A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.4 GLX Hybrid 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó ár-érték arány

Szöveges ítélet

Adott keret volt új kocsira, így 2020 végén egy tucat különböző márkájú modell megnézése (és kipróbálása) után egy alap Vitara GLX lágy hibridre esett a választásom.
Nem bántam meg, ennyiért jó vétel*** volt akkor, de mindent a helyén kell kezelni!

A GLX-nek a legjobb a felszereltsége, minden benne van ami nekem fontos (egyedül a kormány fűtés hiányzik). Nevetséges hogy a konkurens modellek árára még pluszban rá kell fizetni fél-egy-mésfél millát, ha akar az ember: led fényszórót, tolató kamerát parkradarral, kulcsnélküli indítást, lágy hibrid 4 hengeres turbó motort, vegán-bőr ülést, navigációt, adaptív tempomatot, ülés fűtést, holttér figyelőt, stb....
Korábban is hasonló kategóriában ültem egy másik márkától, és ez sem rosszabb. Tudomásul kell venni, hogy ez egy olcsóbb kategóriás B-SUV, nem kell csodákat várni!
Jó az összeszerelési minőség. Nincsenek eltérő karosszéria elem illesztések. Mindenhol minden rés egyforma, minden síkba van illesztve. A fényezésben sem találtam hibát, de ez is épp úgy narancsos mint a többi márka. Utastérben sok a kemény műanyag, de legalább nem sorjásak - mint pár konkurens modellben amit megnéztem. A beltér szemre tetszetős, de nem a legmodernebb kinézető. Pl. egy Peugeot 2008 i-Cockpit sokkal látványosabb és trendibb - bár az anyag használat ott sem jobb.
A vezető ülés átlagos kényelmű. A hátsó üléssor már puritánabb, nincs középen lehajtható könyöklő, USB csatl. vagy állítható levegő kifúvó. A helykínálat hátul közepes magasságig még épp megfelelő két személynek. (Az ülések amúgy főleg műbőrrel borítottak ("vegán"), csak elől van valódi bőr oldalt, középen meg alcantara betét van - de legalább nem csúszik.)
Ez egy "közlekedő edény" ami teszi a dolgát, A pontból eljutsz B pontba. Ha minőséget vagy komfortot akarunk akkor Audi, Mercedes, BMW, stb... és nem Suzuki!
1 év alatt nem volt probléma a kocsival.


(***Azóta egy év alatt minden márka és modell alap ára kb. 500 ezer és 1 millió Ft-ot között emelkedett, ha face-lift is volt, akkor meg még többet. Az árak és a felszereltségi listák folyton változnak, ma már nem biztos, hogy ugyanezt venném.)


Előnyök:
- Korábban egy nagyobb kocsim volt (tengely távban és hosszban is) mégis ez a tágasabb belterű és nagyobb csomagtartójú.
- Jó hajtás lánc, az 1.4 Boosterjet jól megy: 0-100 km/h-ra 9 sec. 2000 fordulattól már megvan a 235 Nm nyomatékod! Nagy gázadáskor rásegít a villanymotor ha tud - ezt érezni is ilyenkor, motorféknél meg vissza tölt.
- Kiváló a fogyasztás. Nálam 5,5-6 l/100 km között fogyaszt (40% város 60% országút). Egyesek 5 liter alatt is járnak vele, azt nem tudom hogy csinálják... (Viszont ha 4 kerék hajtás meg automata váltó is van, akkor az 1,5-2 liter plusz fogyasztás lesz. Nekem egyik sincs.)
- A GLX szint kb. minden cuccot és funkciót tartalmaz amire szükség lehet manapság.


Hátrányok:
- Kemény (túlzottan) sportos futómű még 16 colos téli kerékkel is! (Hátul csak torziós merev hidat kapunk.)
- Sok a kemény műanyag borítás az utastérben
- Zörgések az utastérből (éljen a kemény futómű és a kemény műanyag kombó)
- Behallatszó kerékzaj. Erős szélzaj 90 km/h felett. Kipufogó hangja is hallatszik. (Hangszigetelés szinte nincs.)
- hidegen (télen mindig) akadozó kézi váltó - amíg be nem melegszik
- A műszerfalon állítgatni az információkat (amiből van rengeteg) még mindig a kijelző mellett lévő "pálcika piszkákkal" lehet...
- A vezetői pozíció lehetne kényelmesebb, 250-300 km megtétele után már ki akarok szállni

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Ahol vásárolva lett.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fiat Következő autója? MB GLC
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)