Jó ár-érték arány
Szöveges ítélet
Adott keret volt új kocsira, így 2020 végén egy tucat különböző márkájú modell megnézése (és kipróbálása) után egy alap Vitara GLX lágy hibridre esett a választásom.
Nem bántam meg, ennyiért jó vétel*** volt akkor, de mindent a helyén kell kezelni!
A GLX-nek a legjobb a felszereltsége, minden benne van ami nekem fontos (egyedül a kormány fűtés hiányzik). Nevetséges hogy a konkurens modellek árára még pluszban rá kell fizetni fél-egy-mésfél millát, ha akar az ember: led fényszórót, tolató kamerát parkradarral, kulcsnélküli indítást, lágy hibrid 4 hengeres turbó motort, vegán-bőr ülést, navigációt, adaptív tempomatot, ülés fűtést, holttér figyelőt, stb....
Korábban is hasonló kategóriában ültem egy másik márkától, és ez sem rosszabb. Tudomásul kell venni, hogy ez egy olcsóbb kategóriás B-SUV, nem kell csodákat várni!
Jó az összeszerelési minőség. Nincsenek eltérő karosszéria elem illesztések. Mindenhol minden rés egyforma, minden síkba van illesztve. A fényezésben sem találtam hibát, de ez is épp úgy narancsos mint a többi márka. Utastérben sok a kemény műanyag, de legalább nem sorjásak - mint pár konkurens modellben amit megnéztem. A beltér szemre tetszetős, de nem a legmodernebb kinézető. Pl. egy Peugeot 2008 i-Cockpit sokkal látványosabb és trendibb - bár az anyag használat ott sem jobb.
A vezető ülés átlagos kényelmű. A hátsó üléssor már puritánabb, nincs középen lehajtható könyöklő, USB csatl. vagy állítható levegő kifúvó. A helykínálat hátul közepes magasságig még épp megfelelő két személynek. (Az ülések amúgy főleg műbőrrel borítottak ("vegán"), csak elől van valódi bőr oldalt, középen meg alcantara betét van - de legalább nem csúszik.)
Ez egy "közlekedő edény" ami teszi a dolgát, A pontból eljutsz B pontba. Ha minőséget vagy komfortot akarunk akkor Audi, Mercedes, BMW, stb... és nem Suzuki!
1 év alatt nem volt probléma a kocsival.
(***Azóta egy év alatt minden márka és modell alap ára kb. 500 ezer és 1 millió Ft-ot között emelkedett, ha face-lift is volt, akkor meg még többet. Az árak és a felszereltségi listák folyton változnak, ma már nem biztos, hogy ugyanezt venném.)
Előnyök:
- Korábban egy nagyobb kocsim volt (tengely távban és hosszban is) mégis ez a tágasabb belterű és nagyobb csomagtartójú.
- Jó hajtás lánc, az 1.4 Boosterjet jól megy: 0-100 km/h-ra 9 sec. 2000 fordulattól már megvan a 235 Nm nyomatékod! Nagy gázadáskor rásegít a villanymotor ha tud - ezt érezni is ilyenkor, motorféknél meg vissza tölt.
- Kiváló a fogyasztás. Nálam 5,5-6 l/100 km között fogyaszt (40% város 60% országút). Egyesek 5 liter alatt is járnak vele, azt nem tudom hogy csinálják... (Viszont ha 4 kerék hajtás meg automata váltó is van, akkor az 1,5-2 liter plusz fogyasztás lesz. Nekem egyik sincs.)
- A GLX szint kb. minden cuccot és funkciót tartalmaz amire szükség lehet manapság.
Hátrányok:
- Kemény (túlzottan) sportos futómű még 16 colos téli kerékkel is! (Hátul csak torziós merev hidat kapunk.)
- Sok a kemény műanyag borítás az utastérben
- Zörgések az utastérből (éljen a kemény futómű és a kemény műanyag kombó)
- Behallatszó kerékzaj. Erős szélzaj 90 km/h felett. Kipufogó hangja is hallatszik. (Hangszigetelés szinte nincs.)
- hidegen (télen mindig) akadozó kézi váltó - amíg be nem melegszik
- A műszerfalon állítgatni az információkat (amiből van rengeteg) még mindig a kijelző mellett lévő "pálcika piszkákkal" lehet...
- A vezetői pozíció lehetne kényelmesebb, 250-300 km megtétele után már ki akarok szállni
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ahol vásárolva lett.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiat | Következő autója? | MB GLC |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
