A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.6 GLX AT 2WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem véletlenül népszerű

Szöveges ítélet

Vitara 1.6 GLX AT 2WD

Egy 2008-as Swift után esett a választás a Vitarára a család bővülése miatt. Nagyon szerettük a Swift-et is, és a Vitarában sem csalódtunk. Egy gyerekkel egy nagyon optimálisan használható, szerethető autó. Valamivel több, mint 30 ezer kilométert töltöttünk együtt az elmúlt másfél év alatt, ez alatt sikerült megismerni a jó és a kevésbé jól sikerült dolgokat.

Ami tetszik:

- A motor pörgős, lelkes, és még takarékosnak is nevezhető. Ugyanolyan használati körülmények között 1l-rel kér többet, mint a jóval kisebb 1.3-as Swift

- A 30 ezer kilométer átlagfogyasztása fed. comp. szerint 7 l, ami a valóságban 7.3 l. 50% város, 50% pálya + gyorsforgalmi út. Kisebb terhelésnél tempomattal 130-nál 7l alatt tartható a valós fogyasztás, 110-es tempónál 6l alatti értékek várhatók. Nagyon finoman vezetve kis forgalmú utakon nem tartom kizártnak, hogy 5.5l alá is vihető (Budapest-Friedrichschafen-Budapest 130 tempomattal, néha picit jobban megzavarva 6.9 l a valós fogyasztás)

- A hatfokozatú automata váltó nagyon kényelmes, főleg a frissítés óta. Hatodikban 130-nál mindössze 2400 körül forog a motor.

- A váltó és az adaptív távolságtartó tempomat remekül dolgozik együtt, kis forgalmú autópályán gyakorlatilag csak a kormányt kell tekergetni, de még városban is működőképes.

- Kulcs nélküli indítás / nyitás

- Automata világítás és ablaktörlő

- A kormány kezelőszervei kényelmesek, könnyen használhatóak (telefon, tempomat, rádió, stb.)

- Nagyon jó a hűtés / fűtés / párátlanítás, a hűtő / fűtő klíma télen percek alatt meleget varázsol, az ülésfűtéssel kiegészítve szuper. Nyáron a hűtés ugyanilyen hatékony.

- Praktikus a dupla fedelű csomagtartó, ami egyébként is jól kihasználható és pakolható.

- Nevetségesen olcsó kötelező szervizek

Ami nem annyira tetszik:

- Vannak logikátlan megoldások a kezelőszervekkel. A ködzárófényt a bajuszkapcsolóról, de a ködlámpát a műszerfalon külön kapcsolóról lehet aktiválni. Előbbinek van műszerfali visszajelzője, utóbbinak nincs.

- Kikapcsolhatatlan start-stop. Illetve kikapcsolható, minden indításkor. Van rá barkács módszer, meg lehet oldani hogy kikapcsolva induljon, de akkor is... ráadásul a start-stop buta. A jéghideg motort is zokszó nélkül állítja le és indítja újra akárhányszor.

- Gyenge zajszigetelés. Nagyobb tempónál, illetve szélben az autó hangos. Nem vészes, és szokható, de picit több zajszigetelés elfért volna.

- A biztonsági öv csatja nem tud alaphelyzetbe visszafordulni az ülés és a B oszlop között, és a B oszlop műanyagján zörög. Ha anyósülésről száll ki utas, iszonyú zavaró. Szintén létezik rá barkács megoldás.

- Nem jó minőségű a festés, a csomagtartóba egy körülbelül 5 kilós, viszont nagy papírdobozt betéve a kartonpapír leszedte a lökhárító idom tetejéről a festéket. Az oda való gyári védőcsík vérlázító, 20 ezer forint feletti áron kapható.

- Ajtók nem finoman záródnak

- Pótkerék hiánya, mankókerék teljesen elszállt, irreális ára.

Összességében a Vitara egy szerethető, könnyen fenntartható autó, akár kisebb családok részére. 30 ezer kilométer után is újra megvenném, még a hibái ismeretében is.

Frissítés 46 ezer kilométer után (2017. 11. 13.):
-------------------------------------------------

Az autó továbbra is hibátlan, semmi nem romlott el rajta. A kötelező szervizeken kívül nem igényelt mást. Maximálisan elégedettek vagyunk vele.

Két apróság:

1. Az előző két autómmal ~150 ezer kilométer alatt 1 darab lassú defektem volt. A Vitarával 46 ezer kilométer alatt két normál, és egy lassú defekt. Elvileg ugyanolyan használati körülmények között. Ez lehet szimpla pech, de bevallom, a harmadik esetnél felmerült bennem, hogy esetleg a gyári Conti gumik gyengébb minőségűek.

2. Saját figyelmetlenségem miatt sikerült pár deci féktisztítót beleborítani a csomagtartóba. Szerencsére csak az alsó, a kompresszort és a szerszámokat fedő, vékony térelválasztóra folyt rá, arra viszont nagyon, gondoltam, rákérdezek, mennyi az új, mert nem volt kedvem kisuvickolni az egyszerre csúszós és ragadós, büdös féktisztítót. A vékony műanyag lapra varrt szövet darabért 55 ezer forintot akartak kérni (ez a gyári ára). Nevetséges. Kitakarítottam a régit.


Frissítés 60 ezer kilométer után (2018. 07. 26.):
-------------------------------------------------

Évente átlagosan kicsivel több, mint 20 ezer kilométert töltünk együtt, minden jó az autón. 75 ezernél esedékes lesz a fékbetétek-tárcsák cseréje, ez egy automatánál elfogadható, a költségek munkadíjjal 90 ezer környékére várhatók, ami szintén nem a horror kategória.

A kalaptartót tartó patent hajlamos kiugrálni a helyéről, ha elakad valamiben a zsinórja, bosszantó. Legutóbb úgy elpattant, hogy meg sem találtam, zsinórral majdnem 2000-ért cserélték...

Mivel sokat járok autópályán, ezért a 2.5 bar-ra fújt kerekekről (comfort mód) átálltam a 2.8 bar-ra fújt kerekekre (eco mód): mérhetően, nagyjából fél literrel csökkent a fogyasztás 100 kimométerenként, és nekem még a kátyúsabb városi utakon sem kényelmetlen így.

Frissítés 90 ezer kilométer után (2020. 01. 26.):
-------------------------------------------------

A 90 ezres szerviz elvileg nagyobb szerviz, cserélték az olajon és a szűrőkön kívül a generátor és a klíma hajtószíjait. Elhasználódtak a gyári ablaktörlők, ezek új gyárira lettek cserélve. Az üzemeltetési költségek alacsonyak (90 ezres nagyszerviz ablaktörlőkkel, egy izzócserével, generátorszíjakkal, olaj + szűrők 60 pár ezer, ebből 10-nél több az ablaktörlő szett.) Az autó hibátlan, nagyon megbízható. Az utastérben vannak apróbb zörgések, pl. a műszerfalba épített óra azért tud zörögni.

Hibalista

- 60 ezres szervizen 1 db helyzetjelző izzó csere. 90 ezernél egy féklámpa izzó.
-
- Ezen kívül csak a kopó-fogyó alkatrészek:
-
- - 75 ezernél első tárcsák + betétek
- - 90 ezres szerviznél ablaktörlők
-
- Megy, teszi a dolgát.

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Tafák. Korrekt, gyors ügyintézés és előjegyzés. helyben megvárható kötelező szervizek. Csak kápé, ezért kapnak 7 pontot, mert ez nekem kényelmetlenség.

FRISSÍTÉS: van már kártyás fizetés, ezért emelem 8 pontra az értékelést.

ÚJABB frissítés: 9 pontra emelem a szerviz értékelését, mert nagyon korrektül, jó áron dolgoznak. Viszont érdemes időben bejelentkezni, mert eléggé csúcsra vannak járatva, 2-3 hetet szinte mindig kell várni az időpontig.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 91000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 GC AC (2008) Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)