Optimális, szerethető választás
Szöveges ítélet
Még új az autó, Január 19.-én vettem át, 5300km után ezek a tapasztalatok:
Ez a Suzuki már nem "AZ" a Suzuki - bár eddig egy 2006-os Swiftet hajtottam, 9 év alatt beletettem 355.450 km-ert, és semmi bajom nem volt vele, el is gázosítottam (NE!!!) - ezzel a felszereltséggel már azért kihúzhatja magát a Suzuki - Fűtött, bőr ülések, bőr kormyány (nincs bőr fétisem, de mással nem is lehetett megvenni) automata (xenon) lámpák, esőérzékelős ablaktörlő, távolságtartó tempomat, elöl - hátul villanyablak, beépített GPS/ audio- video egység stb (nézzétek meg a speckóját) szóval szerintem ár/ érték arányban most nehéz jobbat találni. Egy újságíró szerintem találóan azt írta, hogy más márkák fél köbméter habosított műanyagért milliókkal többet kérnek a hasonló tudású autókért. Így igaz.
Engem nem zavar, hogy az ajtókon "sima kopogós" műanyag van- könnyebb tisztítani (a könyöklő bőr).
Az elektronikus ketyerék jól működnek, amióta kitanultam folyamatosan használom pl a távolságtartó tempomatot, automata világítást, tolatókamerát (éjjellátó) nem tudom hogy tudtam eddig élni nélkülük :) Tényleg hasznosak.
Futómű: keményebb, mint a Swift-ben, de nekem pont jó. Nem nagyon billeg az autó kanyarban, ami pozitív. Azért ne felejtsük el, hogy az "S" jelzés ellenére nem sport autó!
Motor: nem mertem még kitolni a szemét, de odalépve húz, mint a bolond, majd 5-10eKm után megpróbálom Sport üzemmódban :) Ok, 140 paci / 220 Nyútomméter nem tépi le a fejed, de kellemes (egy hete ültem egy GL Mercsóban, ~500 ló,kb 800 Nm, kb 2,5 tonna, 4.8 sec a 100-as sprint, az döbbenet volt, nagy test, nagy élvezet- de kb 45 milkáért...).
Fogyasztás: először megijedtem, mert 10,4 l/100km-el indított, csakhogy miután elhoztam a kereskedésből kb egy hétig max 10-20 km-eket mentem egy irányban. Most úgy 5300 km után 7,3 l/100km-es fogyasztást mutat. Nem hinném, hogy le fog menni 7l alá, mert elég sokat autópályázok, de az 1.3-mas Swiftem 6,3-mas átlagfogyaszásához (355.000km) viszonyítva, a 4kerék meghajtás + automata váltó + 250kg súlyhoz képest szerintem is teljesen elfogadható. Éshát turbómotor :)
Négykerék meghajtás: még nem forszíroztam, de mindenképp ilyet akartam. Régebben csak néha kellett volna, de akkor nagyon. Most van.
Tároló rekeszek: VANNAK! Bár könyöklőt extraként kellett rendelnem (azért beleférhetett volna) az én igényeimnek elég. Az ajtózsebre visszatérek a "nem tetszett" szekcióban - nem a mérete miatt.
Audió: jó, jobb mint a Swift-ben ami volt gyárilag, bár miután ott kb 2 hónap után kicseréltettem a hangszórókat (Herz) ahhoz képest már nem szól jobban... Megint csak ehhez az árhoz és felszereltséghez tehettek volna bele jobbat is. Szerintem egy autóhifis fog örülni nekem...
Ami nem tetszett: Nehezen (tehát eddig még nem) találom meg a kényelmes üléshelyzetet. A Swift-ben - talán mert hozzászoktam - simán levezettem egyben ezer km-ert, és nem fáradtam el. Na ezt most itt még keresem. Az ülőlapok talán tényleg kicsit rövidek - de lehet hogy idővel be tudom magamra jól állítani (194 cm magas nyakigláb vagyok) pedig több hely van elöl.
Mirror Link: szerintem csak egy másik naprendszerben gyártott telefonmárkával kompatibilis (az én Sony Z3-mammal nem)
Oldalzseb: MIÉRT KELL BELÜLRE PEREMET RAKNI?! A toalett kacsa óta tudjuk, hogy a perem nem jó! Így bármilyen papírnemű elakad, ha ki akarom venni - bosszantó.
Start- stop, vagy stop- start: egy "bug"-ot most találtam, vagy csak nem értem. Kedves Suzuki: ha pl vasúti átjárónál megállok, benyomom a féket leáll a motor, és én látom, hogy valószínűleg még percekig nem jön a vonat, ezért behúzom a kéziféket, miért indul be a motor, ha felengedem a fékpedált (mert nem akarok lábgörcsöt kapni)?! Ráadásul meg is rántja az autót egy kicsit előre... A behúzott kézifék nem arra utalna, hogy nem akarnék egy darabig elindulni? Legrosszabb esetben le kellene kapcsolnia a start- stop funkciót ilyenkor, és leállítani a motort.
Egyszer az M0-son kijött elém egy autó (szabályosan) és a távolságtartó tempomat hibajelzéssel kikapcsolt (narancssárgára váltott a kijelző, és figyelmeztetett, hogy a funkció nem működik). Ki kellett állnom egy parkolóba, és "P"- be raknom a váltót, ekkor megszünt a hibajel, és újra működött a távolságtartás. Mi történt?
Automata váltó: néha lassan vált, jó lett volna, ha a TCSS váltót raknak bele (DSG áLa Suzuki). Mondjuk ha gyors előzés kell, a kormányon lévő sportváltóval vissza lehet pöcögtetni, és akkor nagyot lép.
Láttam olyat, hogy valaki hallotta, hogy a külső tükröket autópálya tempó mellett is be lehet hajtani (na jó, kiváncsi voltam és megnyomtam a gombot) Ez nem biztos, hogy egészséges.
Puffogásról ennyit, ezek eltörpülnek a pozitívumok mellett.
Senkit nem akarnék rábeszélni, mert ha valakinek német/ francia/ olasz autó fétise van, akkor csak legyinteni fog, hogy "Á, csak egy Suzuki" de szerintem nagyon megéri. Ennyi pénzért többet nyújt, mint bármelyik márka. Ez egy őszinte autó: nem pózol, igérget, csak egyszerűen csinálja amit elvárok tőle.
És nekem ennyi bőven elég.
Ha valakit érdekel, akkor írjon nyugodtan a chabexka@ jahúúús e-mail címre, válaszolok, ha tudok.
15.000 km-nél visszatérek.
>>> Visszatértem:
A 15.000 km-es szervíznél semmi extra nem volt, a pollenszűrőt cserélni kellett, de ez nem az autó hibája.
Említésre méltó dolgok:
A "távolságtartó tempomat hibajelzéssel kikapcsolt" dolog továbbra is megvan, már kb 5* csinálta. Állítólag lesz egy szoftver frissítés nemsokára, talán akkor megjavul.
Ami jobban zavar: előjött két cöcörgős zajforrás: az egyik a vezető oldalon a kerek szellőzőrács környékéről, a másik az A oszlopból (fülem mellett) kb ahol a biztonsági öv rögzítése van. Zavaró...
A fogyasztás lement átlag 6.7 l/100 km-re. nem hinném, hogy sokkal lejjebb menne - max 6.5 még elképzelhető- de már így is szép érték, nem finomkodok vele, megyek ha kell. Persze ésszel. Mondtam már, hogy az 1.3-mas benzines Swift-em 9 éves átlaga 6.3 l volt? Ennyi.
Kipróbáltam a Sport fokozatot (tudom, tudom, nem sport autó) és kellemes! Kanyargós hegyi utakon kifejezetten jó- magasabb fordulaton, gondolom max nyomaték közelében tartja a motort- élvezetes!
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Géró
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Suzuki Swift, 2006 | Következő autója? | Ha lesz jó elektromos Suzuki, akkor az :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
