A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1,6 szívó benzin 2018 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez már nem az a Suzuki? De.

Szöveges ítélet

Hát igen, megvettük, örültünk, használtuk, eladtuk, megint örültünk. Nem lettem Suzuki fan. A mikor autót kerestünk több típust is megnéztünk. Sajnos ezt is, a típusról több tesztet elolvastam és több videot megnéztem. A magyar tesztekben mindegyikében vagy áradoztak róla vagy minimum dicsérték csak néhány külhoni tesztelő volt semleges véleménnyel róla vagy fogalmazott meg kritikákat. Amikor elkezdődött az együttélésünk akkor kezdtem érezni hogy ez mennyire nem az mint amit a tesztekben olvastam. Ez nagy csalódás volt az autós újságírókban, azóta sem értem miért ennyire elfogult mindegyik. Azóta gyakorlatilag nem olvasok olyan autós teszteket amik bármilyen konkrét típusról szólnak és soha nem fogom elolvasni azoknak a típusoknak a tesztjét amit a jövőben szándékozom majd venni. Marad a Népítélet, azért persze itt is szűrni kell…
Tapasztalatok az autóról:
Külső: Szép. Divatos. Tényleg tetszik. Nem is tudom Japán autógyárnál hogyan tudott átmenni egészen a gyártásba kerülésig egy ilyen forma. Jók az arányai (mindegy miért, mire hasonlít, akkor is jó, bárki lemásolhatta volna de ők tették meg és jó lett), vannak rajta részletek (azok már kicsit Japánosak), vagány alufelniket raknak rá, kéttónusú fényezések, divatos terepjárós kinézet, gyárilag sötétített B oszloptól, jó a mérete, semmi kifogásom. A nappali menetfény elhelyezése lehetne szebb, így kicsit utólagosan rámókoltnak tűnik és a ráncfelvarrott elején már nekem egy kicsit túlzás a króm de ezt már csak azért mondom hogy ne csak áradozzak róla. Ja, az alufelni: könnyűfém de abból sok van benne, irdatlan nehéz. A lemezfelnis téligumival sokkal jobb az autó, nem ráz annyira és valahogy a kerekek tehetetlensége is kisebb, nincs akkora giroszkóp hatás. A gyári alufelnis kerék darabonként kb. öt kilóval nehezebb mint a lemezfelnis.
Utastér: Olyan terepjárós feeling amikor beleül az ember, a meredek szélvédő, a magasság, valahogy olyan Suzuki Samurai érzés. Nem kellemetlen csak nem olyan mint a hasonló SUV-ok ahol küzd a dizájner azért hogy annak ellenére hogy (telefonfülke) SUV még legyen személyautós érzése a vezetőnek. Ez a törekvés itt nincs, őszinte az érzés: ez városi terepjáró (bármit is jelentsen ez). Ehhez passzol a kicsit ódivatú műszerfal és a gombok design-ja is. Mindenhol el lehet férni benne, hátul is elég a szélesség, a fejtér és a lábtér. Igazából sehol sem igazán kényelmes benne utazni de nem is elviselhetetlenül rossz. Az anyósülés magassága is állítható, ez egyrészt tök jó fícsör másrészt meg: minek? A vezetőülés magassága és az ülés-kormány elhelyezés kicsit fura, valahogy az összhangot én soha nem találtam meg de lehet ez az én hibám. A vezetőülés magasság állításának nullapontja nem tudom mihez van megállapítva de több mint érdekes. Felemelni olyan irdatlan magasra lehet hogy egyszer megpróbáltam, be kellett hajtanom a nyakam úgy fértem csak el, leengedni viszont nem lehet eléggé, még legalul is túl magas. Persze lejjebb engedve a kormány pozíció még furább volna, lehet ezért. De így legalább tízéves gyerekek is kilátnak belőle ha vezetni akarják. Az oldaltartást meg egyéb finomságokat hagyjuk, ez nem az a kategória ahol ezt elemezni kell. A hátsó ülés támlája meglehetősen meredek, kis csalást gyanítok ebben, hogy a csomagtér jobban pakolható legyen, közelebb álljon az alakja a téglatesthez. Vagy talán a szabványos térfogat meghatározáshoz ez a forma előnyösebb? Középen is elfogadható az üléspozíció, ott sem kellemetlenebb utazni mint a széleken. Ha hátul a kölyök kicsatolja magát akkor csippanással figyelmeztet, ez hasznos lehet. A kárpitok minősége megfelelő, nem érződik egy pillanatig sem prémiumnak de látszik hogy bírni fogja, van olyan jó. A műanyagok már más téma, ez a kisautó kategória, minden kemény, minden vékony, ha szereted az autódban a minőség érzetét megtapasztalni akkor itt ne tapogass semmit, neked lesz az jobb. A kormány bőrözés anyaga ugyanaz mint a kínai boltban a női csizmák szára, a műanyag felületek könnyen karcolódnak, a középkonzol kályhaezüst festése az aprópénz tartónál meg főleg érthetetlen. Nem értem hogy a műszerfal színezett betétje miért egyforma lehangoló rinocérosz szürke minden autóban? Miért nem igazodik a fényezéshez? Eurocentekben mérhető a különbség és sokat dob a beltér hangulatán. Utólag minden színű betét kapható hozzá, igazán semmi akadálya hogy szebb legyen. Ha meg egyenszín akkor miért a legszomorúbb van az összesben? A vékony kemény műanyagok törvényszerű velejárója a zörgés, itt a műanyag minőségéhez és mennyiséghez képest kevés a hiba, alig zörög valami. De csend azért ritkán van. A miénkben a vezető bal fülénél szólt valami, a vezető oldali ajtókárpit rezonált, a műszerfal reccsent néha és a kalaptartó zörgött rossz úton. A kesztyűtartó apró, a fedélzeti irodalommal azonnal megtelik, szóval azt olvasd el, jegyezd meg és rakd ki, különben csak egy csomag papirzsepi fér bele. Természetesen nem hűthető. Az ajtókban van pakolórekesz, elfér benne egész nagy palack, tök jó. Ha raksz is bele PET palackot az minden autóban zörög (igen, a kárpitozott Golf-ban is), ezt szokd meg. A klíma jó, tényleg képes behűteni a teret, az automata szabályozó is jó, nem kétzónás de nem is kell az semmilyen autóba ami nem busz. Nincs benne 100 beállítás csak ami kell és az elég is. Fűtés-szellőzés szintén jó, teszi a dolgát mindegyik. A napellenző egy vicc. Kicsi, gagyi, alig takar valamit a szélvédőből. Ez biztos a biztonság miatt van így (higgyük azt hogy nem spórolás), jobb a kilátás. Csak a napot nem takarja ki. Van benne tükör meg világít is. Ezt mondja meg nekem valaki, minek? Éjszaka a parkolóban sminkelni? (tudom, vakítja a parasztot) Ennyi fény nem elég semmire, volna helye az erre fordított költségnek hasznosabb helyeken. Az ablakemelő mechanikája valahogy furán van rögzítve az ajtó szerkezetében. Az ablak felhúzásakor amikor eléri a felső véghelyzetet akkor az egész ajtókárpit befeszül és elmozdul. Mintha gyenge lenne az ajtó belső szerkezete és amikor megfeszül az ablak az egész torzul.
Csomagtér: Elfogadható méretű, alul elfér a pótkerék (meg kell venni utólag+emelőt+kulcsot). Az alsó polc két szinten rögzíthető, felnyitva megtámasztható. A kalaptartó gyatra minőség a felfogatásával együtt de csak rossz úton zörög az meg ugye nem sok van Magyarisztánban. A csomagtér két sarkában elhelyezett kis kivehető rekesz határolók tolózárja valahogy mindig kioldódik, elég bosszantó. A kis rekeszekbe csak puha dolgokat lehet rakni mert full műanyag a belsejük, éktelen zörgésre képes benne egy jégkaparó meg a jégoldó. Ami nagyon bosszantó az az ajtó becsukása. Annyira nincs tömege, plusz a levegő nem megy ki az utastérből hogy lecsukod mint ahogy egyéb járműveken és visszapattan, nem záródik le. Erre lecsapod jobban, persze csak azért sem, a légpárnán megint visszapattan. Lecsukáskor kísérni kell kézzel és nem gyorsan lecsapni, csak úgy megy. Hetekig csapkodás volt mire az egész család kitapasztalta. Egyébként ez az összes ajtóra igaz, kézzel kíséred a becsukódásig csak akkor a tuti. Ha legalább egy ablak kicsit le van húzva bárhol, akkor mindez megszűnik és teljes gondtalansággal csukogathatsz mindent. A hátsó ülések eldöntésével a padló nem lesz sík, csak ha a felső szinten van a csomagtér alsó lapja.
Motor, sebességváltó: Nem turbós, 1,6 szívó, 120 lusta pónilóval. Hogy hol van az a fordulat tartomány ahol 120 paripa húzza nem tudom, de ott épeszű ember biztos nem használja. Alacsony fordulaton meg csak kehes vén gebék vonszolják. Annyira nyomatékszegény alacsony fordulaton hogy félelmetes. A robbanékonyság minden szikrája hiányzik belőle, igazi nyuggertempó. Előzéshez kettő visszagangolás, padlógáz, öt kilométer egyenes azt’ majd lesz valami. Ötödikben nyomatékból ne is próbáld, visszasunnyoghatsz a Tico mögé és várhatod a következő végtelen egyenest. Utáltam amikor főúton halad a sor 90 körül, elég nagy a forgalom, folyamatos kocsisor, és kicsit hullámzik a sebesség, nő-csökken az autók közötti távolság így andalgunk hazafelé, megvan a helyzet? Ötödikben nem képes ezt a sebesség ingadozást követni. Visszalassulunk nyolcvanra, majd előtted távolodni kezd az autó, nyomsz egy gázt, nem megy. Még egy kicsit, meg még, aztán még, mire elkezd haladni már alaposan megnövekedett a távolság és ott messze már megint lassul a sor. Folyamatos fáziskésés nélkül csak úgy lehet értékelhetően haladni ha 90-nél még negyedikben nyúzod. A fogyasztása nem rossz ha nyuggerként használod, ha tempósan (mint a közlekedés többi résztvevője) akkor a fizika nem hazudik, a teljesítményhez kell benzin. Viszont tuti megbízható lesz, egyszerű kiforrott szerkezet, semmi komplikált segédberendezés, többkörös hűtés, hasonló huncutságok. Olaj kell bele meg benzin és elmegy a Holdig. A váltó jó, pontos, határozott, kicsit karcos. Jól van, tényleg hosszú úton jár de ez itt csak annyira fontos mint az ülések oldaltartása (semennyire). Negyedikbe váltáskor pont olyat röccenik mint a kormányváltós Waresz gyerekkoromban. Ez persze a működést nem befolyásolja csak gyilkolja a minőségérzetet a felhasználóban. Fokozatok száma öt, semmi nagyzolás haver, még belezavarodsz. Nem is bírná el a hatodikat, az ötödik is túl hosszú. Egy dolgot sajnálok így utólag, hogy nem próbáltam valami chiptuningot kérni bele, nem hiszem el hogy nem lehet többet kihozni belőle. A benzintank nevetségesen kicsi, ebből is látszik hogy semennyire nem szempont egy ilyen „terepjáróval” kimenni az infrastruktúra védelméből.
Infotainment: A kezét törném el annak aki a hangerő potit kitervezi bármilyen autóból és a tapikijelzőn kell húzogatni a csúszkát. De tényleg az ördög citerázzonn a … Mindegy, ez sok más autóban is így van, nem bocsátom meg egyiknek sem, de ez sem rosszabb azoknál. Az NCAP értékelésnél az ilyen hülye megoldásokra amik valóban és értelmetlenül elveszik a figyelmet a vezetésről (a gyártók profitmaximalizálási szándéka miatt) keményen levonnék pontokat. Többet mint amit egy többé-kevésbé működő sávelhagyás figyelmeztető kaphat. Egyszerű szerkezet, közepes minőségű kijelzővel, minden lényeges beállítás rajta van, nem kell több. Lehetne fejleszteni rajta hogy ne mindig a kezdőképernyővel induljon hanem pl. a rádió maradjon indításkor ha úgy állítottam le, a keresést a telefonkönyvben használhatóvá tenni, vagy modernebbé tenni a grafikát, de ne hasogassuk a szőrszálat, az olcsóságnak ára van. A telefon tükrözést is tudja, kicsit hisztis a telefon típusra de végül működésre bírtuk. Navigálásra is használtam egyszer, nagyon örültem hogy nem kell a telefont felhekkelni valami tartóra és bohóckodni vele hanem a kijelzőn kultúráltan látom merre menjek, a hangszórókból Andrea mondja mikor merre, wellcome 21. század. Ezt két dolog öli meg: a vezetékes csatlakozás, a telefont csak oda kell nyomorgatni valahogyan középre valahova, a másik hogy nem látod a képet. Meg a hang de azt később. Szóval a navigáció képe olyan sötét tónusú a kijelzőn hogy napos időben láthatatlan. És nem segít az sem hogy nincs a vezető felé fordítva, lapos szögben látszik. Az egyetlen próba alatt emiatt teljesen hangvezérelt voltam, fogalmam sem volt róla hol járok a térképen, merre lesz a következő kanyar és mikor. A hang beállítás lehet finomítható de alapból béna. Úgy indultam hogy szól a rádió, navi elindítva. Aztán Andi úgy rám üvöltött hogy haladjak délkelet felé, hogy rezeg az ablak tőle és féknyomos a gatya. Ha lehalkítom akkor Andi hangja pont jó de suttog a rádió. Nem állítgattam mert a térképet úgy sem látni, ezek miatt többször nem is használtam, helyette telefontartó, GoogleMaps, látható, hallható, retróság, boldogság. A hifi (???) hangminősége botrányos. A vékony kemény műanyagba szerelt olcsó hangszóró pont az ellenkezője mindennek amit a hangsugárzó építésnél alapelvnek kellene tekinteni. Hallod a zenét de nem élvezed. Döng, morog, rezeg, interferál, rezonál, mindent csinál. Észrevettem hogy a fiam is állít az equalizeren, a feleségem is, én is, mindig aki éppen vezeti, de ez sehogy nem jó csak másképp rossz. Nincs mélyhang, nincs magas, középen torz, ha elállítod mindenhol rossz lesz… inkább info- mint –tainment, híreket hallgatni jó. A tolatókamerának úgy általában nem vagyok nagy rajongója, ebben sem jó sok mindenre, a jelzővonalak nem kanyarodnak, inkább csak arra való hogy a Bodri kutyát nem ütöd el ha mögéd szalad. Egy közepesen gagyi ultrahangos tolatóradar meg a tükrök sokkal többet segítenek a vezetőnek.
Vezetés, használat: Ez egy kisautó még ha nagy is a doboz rajta, ne felejtsd el. Egyszerű a technika ami alatta van, egyszerű futómű, egyszerű hajtáslánc, a megbízhatóság jegyében. Ezt hozza is, szerintem hű társa lesz a gazdájának nagyon sok éven/kilométeren át a motor és a futómű is. De élmény nem lesz vezetni. Az úton marad a futóművel, kanyarodik a kormánnyal és hajtja a motor. Érezni rajta hogy erre készült, semmilyen vezetési helyzetben nem érezni hogy ezt most milyen jól megoldotta a technika, olyan közepes iparos munka, semmi finomkodás vagy inkább alaposság vagy minek nevezzem nincs benne amitől valahogy jónak lehetne érezni bármilyen tulajdonságát. Valahogy hiányzik belőle néhány száz mérnökóra amivel be kellett volna fejezni. Megveszed sokmilláért és midig azt érzed hogy egy egyszerű szekeret hajtasz, rázza a nehéz alufelni, bárhol hozzáérsz olcsó a beltér, a forgalom ritmusát akkor tarthatod ha igyekszel a gépészkedéssel, ez nem jó érzés. Csak a várható megbízhatóság tartja meg benned a meggyőződést hogy milyen jól választottál. A kormány nagyon durván steril és túlszervózott, semmi kapcsolatot nem érzel az úttal. Nem is akarja tapogatni az aszfaltot senki, értem én, csak így vezetni is fura, nem érezni mennyit mozdíts a kormányon, olyan darabos az ív mindig. Aki erre azt mondja hogy jó vezetni az nem vezetett még jót. Amit nagyon utáltam használni: az index kapcsolója a körforgalomban. Jelzel hogy kimennél mert jönne be eléd másik autós ne kelljen már megállnia, lássa hogy én arra már nem megyek, de még egy kicsit rá kell korrigálni az ívre, az index azonnal kikapcsol. Felmenők emlegetése, újra bekapcsolod, kimész a körforgalomból, egyenesbe fordulsz, na akkor már biztos nem fog kikapcsolni, neked kell majd kézzel hogy ne higgyék be akarsz fordulni a CBA-ba. És ezt minden második körforgalomban eljátssza. Nem igaz hogy nem lehet rendesen beállítani, sok autóban működik ez jól. Ami viszont nagyon tetszik rajta az emelőpontok. Ja, ez most rólam is elmond valamit hogy ilyen technika-perverz vagyok, tudok örülni annak ha nem egy műanyag küszöbburkolat kivágásában egy lemez élén kell egyensúlyozni az emelővel téli gumi cserekor, hát legyen, vállalom. Szóval van az autó alján négy darab nyolcas köracélból hajlított U alak felhegesztve, ezeken tök jól fel lehet emelni, követendő példa legyen mindenkinek. Magas autóknál nem elhanyagolható hogy a küszöböt mennyire takarja az ajtó. Itt semennyire. Következésképpen vagy odafigyelsz hogy ki-beszálláskor nagyot lépj, vagy hozzáér a nadrágod a küszöbhöz és mindig piszkos lesz egy sávban. Zajszigetelése nincs eltúlozva, főleg motorzaj jön be erősen. Nyilván nem mindegy mivel hasonlítod össze, van akinek nem zajos. Én kb. 100-120km autópálya után azért élveztem már hogy leállíthatom és csend van. Igaz súlyosbítani szoktam „zene”hallgatással ami fent részletezett okokból inkább zajhallgatás.
Ár-érték arány: Ez egy nehéz kérdés. Elmondhatom a véleményem de az csak az én preferenciáim alapján az én nézőpontom amit hiba volna ráerőltetni másokra. Ha nem sietsz, nem bánod hogy a forgalomban a tápláléklánc alján leszel, fontos a megbízhatóság és nem vagy a puha műszerfalat tapogató típus akkor vedd meg, biztos sokáig jó lesz. Ha fontos hogy nézzenek valamibe az úton akkor Suzukit soha. Ha Suzuki közeledik azt majdnem mindenki leszarja. A kereszteződésben kimennek eléd, a gyalogos eléd lép mintha láthatatlan lennél. Ha 100-al mész főúton akkor a 26 éves rozsdaboglya bontószökevénynek addig nyomja mögötted a csóka amíg meg nem előz, előtte ne menjen már egy Suzuki. Ha a számokat nézed, mekkora alapterület, mennyi légköbméter/forint, milyen extrákat raknak bele akkor sok konkurens előtt fog végezni. De ne így válassz. Próbáld ki rendesen és nézd meg a többi gyártó kínálatát is. Szerintem sokkal-sokkal jobb autókat adnak alig drágábban, vagy ennyiért ha valami nélkülözhető extrát nem teszel bele csak hogy legyen. Az én véleményem hogy az ára nem arányos a minőséggel, újonnan sem, a használtpiacon pedig jelenleg irreálisan magas. És ne ragaszkodj a SUV-hoz, nincs annak semmi előnye csak a divat húzza a népet.

Hibalista

- Itt-ott zörög de az olyan...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? nem SUV
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)