A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.4 Turbo, GLX, 4WD, automata 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Optimális, szerethető választás

Szöveges ítélet

Még új az autó, Január 19.-én vettem át, 5300km után ezek a tapasztalatok:
Ez a Suzuki már nem "AZ" a Suzuki - bár eddig egy 2006-os Swiftet hajtottam, 9 év alatt beletettem 355.450 km-ert, és semmi bajom nem volt vele, el is gázosítottam (NE!!!) - ezzel a felszereltséggel már azért kihúzhatja magát a Suzuki - Fűtött, bőr ülések, bőr kormyány (nincs bőr fétisem, de mással nem is lehetett megvenni) automata (xenon) lámpák, esőérzékelős ablaktörlő, távolságtartó tempomat, elöl - hátul villanyablak, beépített GPS/ audio- video egység stb (nézzétek meg a speckóját) szóval szerintem ár/ érték arányban most nehéz jobbat találni. Egy újságíró szerintem találóan azt írta, hogy más márkák fél köbméter habosított műanyagért milliókkal többet kérnek a hasonló tudású autókért. Így igaz.
Engem nem zavar, hogy az ajtókon "sima kopogós" műanyag van- könnyebb tisztítani (a könyöklő bőr).
Az elektronikus ketyerék jól működnek, amióta kitanultam folyamatosan használom pl a távolságtartó tempomatot, automata világítást, tolatókamerát (éjjellátó) nem tudom hogy tudtam eddig élni nélkülük :) Tényleg hasznosak.
Futómű: keményebb, mint a Swift-ben, de nekem pont jó. Nem nagyon billeg az autó kanyarban, ami pozitív. Azért ne felejtsük el, hogy az "S" jelzés ellenére nem sport autó!
Motor: nem mertem még kitolni a szemét, de odalépve húz, mint a bolond, majd 5-10eKm után megpróbálom Sport üzemmódban :) Ok, 140 paci / 220 Nyútomméter nem tépi le a fejed, de kellemes (egy hete ültem egy GL Mercsóban, ~500 ló,kb 800 Nm, kb 2,5 tonna, 4.8 sec a 100-as sprint, az döbbenet volt, nagy test, nagy élvezet- de kb 45 milkáért...).
Fogyasztás: először megijedtem, mert 10,4 l/100km-el indított, csakhogy miután elhoztam a kereskedésből kb egy hétig max 10-20 km-eket mentem egy irányban. Most úgy 5300 km után 7,3 l/100km-es fogyasztást mutat. Nem hinném, hogy le fog menni 7l alá, mert elég sokat autópályázok, de az 1.3-mas Swiftem 6,3-mas átlagfogyaszásához (355.000km) viszonyítva, a 4kerék meghajtás + automata váltó + 250kg súlyhoz képest szerintem is teljesen elfogadható. Éshát turbómotor :)
Négykerék meghajtás: még nem forszíroztam, de mindenképp ilyet akartam. Régebben csak néha kellett volna, de akkor nagyon. Most van.
Tároló rekeszek: VANNAK! Bár könyöklőt extraként kellett rendelnem (azért beleférhetett volna) az én igényeimnek elég. Az ajtózsebre visszatérek a "nem tetszett" szekcióban - nem a mérete miatt.
Audió: jó, jobb mint a Swift-ben ami volt gyárilag, bár miután ott kb 2 hónap után kicseréltettem a hangszórókat (Herz) ahhoz képest már nem szól jobban... Megint csak ehhez az árhoz és felszereltséghez tehettek volna bele jobbat is. Szerintem egy autóhifis fog örülni nekem...
Ami nem tetszett: Nehezen (tehát eddig még nem) találom meg a kényelmes üléshelyzetet. A Swift-ben - talán mert hozzászoktam - simán levezettem egyben ezer km-ert, és nem fáradtam el. Na ezt most itt még keresem. Az ülőlapok talán tényleg kicsit rövidek - de lehet hogy idővel be tudom magamra jól állítani (194 cm magas nyakigláb vagyok) pedig több hely van elöl.
Mirror Link: szerintem csak egy másik naprendszerben gyártott telefonmárkával kompatibilis (az én Sony Z3-mammal nem)
Oldalzseb: MIÉRT KELL BELÜLRE PEREMET RAKNI?! A toalett kacsa óta tudjuk, hogy a perem nem jó! Így bármilyen papírnemű elakad, ha ki akarom venni - bosszantó.
Start- stop, vagy stop- start: egy "bug"-ot most találtam, vagy csak nem értem. Kedves Suzuki: ha pl vasúti átjárónál megállok, benyomom a féket leáll a motor, és én látom, hogy valószínűleg még percekig nem jön a vonat, ezért behúzom a kéziféket, miért indul be a motor, ha felengedem a fékpedált (mert nem akarok lábgörcsöt kapni)?! Ráadásul meg is rántja az autót egy kicsit előre... A behúzott kézifék nem arra utalna, hogy nem akarnék egy darabig elindulni? Legrosszabb esetben le kellene kapcsolnia a start- stop funkciót ilyenkor, és leállítani a motort.
Egyszer az M0-son kijött elém egy autó (szabályosan) és a távolságtartó tempomat hibajelzéssel kikapcsolt (narancssárgára váltott a kijelző, és figyelmeztetett, hogy a funkció nem működik). Ki kellett állnom egy parkolóba, és "P"- be raknom a váltót, ekkor megszünt a hibajel, és újra működött a távolságtartás. Mi történt?
Automata váltó: néha lassan vált, jó lett volna, ha a TCSS váltót raknak bele (DSG áLa Suzuki). Mondjuk ha gyors előzés kell, a kormányon lévő sportváltóval vissza lehet pöcögtetni, és akkor nagyot lép.
Láttam olyat, hogy valaki hallotta, hogy a külső tükröket autópálya tempó mellett is be lehet hajtani (na jó, kiváncsi voltam és megnyomtam a gombot) Ez nem biztos, hogy egészséges.
Puffogásról ennyit, ezek eltörpülnek a pozitívumok mellett.
Senkit nem akarnék rábeszélni, mert ha valakinek német/ francia/ olasz autó fétise van, akkor csak legyinteni fog, hogy "Á, csak egy Suzuki" de szerintem nagyon megéri. Ennyi pénzért többet nyújt, mint bármelyik márka. Ez egy őszinte autó: nem pózol, igérget, csak egyszerűen csinálja amit elvárok tőle.

És nekem ennyi bőven elég.

Ha valakit érdekel, akkor írjon nyugodtan a chabexka@ jahúúús e-mail címre, válaszolok, ha tudok.

15.000 km-nél visszatérek.

>>> Visszatértem:
A 15.000 km-es szervíznél semmi extra nem volt, a pollenszűrőt cserélni kellett, de ez nem az autó hibája.
Említésre méltó dolgok:
A "távolságtartó tempomat hibajelzéssel kikapcsolt" dolog továbbra is megvan, már kb 5* csinálta. Állítólag lesz egy szoftver frissítés nemsokára, talán akkor megjavul.
Ami jobban zavar: előjött két cöcörgős zajforrás: az egyik a vezető oldalon a kerek szellőzőrács környékéről, a másik az A oszlopból (fülem mellett) kb ahol a biztonsági öv rögzítése van. Zavaró...

A fogyasztás lement átlag 6.7 l/100 km-re. nem hinném, hogy sokkal lejjebb menne - max 6.5 még elképzelhető- de már így is szép érték, nem finomkodok vele, megyek ha kell. Persze ésszel. Mondtam már, hogy az 1.3-mas benzines Swift-em 9 éves átlaga 6.3 l volt? Ennyi.

Kipróbáltam a Sport fokozatot (tudom, tudom, nem sport autó) és kellemes! Kanyargós hegyi utakon kifejezetten jó- magasabb fordulaton, gondolom max nyomaték közelében tartja a motort- élvezetes!

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Géró

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5300
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Suzuki Swift, 2006 Következő autója? Ha lesz jó elektromos Suzuki, akkor az :)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)