Új VITARA, jó szívvel ajánlom!
Szöveges ítélet
SUZUKI elkötelezett vagyok, ugyanis ez az ötödik új autó ettől a gyártótól, és minden korábbi autótól közel 100.000 km után váltam meg, hibátlanul! Ez sejtet valamit... Műszakilag megbízható, számomra megfizethető, úgy az új gépkocsi megvásárlása, mint az üzemben tartása. Ebben a reményben voksoltam ismét SUZUKI termék mellett.
Ami tetszik:
Viszonylag könnyű kiszállni az autóból, ez elég fontos, ha már az ember rég óta fiatal. Az első ülések ergonómiai szempontból megfelelőek, jól állíthatóak. Ülésfűtés két fokozatú, előnynek értékelem.
Műszerezettség megfelelő, jól áttekinthető, a fogyasztás mérőt tankolásnál többször ellenőriztem, kicsit kevesebbet mutat a valós fogyasztásnál, mintegy -0,5 l/100 km. Előre lépés a tolatókamera, a ráfutás elleni védelem (gyakran indokolatlanul jelez, már megszoktam). Fejlődésként értékelhető a start-stop rendszer, de én ezt parasztvakításként élem meg, miért is nem lehet végleg kikapcsolni?! Praktikus dolog a LED nappali fény.
Egészen jó a futómű, igaz, kicsit kemény, pattogós, de az úttartás egészen jó. Jól eltalált a kormány szervó, és a fékek. Az 1,6-os motor mondhatni kiváló! A négy kerék meghajtás is remek, ez inkább az élményautózást érezteti egyéb hasznosságán túl. Sokat javult a gépkocsi irányíthatósága, komfortérzet az új (Michelin Cross Climate) négy évszakos abroncsokkal.
A fogyasztása is remek, fűtés/klíma, világítás, autó HI-FI, és így sem fogyaszt 6,1 l/100 km felett, vegyes közlekedési viszonyok mellet is inkább 5,9 liter. Ideális utazó sebesség: 80 - 110 km/h. Ha magasabb sebességgel közlekedünk (120-130 km/óra) 7 l/100 km felett van az üzemanyag fogyasztás.
Csomagtartó is jól eltalált, az alacsony perem előny a rakodásnál.
Apróság, de hasznos: az ablakmosó fúvókája jelentős változáson esett át SX-4-hez képest, érezhetően jobb a váltó is, de még van hová fejlődni. Nem zavaró a 6. sebességi fokozat hiánya.
Nem tetszett:
Listaár túlzó!!! Nekem ez a kocsi cca.:5 millkába fájt a végén.
110 km/óra felett kezd zajossá válni, ettől a sebességtől nagyon érzékeny az oldalszélre! 130 km/óra sebességtől már erősen/zavaróan instabil, oldalszél nélkül is, ez nem is csoda...
Gyári HI-FI szánalmasan gyenge, a GPS térkép 90.000,- Ft, ami indokolatlan.
Az okostelefon és a telefon kihangosító nehezen kapcsolódnak egymáshoz, ha kissé vontatottan is, de végre egymásra találnak (Bluetooth) akkor szükségszerűen megfelelő szinten működik. Sok bosszúság van vele. Az USB 2.0 porton keresztül (SAMSUNG Galaxy S6) Mirror Link funkció nem működik..., ez több mint bosszantó!
Az elmúlt hetek (2015. július - augusztus) kánikulai hőmérséklete (+35 és +40C között) állandó klimatizálást igényelt, ami a fogyasztáson megmutatkozott, gyakorlatilag +0,4 l/100 km a többlet fogyasztás.
Lassan elérem a 10 ezer km-t. Gyakorlatilag minden nap használom az autót, városban, autópályán. Fogyasztásában jelentős változást nem tapasztalok, átlagban 6 l/100 km.
Nem romlott el semmi, gyakorlatilag hibátlanul működik.
Jó vételnek tűnt. Ha valaki megbízható autóban gondolkodik megfizethető áron, akkor az alap felszereltség mellett is elégedett lehet. A 4x4 hajtás majd télen (lesz ilyen?) lehet hasznát venni.
Hibalista
- Nem romlott el semmi, csupán beállítási probléma volt az egyik ablaknál, melyet valamelyest orvosoltak, de most viszont zörög, nem is kicsit..., baromi idegesítő!!! Időközben megjavítottam.
Ide hordtam szervizbe
Budaörsön vettem a kocsit, mint ahogyan az előző autómat is. Kedvező tapasztalatom volt velük kapcsolatosan, úgy a szalon, mint a szerviz vonatkozásában, de ez már a múlt. Hiszen jól tudjuk, semmi sem állandó, csak a változás... Mint ismert előttünk, a null revízióval indul az új autó. Gyakorlatilag semmit sem ellenőriztek. Pl.: a gumiabroncsokban a levegő nyomása az előírthoz képest 15-40%-ban volt magasabb. Persze, pattogott az úton, nagyon rossz volt az irányíthatósága. Otthon korrigáltam.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
1000 km utáni szerviz..., szánalmasan gyenge, egy tévedés, csupán adminisztráció, hogy egyéb negatívumokat már ne is említsek. Úgy a szalon, mint a szerviz szolgáltatásait az ellenségeimnek is csak sűrű könny hullatás mellet és mély részvéttel ajánlanám...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9800 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | SX-4 GS 1,5 | Következő autója? | Ez a jövőkutatás témaköre. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
