A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1,6 GLX 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Soha többet újat...

Szöveges ítélet

Azzal a néhány előttem szólóval kell egyet értenem, akik valahogy úgy fogalmazták ezt meg, hogy "sok az elfogult suzukis" . Nyilvánvaló, hogy valahol az én hibám is, hogy bedőltem a annak "new brandnek", miszerint a Suzuki valódi SUV-ot, crossovert/terepjárót ad a vásárlónak. Ekkor azonban elérünk a Vitara egyetlen verhetetlen oldalához, az árához. Az igazság az, hogy ez az egyetlen olyan (a Lada 4x4-et leszámítva) ami a kategóriájában a legjobb (legolcsóbb) áron elvihető új, szalonautóként.
Előtte egy öreg Volvo XC90-em volt, ami tudom jól, más "kávéház" és nem összehasonlítható a Vitarával. Viszont ez volt az, ami miatt vmi "SUV-félét" kerestem, legyen új, ne mindig mások levetett kabátja. Ugyanakkor nyilvánvaló volt számomra az is, hogy nem akarok egy komplett vagyon költeni a szervizekre, olajcserére, elektronikára stb. Rövid keresgélés után a Dacia Duster, Opel Crossland, Opel Mokka, és Suzuki Vitara összehasonlítgatása után döntöttem a Vitara mellett. Egyértelmű, hogy a Suzuki motorok híres igénytelensége és a kocsi fenntartása volt, ami vonzóvá tette és az ára. A választás az elnyűhetetlen 1.6-os szívóbenzinre esett.
Mivel az előttem "szólók" (írók) többsége már az egekig magasztalta, ezért én ehelyütt a hibáit domborítanám jobban ki. Az biztos csak engem zavar és a szalon hibája, hogy már eleve úgy adják át, hogy a beltérben és a karosszérián is olyan sok apró karcolás, horzsolás van, amit csak akkor vesz észre az ember ha hazaér és napfényben gyönyörködne az újonnan vásárolt kocsijában. Nyilván ettől még nem dőlök a kardomba, de zavaró. A kocsi eleje szerintem szép azt jól eltalálták,de a hátsó része, csomagtartó borzasztó randa lett. Szintén parasztvakításnak tartom, hogy ugyan led nappali menetjelző fényt kapott, de ledes helyzetjelzőkre, rendszámtábla világításra, vagy magasfényű tompított/távolsági fényszórókra már nem futotta. Nyilván ettől sem követek el harakirit és orvosolható is a probléma, akit nagyon zavar, de megint egy apró zavaró kis semmisség. A Start-Stop rendszere borzasztó, kis sebességű manővereknél, parkolásoknál életveszély, hogy bármely váratlan pillanatban leállítja magát, úgy hogy te még a manőver közepén vagy. Ezt csak egy külön gombbal tudod kikapcsolni minden egyes indításnál. A belső műanyagok olyanok amilyenek, minden egyes kötelező szerviznél eggyel több karcolással kaptam vissza. Nyilván ez nem a kocsi hibája... (A Suzuki szalonról, annyit hogy ahol vettem, ott csak az eladás volt a lényeg, a többi már nem érdekelte őket. Még megismerni is alig akarják a vásárlás után az embert.)
Az viszont rettentően idegesítő, hogy a csomagtartón a rendszámtábla felfogatása valami botrányos. Minden egyes lecsukásnál olyan szinten zajos és beremeg, mintha le akarni szakadni. A meghökkentő az volt, amikor a hátsó ajtók becsukásánál is ugyan az a zajos rendszámrázkódás, mintha a csomagtartót csuktam volna le. Amikor jeleztem a szalonban, azt válaszolták sajnos ezek így jöttek ki a gyárból, rakjak alá puha öntapadós filcet ha zavar... no komment. Egyébként raktam alá, semmi haszna... ugyan úgy zörög. A kalaptartó vagy nem passzol a helyére vagy csak alapból silány, de rendkívül idegesítően zörög, amit egy földúton el is viselne az ember, de az autópályán?!.
Sebesség/fogyasztás. Ahogy néhányan előttem (nagyon helyesen) megírták az 1.6 120Le Vitara öreguras tempóban 90/100 km/h óra körül fogyaszt 5,5l körül. De úgy hogy csak én ültem benne csomagom nem volt és nem ment sem a fűtés, sem a hűtés. Amint több személy ül a kocsiban, csomagokkal, esetleg megy a légkondi és véletlen még idén oda akarsz érni a célodhoz 110/120 km/h-nál már nagyon kezd pörögni a motor és felugrik 7,0-8,8l-re a fogyasztás. (Aki szerint nem az hazudik.) A hatodik sebesség az előzőek miatt nagyon hiányzik belőle. Ami viszont számomra érthetetlen, hogy úgymond könnyű gyakorlatilag papír műanyagból készül, súlya nincs, viszont semennyire nem gyorsul. Lényegében a hűtőrácsban van már a talpad és még mindig csak a motor búg, pörög, de a pékárúval megrakott Barkas is leelőz. Városban, vidéki főutakra - talán- elég az ereje, de autópályán ne "vigéckedj", mert hamar rájössz, hogy még a 10 éves lejárt szavatosságú audi, bömbi és merga is röhögve előz meg. (Hozzáteszem pályán a folyamatos 130-as haladásnál simán 10l körüli a fogyasztás.). Hamár sebesség, 90-100km/h-ig viszonylag tűrhető a menet- és szélzaj, de afelett a rádiót nem hallod rendesen és azt sem ,amit az asszony "ugat" a jobb egyből (mondjuk lehet ez nem is akkora baj :D) . Terepen sosem próbáltam és valószínű nem is fogom; félek egy Tarabant is kenterebe verné a tanyasi földutakon. A médiacenter részéről csak annyit, hogy az iphonokat általában felismerte, de az androidos telókat nem.
Ami viszont valami egészen elképesztő volt számomra az az, hogy mind a karosszéria, mind az ablaküvegek rendkívül rossz, silány minőségű, pelenka anyagból készültek. Szinte nekitámaszkodsz, vagy nekitenyerelsz és ott marad a nyoma. Ennyi kavicsfelverődésből származó sérülésem az összes eddig kocsimon nem volt mint ezen... Egy 10-15 éves használt kocsin nincs ennyi sérülés, mint amennyit a Vitara összegyűjt. Tulajdonképpen mint egy mágnes, gyakorlatilag vonzza a kavicsokat és azok maradandó nyomot hagynak a motorháztetőn, a lökhárítón és a szélvédőn. Egy nagyobb bogár nekicsapódik és örökre ott marad a nyoma, vagy karcol, vagy a szétkenődött mutálódott savas vére, de valamilyen kisebb-nagyon sérülés biztos, hogy minden utazás után marad a kocsin.
A sebességváltó elég gyenge minőség, abszolút nem finom/puha, néha recseg, kattog és sokszor zajosan vált, 1ből-2be és 2ből-3ba. Biztos az én hibám, hogy egy új autónál sikerül 1,5be és 2,5be váltani, két sebesség közé.
A csomagtartófedél gázrugói gyakorlatilag olyanok mint nagyanyám combfeszítő izmai... arra nem elég, hogy saját magát kinyissa, rásegítés nélkül félúton megáll és visszacsukódik....
A méretét tekintve pedig szerintem kicsi, akár a szélessége, akár a hossza vagy magasság tekintetében nézzük. Elöl még csak-csak van hely, de hátul Horvátországig nem utaznék, pedig csal 182 cm magas vagyok, de nem fér el a térdem kényelmesen, anélkül, hogy az ülésbe ne nyomnám bele.
Viszont összességében most már értem miért látok annyi családanyát a gyerkőcöket szállítani vele a városban. Hát azért, mert erre tökéletesen alkalmas. Anya viszonylag nagyobb kocsiban van a gyerekkel, bevásárolni is tud vele, és nem egy kamion méret amivel ne tudna parkolni.
Vitara én így szeretlek, vagy mégsem? Egyértelmű, hogy ennyi pénzért ennyit is kapsz. Senki ne várjon pl.: Volvo XC90 vagy Audi Q7 és ezek feletti deluxe minőséget, mert az a csalódni fog. egy szó mint száz, ahogy valaki már megírta: " Vitara az új népautó".
Ja és most télen csak tolatásnál valami nagyon fura hangot ad, mintha be lenne szorulva a fékbetét a tárcsába vagy a kézifék szorul (de akkor meg előremenetben miért nem?!) vagy nem tudom...

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2018
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? xc 90 Következő autója? 4x4
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)