén a bal első kerékagy-csapágy elkezdett szólni. Utána már sírt is. 60-nál és 120-nál pedig olyan hangja volt, különösen jobb kanyarban, hogy alig mertük használni. Kicseréltük, azóta hibátlan, és klasszabb az úttartása is.
- Új bejegyzés: 70e Km környékén a városban anyukám alatt elszakadt a váltóbowden. Kiérkeztem műszaki mentésre, a motortérben toltam egy 2-est, aztán hazahoztam a kocsit lábon. Váltóbowden 15e Ft, azóta hibátlan.
- Új bejegyzés: 75e Km környékén műszaki vizsga volt esedékes. Mikor a kocsit visszakaptam, szólt a szerelő, hogy a hátsó kerekeken nincs fék. Utángyártott fékbetét 8e Ft, fékdob esztergálás 2e Ft. Összeraktam, jól fékezett, de egy idő után szétugrott valamelyik kis alaktrész amit nem cseréltem, így súrlódó hangot adott. Vettem fékfelújító beszerelő készletet az összes kis rugóval, lemezkével, távtartóval 5e Ft-ért, azóta a fék jó, csak a kézifék lett hatástalan. (szerintem elfelejtettem az utánállítót megfelelően meghúzni, orvosolni fogom a driftszezon beállta előtt :))
- Új bejegyzés: elégtelen saját magamnak. 85e Km-nél nagyszervíz, és meglepődve láttam, hogy a motorolaj inkább sárrá változott a motorban, ergo már régesrég ki kellett volna cserélni. A japán technikának köszönhetően nem lett nagyobb baj (ezek a kis rizsrakéták még egy gyűszűnyi olajjal is eljárnak viszonylag sok ideig, de azért ez nem egészséges), és azért én, mint felelős karbantartó egy jó nagy bokafogást érdemlek. Ja, valami hővédő lemez féle elkezdett rezonálni a kocsi alatt, induláskor amég a kuplungot csúsztatjuk olyan a hangja, mintha egy ipari kőzúzógép rázkódna. Nem veszélyes hiba, egyelőre nem is találtam meg, hogy mi okozza.
- Ha előjönnek újabb dolgok, azonnal frissítek.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Gusztáv ("a váltónak így kell működnie" "csillagászati összeg lenne") - elégtelen fiam, leülhetsz!
Suzuki Tafák ("én nem hallok semmit..." "nem akarok beleszólni a vezetési stílusába, dehát ilyen igénybevétel mellett...") - persze édesem, mert a hibát csak forszírozott menetben lehetett hallani és érezni - elégtelen, te is leülhetsz!

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Sanci és Hege, a cimbik ("na nemá hogy két napig tartson egy váltógenerál b*zzzzzze!" :) - nem is tartott
(szétszedésnél: -én: "nem kéne lerajzolni?" -Sanci: "nem hát, ez japán váltó, logikus b*zzzzzze... nem szutyok BMW")

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1999
Kényelem (6) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Tico Következő autója? Honda Jazz, Suzuki Splash
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Wagon R+ 1997

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)