Jó kis városi kocsi
Szöveges ítélet
Új autóként vettem, nagyom megtetszett a kétszínű fényezése és a relative olcsó ára. Azóta hajtom, soha nem hagyott cserben. A legutóbbi 2500 km-es nyaralást 6,5 literes átlagfogyasztással teljesítette, megpakolva, tetőcsomagtartóval. A karosszéria kicsit rövid, ha a tengelytávját megtoldanák vagy 10-15 cm-vel, még akkor sem volna túl hosszú az autó, viszont becsületes utastere és egy egész családnak alkalmas csomagtere volna. Így viszont könnyű parkolni és biztosan jól megy terepen is, de a többség nem ezért veszi. Elöl kényelmes, hátul viszont csak 2 ember fér el és bizony a lábtér sem "fejedelmi". Futóműve, rugózása rendben van. A motor gázreakciója nagyon jó, a nyomatéka viszont kevés, városban jó közlekedni vele, egyébként meg pörgetni kell hogy valamennyire menjen. Németországban a Kassel környéki dombokon felfelé - ez nem az Alpok ugye - a 110-et csak 3. sebességben tudta tartani. Mondjuk 130-ig is el lehet pörgetni harmadikban, de 3-4ezres fordulat fölött már olyan keservesen üvölt a motor, hogy megsajnálom. Magamat és az utastársamat is. Ilyenkor visszagondolok a 156-os Alfámra, azt már csak a hangjáért is érdemes volt 5000 fölé pörgetni. A Vitaráról szóló cikkekben azt írják, 4000 fölött válik erőssé, de ez azért nagyon relatív a tapasztalataim szerint. A váltó a hátramenetet vagy beveszi vagy nem, ez tényleg kb. 50-50%-ot jelent, a szervizben meg sem próbálkoznak a javításával. A hátramenetet egyébként semmivel nem határolták el a többi sebességtől, úgyhogy aki 6 sebességes kocsiból ül át az vigyázzon, mert ötödik után párszor rückverzbe fogja tenni még a váltót. Merthogy a 6. sebesség meg kívánkozna a kocsi hangja alapján. Volt pár francia kocsim, de a Suzuki váltója mindet alulmúlja. A hangszórók (hi-fit nem mondanék) leginkább a megboldogult Sokol rádióra emlékeztetnek, akinek nem volt ilyen, az ne gondoljon valami csúcsminőségre. A TV műfajában viszont már sokkal jobbak a Suzukinál, mert a tolatókamera szuper. Városi közlekedésre nagyon jó a kocsi, családi autónak már kicsi, autópályán elmegy, de ott meg kijön hogy nem egy erőgép. Gondoltam veszek egy erősebb, 1,4-es turbót a családba, de kipróbáltam és letettem róla. A váltó ugyan ott már 6 sebességes, a rückverzet viszont nem emberi kézre szabták, a rövid próbaúton is megfájdult a csuklóm. Aki nem hiszi, próbálja ki.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Kecskemét Suzuki Tormási
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | X-trail | Következő autója? | T-Roc |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |