Szép és fürge - baráti áron
Szöveges ítélet
Új autóként rendeltem meg, barátok-ismerősök tapasztalatai alapján. Első autóm életemben, amit előzetes tesztvezetés nélkül vettem meg.
A motor kiválasztása sok fejtörést nem okozott: 1,6 szívó kikerült a kínálatból, az 1,0 háromhengerest napi autópálya-használatra nem gondoltam eléggé erősnek.
Maradt az 1,4 turbós, 140 lóerővel.
Az autóba beülve...
A belső, a műszerfal letisztult, áttekinthető. Praktikus, ami távol áll az igénytelenségtől, de nem éri el a luxus szintjét. Amit én nem is várok ebben a kategóriában.
A kezelőszervek kézre esnek, jó minőségű és tapintásúak. Ám furcsa, hogy néhány kapcsoló ötletszerűen és logikátlanul vannak elhelyezve. Példa: a ködzárfény és az első ködlámpa közül az egyiket a műszerfalon elhelyezett kapcsolóval, a másikat a bal oldali bajuszkapcsolóba épített gyűrűkapcsolóval kapcsoljuk. Hogy melyiket melyikkel? A piktogram ugyanaz rajtuk, majd egyszer megjegyzem.
A műszerfalon a kilométeróra felett két süllyesztett csavar van - nem baj, de azért két db öt forintos dugóval eltakarhatták volna.
Végül indítsuk el az autót - csend. Csak a fordulatszámmérő, meg valami halk ciripelés jelzi, hogy beindult egy 140 lóerős motor.
Elindulunk. Megy. Nagyon megy! Gázadásnál egy pillanatnyi turboleg, ami kicsit érzehetőbb, mint egy injektoros turbodízelnek, aztán egy halk morajlás, és elkezd húzni a boosterjet. Ami örömteli számomra, az az, hogy az autó egyáltalán nem válik hangossá, ugyanaz a halk dorombolás hallatszik 150-160 körüli tempónál is, természetesen német autópályán tesztelve.
A váltó könnyed és pontos, a fokozatok jól kiosztva. 60 felett már üdvözli az 5. fokozatot, 130-nál pedig 3000 fordulaton áll a mutató hatodikban.
Kanyarban, fékezéskor stabil, összességében úgy érzem, a Vitara 1,4 erőssége a sportos megjelenés mellett a hajtáslánc. Hozzáteszem, hogy a napi autópályás illetve M0-ás torlódásos üzemmódban a computer szerint 6,2-es fogyasztást értem el, és ezt - sok más típustól eltérően - a tankoláskor számított valós fogyasztás megerősíti. Országúton, ésszel hajtva
liter alatti étvégy is elérhető.
A kényelmi eszközök közül a klíma jól és könnyen használható, igaz, a vetélytárs Sx4 S-cross-szal szemben egyzónás. Kánikulában folyamatos használat mellett nekem 0,2 liter/100 km többletfogyasztást okozott.
Az infotainment rendszer jól használható, bár a mirror link funkcióval a telefon-integrációt még nem sikerült beállítanom. Ezt még tanulmányozni kell az egyébként bonyolult és nem túl jó magyar fordítással készült útmutatóban.
A fedélzeti számítógép és a kocsi beállításai ugyan sok lehetőséget kínálnak, de ezek a kilométeróra jobb szélső pálcikáival történnek, nem pl. a kormánykerékről - nem túl kézre eső módon.
Egy határozott hátrányt találtam az autó kezelésében: az ablakmosó tartály kicsi, alig másfél liternyi töltet fér bele. Az alacsony folyadékszintet viszont nem jelzi ki, ellenben a kupak levételekor elég trabantos feeling tört rám: a folyadékszintet a kupakba integrált mérőpálcával (!) tudjuk ellenőrizni. Ez esőben, sáros úton tud kellemetlen pillanatokat okozni.
Összességében nagyon jó vételnek érzem, ár-érték arányban az egyik legjobb választás: 4,7 millióért egy kifejezetten vonzó külsejű, fürge autót kapunk, jó felszereltséggel.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Géringer Suzuki, Komárom
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1,6 TDCi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
