Vitara, az új család-szállító
Szöveges ítélet
Egyszer csak nem volt már céges autó, s nem fért be a sajátba a gyerek meg a kutya egyszerre egy babakocsival. Legyen egy új! Legyen. Rövid pásztázás a piacon, s kiderült, hogy új verdában 4 milla alatt nincsen élet, s aztán indul el, a már használható gépek listája. A GL+ 1,6 kétszínű metál fénnyel 4,3 milláért kötve fűzve kitolható a szalonból. Ebben benne van a rendszám, az illetékek, minden. (Csak itt írnám le, hogy sógorom mostani autóvásárlási piackutatása jobban képbe hozott, s a Suzuki az egyetlen olyan forgalmazó, aki 86.00 HUF-ért forgalomba helyez egy autót. Ugyanez egy Kia Ceed esetében már 146.000 HUF!!!!)
Most nem térnék ki túl részletesen arra, hogy ennyi pénzért - egy-két nagyon akciózott gépet leszámítva - csak a Kia tud érdemben versenytársat kínálni. Ott rezgett a léc, hogy elcsábulok egy kombira, de végül a Suzuki nyert. Nem bántam meg, de a Ceed kombi nem sokkal maradt le, s az is egy nagyon szuper járgány. De ez sokkal gazdagabban felszerelt, s számos olyan extrát ad alapban, amiért ott meg kellett volna venni a nagyobb csomagot. Nem sok a különbség, de ha itt megkapom a többet olcsóbban és megfelel az igényemnek, nem fizetek többet a másikért.
Előnyök:
1. 1,6-os motorral normális forgalom, tempó mellett döntően városi használattal 6,5 liter klímával a fogyasztás, de tavasszal mértem 6 literest is. Nem csalás, nem ámítás, tényleg ennyi. Gondolom többet is ki lehet belőle taposni, de minek...
2. Érintőképernyő a középkonzolon. Zseniális. Nincsen Opeles gomberdő, nem kell keresgélni, letisztult, magyar nyelvű király cucc. A mirror link tényleg nem nagyon megy, de lehet, hogy ezt majd egy szoftverfrissítés megoldja. Nem volt előtte ilyen cuccom más, de ez nagyon bejön, mind telefonálásnál, mind rádiózásánál, mindenhogy.
3. Magasabb üléspozíció. A legkirályabb. Sosem volt SUV-m, s nem azért vettem most sem, mert menő, hanem mert tetszett, de tény, hogy sokkal biztonságosabb átlátni mindenki feje felett egy kicsit. (Persze ha már sok lesz az utakon, akkor ez az opció elvész. :-))
4. Van benne hely. Nem habzsi-dőzsi, mint egy Superb, de ami kell, az befér, s hátul sem spártai az ülés. A csomagtartó is pont elegendő, de mondjuk nagyobb testű kutya már csak "összehajtva" fér bele.
5. Érzetre, napi használatra jól összerakott, öröm vele a közlekedés
Ami lehetne jobb:
1. Zajszigetelés. 120 felett azért hangos. Nem élhetetlen, de ezen még lehetett volna dolgozni.
2. Nagyon hiányzik a 6. sebesség. Tip-top a váltó, de 130-nál már 3500 körül forog a motor, s akkor azért eszik is a gép. De gondolom spórolni kellett valahol, meg majd kell az érv a facelift-hez. :-)
3. Board computer. Nagyon szépen számolja vissza, hogy mennyi van még tankolásig, majd amikor kigyullad az üzemanyag jelző lámpa, ezt a funkciót megszünteti. Nagyon vicces, de pont akkor lennék kíváncsi, hogy mennyi a még megtehető távolság, amikor elkezd fogyni a nafta, nem addig, amíg tele van a tank!
Kb ennyi. Egyébként imádom, szeretem, már nem az a kis szürke öszvér-feeling, ami a 90-es évek végi Swifteket jellemezte. Jól eső nosztalgiával gondolok első Swiftemre, s örülök, hogy megint Suzukim van. De ez már más, mint ahogy én sem vagyok már 20 éves. :-) Mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy korrekt, nagyon jól felszerelt ár-érték arányban bajnok autót. Akinek meg kicsi a csomagtér, az nézzen át egy Ceed kombiért! :-)
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Gusztáv. Nekem bejött!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kalos 1.4 SE | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
