Nem véletlenül népszerű
Szöveges ítélet
Vitara 1.6 GLX AT 2WD
Egy 2008-as Swift után esett a választás a Vitarára a család bővülése miatt. Nagyon szerettük a Swift-et is, és a Vitarában sem csalódtunk. Egy gyerekkel egy nagyon optimálisan használható, szerethető autó. Valamivel több, mint 30 ezer kilométert töltöttünk együtt az elmúlt másfél év alatt, ez alatt sikerült megismerni a jó és a kevésbé jól sikerült dolgokat.
Ami tetszik:
- A motor pörgős, lelkes, és még takarékosnak is nevezhető. Ugyanolyan használati körülmények között 1l-rel kér többet, mint a jóval kisebb 1.3-as Swift
- A 30 ezer kilométer átlagfogyasztása fed. comp. szerint 7 l, ami a valóságban 7.3 l. 50% város, 50% pálya + gyorsforgalmi út. Kisebb terhelésnél tempomattal 130-nál 7l alatt tartható a valós fogyasztás, 110-es tempónál 6l alatti értékek várhatók. Nagyon finoman vezetve kis forgalmú utakon nem tartom kizártnak, hogy 5.5l alá is vihető (Budapest-Friedrichschafen-Budapest 130 tempomattal, néha picit jobban megzavarva 6.9 l a valós fogyasztás)
- A hatfokozatú automata váltó nagyon kényelmes, főleg a frissítés óta. Hatodikban 130-nál mindössze 2400 körül forog a motor.
- A váltó és az adaptív távolságtartó tempomat remekül dolgozik együtt, kis forgalmú autópályán gyakorlatilag csak a kormányt kell tekergetni, de még városban is működőképes.
- Kulcs nélküli indítás / nyitás
- Automata világítás és ablaktörlő
- A kormány kezelőszervei kényelmesek, könnyen használhatóak (telefon, tempomat, rádió, stb.)
- Nagyon jó a hűtés / fűtés / párátlanítás, a hűtő / fűtő klíma télen percek alatt meleget varázsol, az ülésfűtéssel kiegészítve szuper. Nyáron a hűtés ugyanilyen hatékony.
- Praktikus a dupla fedelű csomagtartó, ami egyébként is jól kihasználható és pakolható.
- Nevetségesen olcsó kötelező szervizek
Ami nem annyira tetszik:
- Vannak logikátlan megoldások a kezelőszervekkel. A ködzárófényt a bajuszkapcsolóról, de a ködlámpát a műszerfalon külön kapcsolóról lehet aktiválni. Előbbinek van műszerfali visszajelzője, utóbbinak nincs.
- Kikapcsolhatatlan start-stop. Illetve kikapcsolható, minden indításkor. Van rá barkács módszer, meg lehet oldani hogy kikapcsolva induljon, de akkor is... ráadásul a start-stop buta. A jéghideg motort is zokszó nélkül állítja le és indítja újra akárhányszor.
- Gyenge zajszigetelés. Nagyobb tempónál, illetve szélben az autó hangos. Nem vészes, és szokható, de picit több zajszigetelés elfért volna.
- A biztonsági öv csatja nem tud alaphelyzetbe visszafordulni az ülés és a B oszlop között, és a B oszlop műanyagján zörög. Ha anyósülésről száll ki utas, iszonyú zavaró. Szintén létezik rá barkács megoldás.
- Nem jó minőségű a festés, a csomagtartóba egy körülbelül 5 kilós, viszont nagy papírdobozt betéve a kartonpapír leszedte a lökhárító idom tetejéről a festéket. Az oda való gyári védőcsík vérlázító, 20 ezer forint feletti áron kapható.
- Ajtók nem finoman záródnak
- Pótkerék hiánya, mankókerék teljesen elszállt, irreális ára.
Összességében a Vitara egy szerethető, könnyen fenntartható autó, akár kisebb családok részére. 30 ezer kilométer után is újra megvenném, még a hibái ismeretében is.
Frissítés 46 ezer kilométer után (2017. 11. 13.):
-------------------------------------------------
Az autó továbbra is hibátlan, semmi nem romlott el rajta. A kötelező szervizeken kívül nem igényelt mást. Maximálisan elégedettek vagyunk vele.
Két apróság:
1. Az előző két autómmal ~150 ezer kilométer alatt 1 darab lassú defektem volt. A Vitarával 46 ezer kilométer alatt két normál, és egy lassú defekt. Elvileg ugyanolyan használati körülmények között. Ez lehet szimpla pech, de bevallom, a harmadik esetnél felmerült bennem, hogy esetleg a gyári Conti gumik gyengébb minőségűek.
2. Saját figyelmetlenségem miatt sikerült pár deci féktisztítót beleborítani a csomagtartóba. Szerencsére csak az alsó, a kompresszort és a szerszámokat fedő, vékony térelválasztóra folyt rá, arra viszont nagyon, gondoltam, rákérdezek, mennyi az új, mert nem volt kedvem kisuvickolni az egyszerre csúszós és ragadós, büdös féktisztítót. A vékony műanyag lapra varrt szövet darabért 55 ezer forintot akartak kérni (ez a gyári ára). Nevetséges. Kitakarítottam a régit.
Frissítés 60 ezer kilométer után (2018. 07. 26.):
-------------------------------------------------
Évente átlagosan kicsivel több, mint 20 ezer kilométert töltünk együtt, minden jó az autón. 75 ezernél esedékes lesz a fékbetétek-tárcsák cseréje, ez egy automatánál elfogadható, a költségek munkadíjjal 90 ezer környékére várhatók, ami szintén nem a horror kategória.
A kalaptartót tartó patent hajlamos kiugrálni a helyéről, ha elakad valamiben a zsinórja, bosszantó. Legutóbb úgy elpattant, hogy meg sem találtam, zsinórral majdnem 2000-ért cserélték...
Mivel sokat járok autópályán, ezért a 2.5 bar-ra fújt kerekekről (comfort mód) átálltam a 2.8 bar-ra fújt kerekekre (eco mód): mérhetően, nagyjából fél literrel csökkent a fogyasztás 100 kimométerenként, és nekem még a kátyúsabb városi utakon sem kényelmetlen így.
Frissítés 90 ezer kilométer után (2020. 01. 26.):
-------------------------------------------------
A 90 ezres szerviz elvileg nagyobb szerviz, cserélték az olajon és a szűrőkön kívül a generátor és a klíma hajtószíjait. Elhasználódtak a gyári ablaktörlők, ezek új gyárira lettek cserélve. Az üzemeltetési költségek alacsonyak (90 ezres nagyszerviz ablaktörlőkkel, egy izzócserével, generátorszíjakkal, olaj + szűrők 60 pár ezer, ebből 10-nél több az ablaktörlő szett.) Az autó hibátlan, nagyon megbízható. Az utastérben vannak apróbb zörgések, pl. a műszerfalba épített óra azért tud zörögni.
Hibalista
- 60 ezres szervizen 1 db helyzetjelző izzó csere. 90 ezernél egy féklámpa izzó.
-
- Ezen kívül csak a kopó-fogyó alkatrészek:
-
- - 75 ezernél első tárcsák + betétek
- - 90 ezres szerviznél ablaktörlők
-
- Megy, teszi a dolgát.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák. Korrekt, gyors ügyintézés és előjegyzés. helyben megvárható kötelező szervizek. Csak kápé, ezért kapnak 7 pontot, mert ez nekem kényelmetlenség.
FRISSÍTÉS: van már kártyás fizetés, ezért emelem 8 pontra az értékelést.
ÚJABB frissítés: 9 pontra emelem a szerviz értékelését, mert nagyon korrektül, jó áron dolgoznak. Viszont érdemes időben bejelentkezni, mert eléggé csúcsra vannak járatva, 2-3 hetet szinte mindig kell várni az időpontig.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GC AC (2008) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
