A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.6 GL+ automata 2WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez már egy rendes autó!

Szöveges ítélet

Nem akarok untatni senkit, hogy milyen autóim voltak ezelőtt (volt sokféle), a Suzukihoz gyakorlati okok vittek. Van egy 2 éves fiam, 195 magas vagyok és hát az aputest is bejátszik némi felesleggel, a párom is magas, szóval egy olyan autó kellett, amiben elférünk magasságra és a gyereket is be tudom könnyen pakolni a gyerekülésbe (=SUV) és egy biztonságos dobozban ülünk (EURONCAP 5 csillag). A dízelért eddig sem rajongtam (nem megyek sokat pályán), végig benzines autóim voltak, viszont számít a kis fogyasztás és az automata váltó. Használtautó szóba sem jött, felőlem lehet itt jóautókponthu, ott sem makulátlanok az autók, csak - vélhetően sokkal - jobbak, mint a hahun. (Egy kereskedő lehet maximálisan korrekt, őt is át tudják verni az eladók.) Szóval sikerült leszűkíteni a kört, és a Suzuki ma ár/érték arányban verhetetlen. Min. 2-3 millát spórolsz meg a többi gyártóhoz képest, ugyanazon felszereltség mellett. (A Dacia már a név miatt kiesett, a szüleimnek volt 1310 TLX-e, kösz nem! Tudom, hogy ma már ez egy olcsó Renault - mondjuk régen is az volt :D -, de ez a másik szitokszó nálam.:)))))))
És ez már nem "az" a Suzuki, amire sokan még mindig legyintenek. Nyugodtan lehet vele menni egy próbakört és meglepődni (én is azt tettem)...

Külső: Rengetegen megnézik az autót, odajönnek hozzám, kérdezgetnek. Döbbenet. :D Nekem úgy tűnik, hogy leültettek az asztal elé valakit, aki tud autót rajzolni, csak mire az autó hátuljához ért, ráunt. Az eleje vaddisznó:), a hátulja meg olyan "átlagos". Viszont alapból van ködlámpa elől-hátul, nappali menetfény, és a tetőn két sín, ha valaki szeretne tetőcsomagtartót, vagy boxot (stb.) felpakolni. Meg tettek alá rendes felniket. A fényezésről olvastam itt-ott negatívumokat, ahogy tudom érdemes mindenképpen metálfényben gondolkodni. Átrozsdásodásra adnak 12 év garit. Az ablakmosó szétteríti a folyadékot, nem egy pontra küldi (tudom, azért 2018-ban ez már elvárható:)), van 5 sebességben állítható szakaszos ablaktörlés, továbbá a normál és gyors üzemmódok. Hátulra is jutott mosó, szakaszos és normál törlés. A tükrök fűthetők és motorosan mozognak. A tolatókamera a rendszám fölé, szélre került, így egy kicsit becsapós.

Beltér: Mint írtam korábban nagydarab vagyok, és simán elférek. Tágas mind magasságban, mind szélességben. Könnyű ki-be szállni, nem kell mélyre ülni és onnan kitápászkodni. Magam mögé ugyan éppen be tudok ülni, az tény hogy a Carinámba volt még 5 cm-el több hely a hátul utazók lábának. (Akinek ez kardinális probléma, az vegyen S-Cross-t, az 20 cm-el hosszabb a Vitaránál, viszont az eleje, háááát, meg kell barátkozni vele.:)) A csomagtartó könnyen pakolható (síkban van a lökössel), mérete megfelelő (egy új betonkeverőt elhoztam vele és még csak nagyon döntögetni sem kellett a üléseket). Van rejtett része is, továbbá oldalt két rekesz, az egyik oldalon szatyorakasztóval, ahogy olvastam a méret hozza a vetélytársakét. Akinek ez kevés az döntheti a hátsó üléseket, akár osztva is. A hátsó üléssoron 2 ISOFIX rögzítési pont van gyerekülés(ek) számára. A hátsó ablakfűtés időzítetten kikapcsol (nem úgy, mint az első magyar gyártású Swiftben, ahol még 1 óra után is szívta az akksi vérét:D), és pikk-pakk lehozza az ablakról a párát, vagy épp a jeget. A belső fűtés is gyorsan melegszik, - hát igen - benzines. A beltérre jellemző, hogy találkozik a retró vonulat (számlálók nullázására, menüben kotorászásra használható gomb - vicc, de ahogy nézem az új Civicben is ilyen van, ez valami japán fétis?!) és az újdonság: 7” központi kijelző (mondjuk már ennél is van szebb azért, de használható) Android Autoval, Mirrorlinkkel, Apple carplay-el, Bluetooth-os zenemegosztással, telefonkihangosítóval, tolatókamerával, USB és SD kártya aljzattal. (Az USB mellett található a szivargyújtó és a csomagtartóba is jutott 12V-os aljzat.) Na meg persze a Suzukitól megszokott rideg, de tartós műanyag elemek. De legalább nem zörög (mint annó az első magyar gyártású Swiftben). A műanyag elemekről talán annyit, hogy ugyan a szemnek lehet, hogy nem a legszebb látvány (elég finoman fogalmazok úgy érzem:)), viszont könnyű tisztítani és tartós. (A 20 éves Suzuki Swiftben is pont úgy néz ki most is, mint új korában.) A műanyag egy esetben zörgött, amikor az anyósülés melletti biztonsági öv ki volt csavarodva, helyre rakva a zörgés is megszűnt. A két óra (sebességmérő és ford.szám) közötti kijelzőn a pontos időt, a külső hőmérsékletet, a sebességhatároló és tempomat beállításait, a napi km számlálót (amiből 2 van), az össz.km számlálót, a sebességfokozatot láthatjuk, továbbá a középső részen választhatunk a szokásos dolgok közül, mint pl. aktuális fogyasztás, átlagfogyasztás, még megtehető km-k száma, stb. stb... A központi kijelző könnyen és gyorsan „párosodik” bluetooth-on keresztül a telefonnal, jól működik a kihangosító és a zenemegosztó része is, viszont a zongoralakkfeketedizájn szívja magához a port és az összes CSI és NCIS 1 hétig élvezkedne, annyi rajta az ujjlenyomat. A rádió még gyenge vétel esetén is hallható, bár akkor a magas hangokat kiszűri a rendszer. Gondolom így oldják meg, hogy ne zavarja a rádióadást a távolodás miatti sistergő hang. Az USB-n keresztül nekem sikerült egy iPhone 5S-el a Carplayt üzembe helyezni, más kérdés, hogy az Apple ezzel a Carplay-el eléggé le van maradva. SD kártyáról (is) pikkpakk lejátssza a zenét, beolvasva az összes médiatartalmat (pl. porítókép). Az ülés kényelmes, mindkét első ülésen 2 fokozatban állítható ülésfűtéssel és - a szokásos dolgokon felül - ülésmagasság állítással. Deréktámasz nincs, viszont nem is hiányzik. A kormány fel-le, ki-be állítható, az összes ablak villany, a vezető oldalán automata (fel is, le is). Van digit.klíma, tempomat, sebességhatároló, jópár légzsák (térdlégzsák is) és nem érzem azt, hogy ne esne kézre bármi. Index érintésre 3-at villan. (Döbbenet, hogy még viszonylag új prémium autókon is látom, hogy ez a feature hiányzik.)

A pohártartók zseniálisak (ajtóba 1.5L-es palack elfér), ami nekem hiányzik az a könyöklő. Na majd ebay...:) Meg örültem volna, hogy ha bezárja a központi zárat, ha elindulok. Talán majd egy software update után. A belső tér világítása a távirányító ajtózár nyitására-zárására is és az ajtók nyitására-zárására is reagál, mégpedig nem csak a halványuló és világosodó középső lámpa érdekes itt, hanem az is, hogy van - ha jól láttam ledes - lábtér világítás is, továbbá a slusszkulcs helyét is megvilágítja egy nagyjából narancssárga-sárga kör alakú fény. A műszerfal világítása külön szabályozható (kb. 8 fokozatban) be ill. kikapcsolt tompított fényszóró esetére is. És a hátsó régió ablaksötétítésére sem kell költeni, gyárilag olyan.

Menettulajdonságok:
Alapjáraton olyan csendben ketyeg a motor, hogy néha nem tudom, hogy most jár, vagy leállította a stop-start rendszer.
Menetzaj 100 felett jön meg, de nem zavaró (a rádiót automatikusan felhangosítja (kikapcsolható)) + magas fordulaton a motor hangja beszűrődik (nyilván). 130-nál az automata az 5. és 6. sebesség között kapcsolgat (néha felülbírálom és felkapcsolom 6.-ba). Az automata 6. fokozatában 130-as tempónál 2500 alatti a fordulat, így a pályán az automata váltós változat nem pörgi szét az agyát a(z 5 sebességes) hagyományos váltós autóhoz képest. (Természetesen most benzines autókról beszélek, a dízelnél a kézi váltó is 6 gangos.) A tempomat és a stop-start rendszer az automataváltóval jól összedolgozik. Az autó jól reagál a gázadásra, de miután már itt is elektromos a gázpedál, a régi bowdenesből átülve másfajta gázreakcióra számíthatunk. Az automata váltó a szokásos képeségekkel rendelkezik, kulcsot kihúzni csak P állásban lehet, aztán a szokásos R, N, D fokozatok, továbbá van egy M is, ami a kormány mögötti + és - füleknek enged szabad teret, mintha manuális váltóval használnám, de azért túlhajtani és lefullasztani nem engedi a motort. D állásban is használhatók a kormány mögötti fülek, ekkor átmenetileg a kijelzőn M felirat és az aktuális fokozat jelenik meg D helyett, továbbá a jótanácsok - fel, le nyilak és egy teli kör, aszerint, hogy fel vagy le kellene váltani, ill., hogy jelen sebességhez ez a megfelelő fokozat. Az viszont tény, hogy olykor bőg, mint egy tehén. :D És vannak esetek, amikor igazán jó lenne, ha az automata hamarabb felgangolna. Előzéskor mindenképp használom a füleket és én váltok vissza vagy 2 fokozatot, a padlógázos visszaváltásokat a fordulatszám függvényében néha olyan "érdekesen" oldja meg.

Negatívumok/pozitívumok:
- Ahogy írták már mások is, a belső műszerfal és ajtó borítás műanyag. Igen a Suzuki itt spórolt. Rideg, viszont időtálló. Ja és tegye fel a kezét, aki simogatja napi szinten a műszerfal borítást. Naugye! :)
- Elég retróra sikerült a műszerfalon a nullázásért (stb.) felelős gomb. Az a röhej, hogy kb. 30 évvel ezelőtt a Dacia 1310 TLX-ben is ilyesmi volt. :D Mondjuk az tény, hogy sűrűn nem kell hozzányúlni.
-/+ Kulcs. Ha nem GLX-et veszel, akkor kapsz egy ilyen hagyományos kulcsot (mégcsak nem is a bicskás típust). Jó hát ez is a retró jegyében zajlik ezek szerint. Viszont, ez a negatívum nem feltétlenül az, ugyanis azon kulcsok, melyeket a zsebben elég tárolni (és egy start/stop gombbal indítható az autó), azok folyamatosan adnak egy rádió jelet, amit az autóhoz közeledve érzékel a kocsi és kinyílik (majd beindíthatóvá válik). A tolvajok új módszere, hogy közel mennek a kulcshoz, amit a tulaj esetleg felakasztott az ingatlana bejárathoz közel, majd felerősítik a kulcs rádiójelét, és máris bejutottak az autóba. Engem nem zavar az, hogy az autóm kulcsa nem segít az autótolvajoknak.
+ Láncos, szívó 1.6 benzinmotor, EURO6-os normával. Tudtommal a vezérlésre 300 000km-nél kell csak ránézni(!), 100 000-nél van gyertyacsere. (Ezen infók az értékesítőtől származnak.) És mint az közismert, egy benzines japán szívómotort agyonütni lehetetlen.;)
+ Parádés fogyasztás. Budapesti - gyakran araszolós, metrófelújítás miatti extradugós - városi használat mellett 7.7-8L/100km (automataváltós model). Ez tankolásos mérés, a kijelző kb. 3-4 decivel kevesebbet mutat. A stop-start rendszer megállás és a fék taposása esetén 2mp után leállítja a motort (természetesen minden körülményt figyelembe véve: akkutöltöttség, motor üzemmeleg, nagy fogyasztók mennek-e, stb.), és azonnal el is indítja a fékpedál elengedése esetén (ilyenkor az autó finoman elkezd lassan gurulni).
Városon kívül a fogyasztás rögtön 6 alá megy.
+ Finom járású, gyors automata váltó (néha olyan esetlen, de 95%-ban jól használható), a próbaúton a kézi váltós is hozta a japán precizitást.
+ Jól hangolt futómű, kényelmes ülések. Kellemes a bőrkormány fogása is és pihentető vezetni. (Könyöklővel még jobb lesz.)

Szummázva: A Vitara ezen változatát 2015 óta gyártják itthon és a korszak elvárásainak megfelel, főképp azért mert olyan kiegészítőket ad a Suzuki az autóba, melyeket más gyártók csak borsos felár ellenében egy nagyobb csomagba pakolnak bele. Aki ebben a kategóriában gondolkodik és nem autópályázásra keres autót, az nem fog mellé a Vitarával. Ár/érték arányban verhetetlen!

Hibalista

- Ofkorz, semmi.

Ide hordtam szervizbe

1000 km-es átnézés volt eddig: Tafák

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Carina E Következő autója? Valami elektromos majd 10 év múlva...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)