A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.6 GL+ 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Telekjáró.

Szöveges ítélet

Ez a tágabb értelemben vett családban a hetedik Suzuki,két gömbölyű Swift után jelenleg is van két Wagon R,egy SX4,egy Grand Vitara,és most,fél éve egy új Vitara,tehát képben vagyunk Suzuki ügyben,a helyén kezeljük a márkát.
A Vitara egy gömbölyű Swift helyett jött,két gyereknek,meg a cuccaiknak kicsi volt a Swift,ebben kényelmesen elfér mindaz amit a Swiftbe legfeljebb beleerőszakolva,a láb/fejtérbe pakolva lehetett csak elszállítani.
Az első tapasztalatok vegyesek.
A kocsi külseje "tekintélyt parancsol",ezt úgy kell érteni, hogy a forgalom egyéb résztvevői észreveszik,tízből kilenc alkalommal nem vágnak be elé,nem akarják az aszfaltba/árokba passzírozni,mint valami szerencsétlen naspolyát,ez a Swift után valóban pozitív feature,gyanítom hogy köze van ehhez a hatásosan működő nappali menetfénynek is.

A főbb pozitívumok következnek:
Fogyasztás.
Mielőtt megvettük,minden,MINDEN magyarul fellelhető cikket elolvastam,és mindenhol feltűnt a lelkendezés az alacsony étvágyról,a hat liter körüli vegyes fogyasztás.
Nekem átlagra 5.6-5.8 jön ki,négy ember+sok cuccal a sztrádán 130 körül 6.5,ez több mint jó,maximálisan elégedett vagyok vele.
Helykínálat.
Elférünk benne,két kiskölök,papa-mama,meg az összes cuccaik,akár egy több napos kirándulást is ki lehet vele bekkelni,hosszabb utakra gyanítom kelleni fog egy tető box is,de a gyári sín adott,további egy kilóból megvan a Thule doboz,meg a kereszt tartók.
Extrák.
Az összes lényeges extra benne van,2x ülésfűtés,digitklíma,tempomat,sok lufi,tolató kamera anyunak,hogy arra hagyatkozva tutira telibe verje a lökhárító sarkait,ködlámpa,menetfény,elektromos ablakok elől/hátul,usb csati,ésatöbbi.
Az oldalpanelekbe másfél literes palackok is beférnek,ez jó dolog.
A két első fotel kényelmes,mind a kettő állítható magasságában is,a hátsó pad nyilván nem ilyen jó,de ott még nem ültem,a kölkök meg nem panaszkodnak.:)
Annak idején tüzetesen körbejártam az összes ártestvérét,nem voltam rest bemenni a dáliától' kezdve a Mitsubishin át a Renault/Citroen/Toyota trión keresztül a Skodáig mindenhova,de ennyi pénzért ennyi extrát csak a Vitarában/Sx Crossban találtam,a 4wd-t,meg a nappali LED-es tompítottat kivéve nem is hiányzik belőle semmi,ami nekem kell (meg ami nem) az a felszereltség része.
Menettulajdonságok:
A rugózása meglepő a többi Suzukit alapul véve,pláne ezeken a 17-es kerekeken,azt vártam hogy majd jól szétrázza a seggemet,aztán adom is el a francba a gumi/alufelni szettet,és megy föl a gyári lemezfelni vastag gumival,de meglepően jól kezeli a kisebb úthibákat,és a nagyobbakon is át-át huppan.
Kanyarban agilis,egyszerű,és jóindulatú,nem egy egyhatos,ültetett V-tech cerka,de simán vállalható.
A motor csendes,inkább a nagy felni/gumi hangja dominál,szélzaj 100-nál indul,a motor ereje megfelelő,egy szívó egyhatos az elmebeteg EU-s korlátozások miatt ennyit tud oszt jónapot,meglepően nehéz vele lefulladni,3000 alatt természetesen semmit nem csinál,3500 után jön meg az ereje,(és a hangja) és viszi is a könnyű bódét ahogy kell,csodákra nem kell számítani,egy-egy előzés,és a forgalom tempójának kényelmes tartása belefér,ezzel senki nem fog X6-os bombázókat alázni,ez nyilvánvaló.
Körbe körbe jó a kilátás,szerencsére nincs bunker feeling,az eleje is érezhető,ahol a motorháztető lefolyik,ott a vége azt' annyi.

Akkor jöjjenek a negatívumok.
Az a belső anyaghasználat,OMFG...
Minden kopog,mint fagyott nyúlszar a palánkon,a 7 colos kijelző zongoralakk fekete keretét aki kitalálta,azzal verném szájba,amíg lekopik róla a bevonat,lehetetlen tisztán tartani,percek alatt magához vonzza a létező összes port,két nap után úgy néz ki mint amit hetek óta nem takarítottak.
A műszerfal ezüst betétjei best of 90's (GLX-től felfelé egyéb színekben is van,azzal egy fokkal jobban fest) és persze kemények,komolyan fontolgatom hogy kiszerelem,és elviszem flokkoltatni,vagy behúzatom valami vékony velúr/alcantara borítással,mert azon kívül hogy kemény,még cicereg is,rázós úton simán hallani,nemkülönben a kijelző keretét is,ami idegesítő,lévén a Swiftben semmi ilyesmi zizegés nem volt,ennyi idősen.
A fedélzeti rendszer Miracast funkciója semmiféle csúcs droidos,vagy Apple termékkel nem hajlandó kommunikálni,(mint ahogy semmi mással sem) ami leginkább azért bosszantó,mert a gyári navit, SD kártyán,potom 90 rugóért vesztegetik,magyarul nem tud,ráadásul 2 éve frissült utoljára,maga az eladó beszélt le róla,mondván úgy szar ahogy van,és tényleg.
Gyárilag nincs benne könyöklő,ami meg van,azt annyiért adják hogy röhögőgörcsöt kaptam,látva mit akarnak rám sózni (Aliexpress,Homasita "top" termékei,szevasztok...),aztán agresszív érdekérvényesítéssel belealkudtam a vételárba, a japó számlapos analóg órával együtt,ami csak GLX-hez jár,f*szom bámulja négyésfélért a vakdugót,pont a műszerfal tetején...

Verdikt:
Jól elvagyunk egymással négy és fél millióért.
Ennyi pénzért ma,Magyarországon,nem létezik jobban felszerelt új autó,3(-tól 6) év gari,sűrű szervizháttér,megfizethető fenntartási költségek,stb.
Tudom,ezért már vehettem volna Bangle féle ötöst,meg hetes Passatot,meg hófehér karácsonyfát színváltós ledsorral,ja,ja (ásít)
Használt vasat akartam,két új autó tetemes értékvesztésének a benyelése után,de a hazai használt piac egy dögkút,meg egy vidéki búcsú groteszk keveréke,az egy dolog hogy másfél/kétmillióért szemét jár,de az a gáz, hogy ugyanez igaz a két-háromfeles kategóriára is, a bizonytalan előéletű,hebrákolt,tekert vasak fenntartási költségei odavernek egy árérzékeny családnak,és itt jött a képbe megint a Suzuki,megint az új autó.
Inkább bukom az értékvesztést,de legalább tudom miben ülök.

Update 1: 14 hónaposan 20000Km van benne,hiba semmi,a klíma baromira jól hűt,arcüreg gyulladást kaptam tőle,de nyilván nem a technika hibája hogy az user hülye...Nyaralás megvolt,2 gyerek,összes cucc,asszony,stb kényelmesen elfért minden & mindenki,fogyasztás klímával sztrádán 6.5,klíma nélkül országúton 5.8,bőven barátságos...A kocsiból annyi van mint a szemét,még nem gombóc swift elterjedettség,de majdnem,vicces,de a Vitarások egy része villog ha szembe jön vele egy másik új Vitara...A miracast továbbra sem megy,se iPhone,se csúcs droiddal,semmivel..ez van,elvileg van rá frissítés,talán ha lesz időm bemegyek,és frissítem.

Update 2:A Miracast le van szarva,az októberi 1850-es frissítés megoldotta az Android Auto APK működését,ezzel magyar lett a navigáció,magyarul megy az sms felolvasás,és működik a waze,meg a többi lényeges app.

Update 3:
Ma eladtuk.
61000Km alatt semmiféle hiba nem keletkezett, még az izzók közül sem égett ki egy sem, ami utólag nem tetszett benne, illetve végig nem tetszett, az a beltér tróger anyagai, a rohadék zongoralakk a kijelző körül, amit lehetetlenség tisztán tartani, és ami azonnal karcolódik, illetve a deréktámasz hiánya, erre oda fogok figyelni a legközelebbi kocsinkban.
Szerettük, jó volt vele elindulni úgy hogy tudtuk, garantáltan oda is érünk.
Maximálisan ajánlom mindenkinek a Vitarát, ne foglalkozzatok a károgókkal, egy végtelenül egyszerű, megbízható, kényelmes, és jól vezethető kocsi , amit kis pénzből is fenn lehet tartani.

Hibalista

- A fedélzeti komputer Miracast funkciója,nem elromlott,igazából soha nem is működött,illetve nem is működik - ,a mai napig sem.

Ide hordtam szervizbe

Bp,Suzuki Géró,korrekt társaság,gyorsan adnak időpontot,az árak pedig "suzukisak"

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 23500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)