Jó, nem jó, elfogult, nem elfogult Suzukis, mi vaaaaaaan?!
Szöveges ítélet
Sz’asztok skacok!
Jó, hát ez nem egy Lexus/Audi/BMW/stb. :D De szerintem hülye az, aki azt várt. Az eddigi leírások alapján van 1-2, ahogy elnéztem.;) Meg persze az is igaz, hogy vannak, akik túldícsérik. Az igazság valahol a kettő között van:
1.6 szívó automatával járok, GL+ felszereltséggel.
Motor: Szívó láncos japán benzinmotor, ennél jobb kombót nehéz elképzelni. Ahhoz képest, hogy szívó a 0-60 megvan pillanatok alatt, a 0-100-hoz kell 10mp, de sztem az nem rossz. (Normál autózásról beszélek, nem használom a várost versenypályának. Duhajkodásra egy Ford Mustang alkalmasabb.:)) Ha autópályán akarsz gyorsulni, akkor meg kell a fordulat, így nem is csoda, hogy az automata olykor 6-ból 4-be vált. Amúgy sztem ez az autó használható pályán is, írták itt-ott, hogy nem, dehogynem! 6.-ban alig forog 130-nál. Fogyasztását tekintve a pályatempó olyan 7L, városon kívül 5-5.5L, városban araszolva csúcsban az automatával nekem 8.5-9L. De én tényleg megy-megáll-megy-megáll-megy-megáll-megy-megáll módban használom. Meg nem pappppppásan vezetek, igaz nem is nyomom ki a szemét pirostól pirosig. Nekem eddig 8L az átlagom, nagyrészt városi használat mellett.
Zaj nagyjából 100 felett jön, illetve a téli gumi gördülési zaját most hallom, a nyárival ilyen nem volt. A rugózás komfortos, szépen elnyeli az úthibákat, fekvőrendőr nem gond. Az üléspozíció nekem megfelel, nem egy fotel, de ki lehet bírni vele 3-400 km-t egyhuzamban. A kormány jól állítható, a fogása is kellemes. A média mondjuk puritán kinézettel rendelkezik, de nekem jól működik iPhone-al, mind a kihangosító, mind a Waze része (Carplay), a zenéből hiányolom a rendes mélyhangokat, amúgy meg nagyon le kellett venni az EQ-n a mélyeket, mert fájóan ütött. :D Egy jó mélyláda hiányzik a rendszerből és patent lesz. Vannak az autóban finomságok (pl. összes tükör, ablak villany, LED-es lábtér világítás, tolatókamera, stb.), amit nem szoktak ezért az árért más gyártóknál belerakni. Sőt, ezért az árért kb egy Dacia-t kapsz, az meg... Hamár lábtér: hát én nem férek el magam mögött kényelmesen, jó 190cm magas vagyok és a kilók is 110 felett vannak azért. Helyesebben még úgy csak-csak el is férnék, de a hátsó sorban rohadtul nyomja a lábam az ablakemelő kapcsolója miatt kiálló (műanyag) ajtókárpit. A kulcs gagyi, legalább lehetne bicskakulcs. (Jó, ez 3 rugóért orvosolható.) Meg anyósoldalon, ha úgy áll az ülés, akkor a visszahúzódó öv beáll keresztbe az ülés és a műanyag közé, helyére kell igazítani, mert zörög. Aztán van a csomagtartó oldalán ilyen rekesznek nevezett valami, aminek a műanyag elemeit ki lehet venni és akkor már nem rekesz. Na az kuka. Az a műanyag úgy szar, ahogy van. És itt véget is értek a negatívumok. Az a Suzukis zörgés nincs már, ami mondjuk a régi Swiftben volt.
Nekem eddig nem volt automatám, azt szoknom kellett, hogy olyan tesze-tosza néha, de úgy tudom ez más gyártóknál is ilyen (már a hagyományos automata). Városban teljesen jól használható D-ben, ha meg azonnal oda kell rúgni, akkor ott vannak a fülek a kormány mögött, lehet csapatni M-ben és ilyenkor olyan, mint a kézi váltó.
A szerviz nem vészes, az első 32k volt. Olajcsere, szűrő, meg pollenszűrő csere, plusz a szokásos átnézés. Sajnálom (irónia), de nem tudok beszámolni hibákról, motorgyulladásokról, stb. :D
Az első magyar gyártású papírkatsznis Swiftre azt mondom, hogy ejnye Suzuki fiam, ez egy kettes nagyon alá, de csak azért mert megbízható. A Vitarára azt mondom, hogy jól van Suzuki fiam, ez egy négyes!
Viszont nem lepődnék meg, ha az emberek átszoknának az SX4-re, így hogy nincs már 1.6 szívó. Az SX4 elejét már megszoktuk, és ugyanazon felszereltségi szinten többet ad, mindemellett alig drágább, több a hely benne, van könyöklő, stb., "autóbbnak" tűnik. Én ma már erősen elgondolkodnék egy 1.4 turbós összkerekes SX4-en. Az AllGrip jó, nagyon jóóóóóó... (Sajnálom is, hogy nem rendeltem meg annó.)
Szép napot mindenkinek!
A.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
