Manapság ilyen egy Suzuki
Szöveges ítélet
Külső:
Az egy dolog, hogy nekem tetszik, de az is tény, hogy folyamatosan mutogatnak rá az emberek, utána néznek. Volt olyan nap, amikor hárman is leszólítottak, hogy milyen szép az autó, mi a véleményem róla, szeretnének belenézni. Szóval bár a szépség egyéni megítélés kérdése, szerintem azért nem hibázott nagyot a Suzuki ezzel a dizájnnal.
Belső:
Az amit magunk előtt látunk, nem rossz. Az, hogy milyen anyagokból van megalkotva már kevésbé igényes. Az órák tipográfiája, a központi multimédiás egység egész szép, és minden amit az autó közölni akar velünk számomra tök pozitív látszatot kelt. Egyedül a belső műanyagokról van olyan érzetem, hogy ha rászáll egy lepke már karcos lesz, bár eddig semmi nem lett az, de szerintem ezt nem tart majd sokáig, és a port is rettentően húzza magára. A kormány fogása egyébként jó, nekem külsőre is szép, ezzel is abszolút meg vagyok elégedve. Többen állítják, hogy kényelmesek elől az ülések, én ebből csak annyit érzek, hogy nem 200 kilométer után ülöm el a seggem, hanem mondjuk 400, de ha mások állítják akkor hiszek nekik. Az első üléseket egyébként olyan magasra fel lehet emelni, hogy a 176 centimmel nem látok túl a motorháztető elején, ha le van hajtva a napellenző. Sírva röhögős buli felemelni magad ezzel a mérettel, de nem kétlem azt sem, hogy a kifejezetten alacsony növésű emberek itt lelik meg a nirvánát, szóval ide is bevések az autónak egy fél piros pontot. Magam mögött fej és lábtérben tisztességesen elférek.
Praktikum: Bár ezeket az autókat feltételezem nem hosszútáv futóknak vásárolják, velem mégis rendszeresen megesik az, hogy egy hétvégén akár 2000 kilométert is megyek. Legutóbbi hosszabb utamon a bal első ajtóban volt egy másfél literes palack, és 2 darab fél literes Monster energiaital!!!! Ugyanez a mennyiség a jobbos ajtóban is elfér, és olyankor a kartámasz alatti pohártartók még üresen állnak amiben szintén elfér 1-1 fél literes üdítő. 6 liter üccsi fér el elől bakker, és akkor még a hátsó ajtókba is beférnek a másfél literes palackok!!! Úgy érzem ebben az autóban nem kell kiszáradni. A csomagtartó már az élhető méret határát súrolja, de a dupla fenék igazán jó benne. Így a padló alatt nekem még gondtalanul elfér a hólánc, szélvédőmosó folyadék, bikakábel, jégkaparók stb... Ami nálam abszolút viszi a prímet az a radaros tempomat! Baromi kényelmes vele vonatozni, nem kell egy váltásnál újra aktiválni, csak viszi szépen előre az autót. Ha a kormányon lévő gombbal csökkentem a tempót, nem hagyja kigurulni magát hanem fékez! Ezt is szeretem benne. Szépen helyre húzza azt a kényelmetlenséget, hogy bizony az érintő képernyős központi egységet nézni kell, ha az ember valami olyat akar csinálni ami a kormányról nem megy, de ilyenkor nem történhet meg, hogy lefékeznek előttünk mi meg benézünk a hátsó szélvédőn az előttünk utazó csomagterébe. Biztonságos, kényelmes, szeretem. Nálam egyébként még sosem hirdetett sztrájkot, mindig megfelelően működött. A radaros vészfék asszisztens, az én ízlésemnek néha kicsit túlstreszeli a fellépő helyzeteket, de objektíven értékelve ez is tök rendben van, inkább működjön így, mintsem legyen túl elnéző. Ha valaki betartja a szabályokat, akkor ez sem fog az idegeire menni.
Motor, váltó:
Ez a modell a 4. Suzukim párhuzamosan használom a sorban 3.-al, de ez az első 0 kilométeres autóm. 4000km táján nem azt írom, hogy ismerem minden egyes porcikáját, de kezdem már kiismerni és inkább pozitív mint vegyes az összkép. A történet ott indul, hogy ezeket az autókat még tényleg be kell járatni, amire ott jön rá az ember, hogy napról napra jön meg az ereje és lesz egyre rugalmasabb. Amikor átvettem és elkezdtem használni, kerülgetett a sírás, hogy ez bizony nem megy, de a kép napról napra változott, és sosem volt épp fekete vagy fehér. Korábban nem vezettem még csak ehhez hasonló benzines motorral szerelt autót sem, amiben 2000-es fordulat alatt ekkora "akarat" lett volna. Az átvétel előtti héten a 2.2 diesel kombimat adtam le egy kereskedőnél ami 140 lovat tudhatott magáénak meg 340 Nm-t de még ehhez mérten sem gyenge alul, sőt gyakorlatilag alapjárattól terhelhető, ami 2000-es fordulat felett válik köddé. Utána valahogy annyira nem történik semmi 3-4000-ig hogy a pofám leszakad, tehát marad a visszagangolás vagy 4*4 hajtás Sport módja. Tessék úgy árnyalni gondolatban az általam leírtakat, hogy a fent említett kombim sem volt épp gyengécske bár túlmotorizált sem, de a Vitarám mellett tartott Suzukim (ami egy oldalára borult telefonfülke kerekeken) már sportos autó számba vehető, így ha nem ezek tükrében vizsgálnám, hanem kontextusában, akkor azt írhatom, hogy egy megfelelően motorizált autóról beszélünk. Épp a napokban jártam vele 1300 méter felett (tengerszint feletti magasság) ahová minden fájdalmas kínlódás nélkül vitte fel magát. Fogyasztása volt már 4.4-is meg 7.6-is, de így bejáratósan, 215-ös téli gumikon, őszies időjárásban többnyire 6.3 körül alakul. BRAVO SUZUKI! Nincs turbó, nincs direkt befecskendezés, csak a mindkét oldalon változó szelepvezérlés meg a változó szívócső hossz. A kor színvonalán ez egy kőbalta (aminek nagyon örülök) az ezzel együtt járó vélt és valós előnyökkel hátrányokkal. Egyébként pont ezért az egyszerűségért választottam ezt az autót.
A váltó egy rakás kulának indult, ezt nálam csak a dízel S-Cross 6-os váltója tudta negatívan überelni. Ezen is érzem, hogy folyamatosan javul ahogy kopnak össze a dolgok de lenyűgözve nem vagyok.
Futómű:
Tökjóegybeírvacsakígy! A nagyon szar széttört úton ugyan ráz, de a nagyobb hibákat meg tényleg jól átlépi. Alapvetően komfortos, picit dől is kanyarban, viszont ha jó az út akkor nagyon lehet vele kanyarogni. 1230kg 215-ös kerekek meg az AllGrip, ami így együtt kiadja a végeredményt. Ja, remekbe szabott csatolt lengőkaros hátsó futómű nem egy csoda, rossz úton kanyarban képes is arrébb ugrani, de én egy olyan országban élek ahol jók az utak, úgyh ez számomra nem jelent problémát, otthon azért kicsit óvatosabban!
Fenntartás?! Valami 190 ezer körül volt rá a 4 db Michelin Alpin 17-es méretben, eddig ez volt amit ráköltöttem (nehogyazthiddhogyadaciadusterbenemkelltpmsszelephuszezerértdarabja), az olajcsere meg valami 20-30 körül lesz szerintem, bár nem is nagyon érdekel. Ezekkel mindenképp kell számolni. Alapvetően egy egész egyszerű jól megépítettnek érződő konstrukció, a már megszokott Suzukis "igénytelenség" ígéretével. Majd az idő eldönti, hogy jó vétel volt-e. Én egyenlőre szeretem!
Hibalista
- Ennyi kilométerrel még csúnya is lenne, ha valami tönkrement volna.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hirt Nagykanizsa
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Accord Tourer 2,2 I-Ctdi | Következő autója? | Passzolom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
