A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Vitara (2014)

Vitara 1.4 T 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

ez egy kis monster!

Szöveges ítélet

Majd 12 évig egy szép Peugeot 307-es autóm volt, 1.4 benzines motorral. 8-9 évig szerettem, majd az utolsó pár évben a motor gyengesége miatt elkezdtem megutálni. Turbós, benzines, erős gépet akartam, újat, magas építésűt. Bármelyik márkát néztem, ár-érték arányban mindig a Vitarához kanyarodtam vissza. Ami LÉNYEG: Már az elején tisztában voltam azzal, hogy a 2006-os évjáratú Peugeot-omhoz képest melyik pár tulajdonságában lesz visszalépés a Vitara. Meg azt is tudtam, hogy sok más tulajdonságában meg sokkal, de sokkal jobb lesz. Ez azért fontos, mert ha az ember ezt tényleg így is gondolja, akkor az autó gyengeségei egyáltalán nem fájnak, a jó tulajdonságokat meg nem kell magyarázni.

Az autóm 2017. év novemberi. 1.4 Turbo, GLX (alföldön lakom, így allgrip nem kellett, előző autómmal sem akadtam el soha, nem járok olyan helyeken)

Előnye:
- az 1.4 Turbó motor, ezért is vettem meg. A motornál arra kell figyelni, hogy melegedjen be, utána lehet neki tolni, meg kicsit hűljön vissza leállítás előtt. Persze oda kell figyelni, mert nagyon könnyen gyorsul, és a magas építés miatt pl. lakott területen belül nem érződik benne 70-80 km/h.
- LED tompított. Imádom, bár nem mindenki szereti a hideg fehér fényt, és barátságosabbnak érzi a hagyományos izzó sárgásabb színét.
- Adaptív tempomat. Soha nem vezettem korábban ilyen autót, most ráéreztem, hogy kényelmesen felveszi az előttem haladó tempóját. Sztem jó dolog. Rendszeresen használom.
- Nekem (185 cm magas vagyok) nagyon kényelmes az üléshelyzet, ülésmagasság. Nem állítom, hogy más autóban sincs ennél jobb ülés, de ezen a szinten ez teljesen korrekt. Félve kimondom, hogy nekem kényelmes.
- Nyugodt vezetési stílusban nagyon kis kezes autó, finoman működik.

Hátránya:
- A távolsági fényszórója hagyományos izzó, sárga fénnyel. Botrányosan hülyén néz ki, ha este a fehér tompított mellé felkapcsolom a távolságit. Cseréltem is az izzókat amint tudtam. Ugyanígy a helyzet jelző is kuka, helyette LED-es.
- A távirányítóval nem felhúzható ablakok.
- Körforgalomban, erősebb kanyarban (lakott területen belül, ha az útburkolat kissé rosszabb minőségű) nagyon rossz útfekvés. Érezhetően elpattogna a hátulja. Érzem, hogy ez kényelmetlen az autónak is. Nem billeg, nem akar felborulni, de ..... inkább úgy fogalmaznék, hogy nem egy kanyarvadász, magasabb építésű. De lehet, hogy erre csak azért vagyok érzékenyebb, mert a Peugeot lapos építésű, az jól kezelte az ilyen helyzeteket.
- Még ahhoz nem szoktam hozzá, hogy egy erősebb előzésnél - viszonylag rossz útburkolaton - inog, kissé beleng a kasztni, rendesen meg kell fogni a kormányt, és vezetni az autót. Aztán ehhez lehet később hozzászokok.
- Puritán belső műanyag borítás. Ugyanakkor az előző autóm belseje puha habszivacs volt. Egyszer akkor tapintottam meg, amikor elhoztam 2006-ban a szalonból, másodjára meg akkor amikor 2017 őszén eladtam. Szerintem semmi jelentősége nincsen. Ezt a pontot tehát inkább semlegesnek mondanám.
- Kicsi tank. Asszem 47 literes. Nekem a kijelző 6-6,1 literes átlagfogyasztást ír ki, amihez adjunk hozzá minimum olyan 3 dl mennyiséget. Nem rossz ahhoz képest, hogy ennyit, vagy inkább többet evett az előző, sokkal kisebb teljesítményű autóm. A gond inkább azzal van, hogy annak majdnem 60 literes tankja volt. Magyarországon belül ezzel nincsen gond, de hosszabb, külföldi nyaralásokon ezt figyelembe kell venni. Pl Szegedtől semmiképpen nem jutnék el egy tank benzinnel a görög határig.

A szervizről, illetve a tapasztalatról a későbbiekben írok majd. Az 1000-es szervív volt meg eddig. Ott nem történt semmi. Meg az autó rozsdásodásával kapcsolatosan leszek majd kíváncsi, hogy az idő előre haladtával mit mutat majd a kasztni.

Összességében imádom. Remélem ez így is marad, még nagyon új az autó.

Hibalista

- eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Limuzin Autóház Debrecen. Itt vettem, ide hozom majd szervizbe, akik az autó átadásakor az indítókulcs mellé pluszban megleptek egy egy éves ingyenes szervizzel is!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 307 1.4 szívó benzin Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Vitara 2014 (2015)

További ítéletek (62 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)