Szerethető használati tárgy
Szöveges ítélet
Van nagyobb, drágább, komolyabb, 2x ilyen erős autónk, de ennek ellenére őt jobban szeretjük. Mert minden porcikájából árat az őszinteség, hogy oké, nem túl igényes, de működni fog.
Városba, oviba hordani a tökmagokat, szaladgálni ide-oda perpillanat nem tudok jobb autót, semennyiért.
A legfontosabb tanácsom, hogy aki elviszi próbakörre, az olyan tesztautót keressen, ami már ment 6-7e km-t, és lehetőség szerint nem csak egyenesen. Több autóban ültem, és nagyon mások voltak. Amikor egy 3ezret futott autót elvittem, majdnem elálltam a vételtől. Kormány ragad, kocsi átkóvályog a szembesávba, motor 4000ig halott. Szerencsére találtam többet futottat is, és egész más. Szerintem ezért mondják vérszegénynek a motorját.
Ha bejáródott, kis fordulaton (1500alatt is) meglepően nyomatékos. Turbos benyás a másik autónk, azzal nyűglődés a város. Ahogy bejáratódik, megszűnik a sportmotoros feeling, hogy nemmegynemmegy, majd végre elindult. Inkább villanymotoros lesz. Megy alul is fölül is, középen is, semmi tüzijáték.
Fogyi: bejáratás alatt ajánlott fokozatot használva 5.2. Télen 6.2 sokszor rövid utakon használva.
Szóval jó lenne ha a motor megmaradna, nem helyette lenne az 1.4 turbo, mert szvsz sokkal jobb vétel az 1.6 szivó. Élhetőbb, kisebb fogyi, és igazából elég mindenre az ereje. És nem kell nontop váltogatni.
Futómű: merev hidat nem tagadhatja le. Úthibákon tempós kanyarban betáncol a feneke, de ezen kívül jól fordul, feszes, de nem kemény.
Fék:jól adagolható, megfogja a kocsit, de nem egy kéjmámor.
Váltó: használható, néha elkélne a 6. , a váltási érzet közepes. Gyorsan kapcsolgatva néha akad.
Belül: szerintem tök jó. Nem egy esztétikai orgazmus, anyagok is kopognak, de ez ez használati tárgy, úgyhogy inkább annak örülök, hogy a szemétdombot, amit a kutya, ill gyerekekek csinálnak, azt könnyen lehet tisztítani. És, nem akar többnek látszani, mint ami. Szemben pl az scrossal, fókusszal, astrával.
Amit viszont a mai kocsik között meg kell dicsérni, az az utastér méret, az élhetőség. Van a lábaknak mozgásterük. Mai Astra, Fókusz határozottan passzentos széltében. Csomitartó ugyan kicsike, de nem csőszerű, igy legalább ki lehet használni.
Ami még szopatás az a guminyomás rendszer. Csak a 4 szelep, ami a téli szettre kell 80e Ft. És elvi élettartama 5 év. Jó dolog, hogy nem kell minden indulás előtt végigtapogatni a gumikat, node 20ezerért szelep 5 évre? Ennyit bir a gumi is, ugyanennyiért...
Hibalista
- Egyszer a fedélzeti rádió nem volt hajlandó kikapcsolni. Kulcs már az autón kívül volt, de az még mindig szólt. Ez elvileg lehetetlen.
Ide hordtam szervizbe
XI. ker. gyorsak, olcsók, szimpatikusak
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Érdiek: szimpatikusak, ellenben egy kisebb biztosítós sérülést nem sikerült egy hónap alatt se elintézni.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | focus 1.6 ghia | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
